Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-03-12 11:33:29 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
GG: 9369302
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Na początku chciałbym napisać, iż wymiana jest banalnie prosta, nie wymaga żadnej skomplikowanej wiedzy ani narzędzi.
Serwisówka zaleca wymianę co 30 tyś... ale biorąc pod uwagę, że nie wiemy kiedy był wymieniany a sprawa jest groszowa... Zachęcam do działania :)

Czas wykonania: 10 min z włóczeniem się po garażu.

Potrzebne części zamienne: Uniwersalny filtr paliwa, średnica 8 mm koszt plus minus 20 zł.

Potrzebne narzędzia:
-klucz płaski lub nasadka 8
- opcjonalnie kombinerki
- opcjonalnie klucz imbus 5 do odkręcenia baku przy siedzeniu - ja ściągam cały bak, gdyż tak mi jest wygodniej i nie martwię, że zaraz spadnie mi na rękę.
Można to spokojnie zrobić lekko go unosząc i czymś podpierając...

I. Zaczynamy od odkręcenia śrubki od baku przy główce ramy. Klucz 8. Unosimy bak.
[ img ]

Następnie aby ułatwić sobie życie, zakręcamy kranik pod bakiem, odpalamy moto na 2-3 minutki, aby paliwo które jest w przewodach zostało pociągnięte do pompy/ wykopcone. Dzięki temu nie oblejemy benzyną siebie i moto przy demontażu filtra.
Jeśli chcemy ściągnąć bak, to odpinamy przewód od kranika pod bakiem, wypinamy kostkę od rezerwy ( jedyne kabeki jakie idą od baku, poza przewodem paliwowym:) ).
Następnie odkręcamy śrubę przy kanapie ( oczywiście najpierw kanapę wyciągamy :) ).

II. Mamy zdjęty/ uniesiony bak. To co widać na zdjęciu to filtr paliwa.

[ img ]

III. Wyciągamy go z gumowego kołnierza w którym jest osadzony. Przewody są na tyle długie, że spokojnie można wyciągnąć go w stronę kanapy. W drugą raczej nie pójdzie ze względu na kształt filtra, no ale jakby ktoś bardzo chciał... :D

[ img ]

W tym miejscu przydają się kombinerki do ściskania żabek trzymających przewody, ale jak pisałem nie są niezbędne. Nie ściągamy ich całkiem ale zostawiamy na wężyku troszkę dalej od jego końcówki :)

[ img ]

IV. Wkładamy nowy filtr, przesuwamy zaciski, wpychamy go na miejsce.

[ img ]

V. Zakładamy bak jeśli mieliśmy zdjęty, bezwzględnie pamiętając od podpięciu kostki rezerwy, przewodu paliwowego i odkręceniu kranika . żeby nie było zdziwka jak wszystko zmontujemy, że nie pali :)
Jak nie ściągaliśmy baku, to go opuszczamy. Przykręcamy śrubkę przy główce ramy i finish.

Dla ciekawych pokażę, jak stary filtr wygląda w środku. Na oko większych zanieczyszczeń, czy ciał stałych nie widać. No, może jakiś opiłek, czy syf z baku. Czarny jest, nowy mamy założony więc ten kwalifikował się do zmiany :)

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-12 11:33:29 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-03-13 00:11:56 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Skype: pawlik.gawlik
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
No siedzi w domu i się nudzi. Dobry filtr wymieniać ;P

W Kocie filtr jest pod bakiem i jest do niego podczepiony. Przy zdejmowaniu baku trzeba odkręcić 2 śruby. Jedną w miejscu gdzie pokazał Brodzins, a drugą pod siedzeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-13 00:57:22 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-11-02 23:00:47
Posty: 120
Lokalizacja: KCH / KRK
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yzf 600R
Kurw.. tyle razy zdejmowałem bacor, a gdyby nie ten temat to bym zapomniał o filtrze paliwa :beer:
W Kocie średnica 10 mm jak coś.


Ostatnio edytowano 2012-04-05 13:50:16 przez Majszel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-13 08:50:59 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
GG: 9369302
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
pawlikgawlik napisał(a):
No siedzi w domu i się nudzi. Dobry filtr wymieniać ;P

:lol:
jak się mówi, że filtry i płyny wymienione... to mają być wszystkie filtry :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-13 16:51:33 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2010-05-15 18:49:23
Posty: 123
Lokalizacja: Lubliniec
Płeć: Kobieta
GG: 1595034
Obecne moto: FZS600
thx za poradnik - się też wymienię, a co! :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-04-09 17:07:34 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-09-28 19:27:42
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 Fazer
Powiedzcie jeszcze taką kwestię.. szklany, plastikowy, czy jakiś aluminiowy? Ma na to jakiś wpływ z czego jest zrobiony? Szukam właśnie do FZS600 z 00 roku i dobrze, że tutaj trafiłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-04-10 10:33:54 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1323
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Skype: toperzowy
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: FZS 600
kinio130


Załączniki:
pobrane.jpg [76.92 KiB]
Pobrane 251 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-04-10 11:45:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-09-28 19:27:42
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 Fazer
Dzięki wielkie, ale wolę odkopać temat, niż robić kolejny i wywoływać *****burzę. Zamiast wklejać takie pierdoły, to lepiej Toperz jakbyś odpowiedział..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-04-10 11:49:38 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1323
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Skype: toperzowy
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: FZS 600
kinio130 napisał(a):
Ma na to jakiś wpływ


Proszę Cie bardzo.

Nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org