Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-03-22 22:06:08 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-03-22 21:37:13
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6
Witam,
jako że pogoda sprzyja jeździe postanowiłem dziś wyjechac.
Po zamontowaniu aku. przyszedł czas na odpalenie.
Problem pojawia się podczas przekręcenia kluczyka, kompletnie nic się nie zapala, słychać jedynie "cyknięcie" przerywacza w momencie przekręcenia na ON i powtórne gdy na OFF.
Jeżeli przekręcam kluczyk w bardzo zwolnionym tempie, przed "cyknięciem" zapalają się wszystkie kontrolki, licznik, czyli stanadrdowo, pompy natomiast nie słychać. W momencie gdy chcę np. użyć klaksonu(podczas podświetlania) wszystko gaśnie a klakson słychać po mocnym wytężeniu słuchu. Dziwne jest również wskazanie maksymalnej temp. jakby motor był przegrzany.
Najśmieszniejsze jest to, że przed końcem sezonu wszystko działało bez zarzutu, moto stało w miejscu gdzie nigdy temp nie spadła poniżej 0, wilgotność powietrza też nie była wygórowana (tzn. normalna). Aku praktycznie nowe (zakupione w maju).
Po przeczytaniu forum nie znalazłem podobnego problemu.
Jakieś pomysły co to może być?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwny przypadek
PostNapisane: 2014-03-22 22:06:08 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-03-22 22:12:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Sprawdź inne aku, spróbuj podpiąć kable i zapalić


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-22 22:13:01 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Wszystko wskazuje na aku. Sprawdziłeś jego napięcie? Przydałoby się sprawdzić na innym?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-22 22:56:22 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-03-22 21:37:13
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6
tak, sprawdziłem
pokazał coś powyżej 13V, części dziesiętnych nie pamiętam.
Miałem już problem z aku, kluczyk można było przekrecic normalnie, kontrolki świeciły i poprostu nie dał rady go ruszyć. Zastanawiałem się nad stacyjka/immo bo co ma aku do przekręcania kluczyka.
Po jego pełnym przekręceniu ginie wszystko, poprzedza to dźwięk przerywacza


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-23 00:56:41 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Ewidentnie coś z prądem nie tak. Napięcie mierzyłeś pod obciążeniem też?
Sprawdź czy nie masz przewodu masy gdzieś odkręconego/zaśniedziałego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-23 11:07:02 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Swistak92
Nie byłem dokładny, chodziło mi o napięcie pod obciążeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-23 12:55:46 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-03-22 21:37:13
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6
jak sprawdzić aku pod obciążeniem, jeżeli nie mogę odpalić? na pych też nie wezme bo po prostu nie ma pradu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-23 13:12:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Podpiąć coś do + i - niekoniecznie motocykl :P Może jakąś wielką żarówkę i sprawdzić ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-23 13:21:13 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Swistak92 napisał(a):
jak sprawdzić aku pod obciążeniem, jeżeli nie mogę odpalić? na pych też nie wezme bo po prostu nie ma pradu

Zamocuj woltomierz na stałe i "pobaw" się klaksonem, rozrusznikiem itp. Podaj najniższą odczytaną wartość.
Tak myślę, że może masz gdzieś zwarcie i dlatego nic nie działa, więc sprawdź czy akumulator się nie grzeje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-23 15:00:10 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-03-22 21:37:13
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6
problem wydaje się być rozwiązany
idac tropem waszych rad aby sprawdzic pod obciążeniem postanowilem sprawdzic napiecie na aku podczas przekrecania kluczyka. okazalo sie ze spada do ok. 2V. tzn- aku siadlo.
Prawdopodobna przyczyna- złe ładowanie akumlatora zima, mam żelowy a jak wyczytałem potrzebuje do niego specjalnego prostownika, bo zbyt wysokie natezenie poprostu rozwali aku.
Coz moze slabo ze nie wiedzialem, ale czlowiek uczy sie cale zycie.
Dzieki za wasze posty,
pozdro :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-23 20:49:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Żelowy jest mniej odporny na spadki temperatury, poza tym ładowarka powinna być z funkcją ładowania pulsacyjnego. Natężenie max 10% pojemności AQU np dla 10Ah akumulatora prąd ładowania max 1A.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-24 02:32:10 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Swistak92 napisał(a):
problem wydaje się być rozwiązany
idac tropem waszych rad aby sprawdzic pod obciążeniem postanowilem sprawdzic napiecie na aku podczas przekrecania kluczyka. okazalo sie ze spada do ok. 2V. tzn- aku siadlo.
Prawdopodobna przyczyna- złe ładowanie akumlatora zima, mam żelowy a jak wyczytałem potrzebuje do niego specjalnego prostownika, bo zbyt wysokie natezenie poprostu rozwali aku.
Coz moze slabo ze nie wiedzialem, ale czlowiek uczy sie cale zycie.
Dzieki za wasze posty,
pozdro :)

Spróbuj podłączyć do tego akumulatora żarówkę na krótko (z pominięciem instalacji motocykla), pomierz na nim napięcie i podaj tutaj.
Jak na mój gust to możesz mieć zwarcie w instalacji i dlatego spada na nim aż tak bardzo napięcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-25 01:05:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-03-22 21:37:13
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6
ok, wstrzymam sie z kupnem aku, podam jak wroce do domu
co do aku, 10% z mojego to 1.2A, zatem prad 2A jakim go ladowalem to za duzo, az o 40%,
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-25 06:02:17 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-19 22:40:18
Posty: 142
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2008
ale i tak prąd w stylu 2A by aku nie uwalił :P Nawet prąd w stylu 5A by przypuszczalnie aku żelowego nie uwalił chociaż żywotność by już baaardzo spadła.
Za to zwarcie uwali każdy akumulator i to dosyć szybko :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-25 09:45:54 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-08-29 13:29:07
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 723477461
Obecne moto: Yamaha fz6 2004
Czy udało się uruchomić zabawkę? Obawiam się, że będę miał podobny problem. Nie wyciągnąłem, aku na zimę jestem ciekaw czy odpali. Stoi w garażu gdzie też temperatura nie spadła poniżej zera. W niedzielę odbieram zabawkę okaże się. Prostownik zabieram ze sobą jak by były problemy to podładuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org