Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-06-08 19:19:04 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-05-07 19:54:35
Posty: 103
Lokalizacja: Więcbork
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S
Zaczeło sie pod sam koniec zeszłego sezonu, od tego sezonu problem istnieje dalej i zaczyna mnie juz to strasznie wkur...
Chciałem nagrac film jak chodzi moj silnik, ale znalazłem identyczny film z problemem stukania na YT, wiec wrzucam film.

https://www.youtube.com/watch?v=n9q5VLaLT8Q

https://www.youtube.com/watch?v=s7AXUHSV4DI

FZ6 dałem na serwis, wymienili profilaktycznie łancuszek rozrzadu i sprawdzili luz zaworowy - zawory w normie.
Myslałem, ze po serwisie bedzie OK, a tu kupa, dalej to samo.
Wymieniłem uszczelki kolektora wydechowego na nowe, tez nie pomogło.

Ogolnie, słychac ze gora silnika głosno chodzi, a od 3 tys. obrotów zaczyna sie kaszana i stukanie rosnace wraz z obrotami silnika.
Przeszkadza mi to, bo słychac to nawet podczas jazdy, a gdy pochyle głowe nad zbiornik na rowni z głowica to słychac to jeszcze mocniej - pukanie,tykanie,cukanie - sam nie wiem jak to nazwac.

Zmieniałem olej, opiłkow brak wiec panewki odrzuciłem , zreszta silnik inaczej by chodził z uszkodzona panewka.
W serwisie zarzekali sie, ze luzy zaworowe sa napewno OK, a powiedzieli mi ze jest minimalny luz na dzwigienkach zaworowych i to moze powodowac ten halas.
Jakos ta teoria do mnie nie przemawia, bo az tak by to nie napier...

Panowie, jakies pomysły ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-08 19:19:04 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-06-09 06:52:15 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Wymienili łańcuszek rozrządu, ale czy do napinacza zajrzeli? ;).
Trochę poszperałem na internetach, z resztą nawet w komentarzach pod filmami idzie znaleźć info, że prawdopodobnie to wina zasyfionego/uszkodzonego napinacza :)

Cytuj:
you must take out and lube the the cam chain tensioner is located behind the the 1st cylinder from right


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-09 07:09:29 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-05-07 19:54:35
Posty: 103
Lokalizacja: Więcbork
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S
Napinacz miałem wykrecony , wydaje sie byc z nim wszystko OK. Napinał łancuch bo nie szło nim krecic w prawo , w lewo dało sie krecic, a po puszczeniu wracał do poprzedniego miejsca napiecia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-09 07:51:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
1. Pomiar ciśnienia oleju
2. Sprawdzenie wzniosu krzywek na wałkach rozrządu i wytarcia pod mostkami


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-17 20:45:06 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-05-07 19:54:35
Posty: 103
Lokalizacja: Więcbork
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S
Dzis kontaktowałem sie z serwisem, w ktorym mam moto, jutro do odbioru.
Tylko 2 zawory były do regulacji, ale minimalnej.

A wiec potwierdzili mi to co poprzedni serwis.
Hałas, cykanie, tykanie trykanie daja DZWIGIENKI ZAWOROWE, maja juz luzy na boki i podczas pracy hałasuja.
Oba serwisy oszacowały przebieg moto na okolo 80 tys . km [na blacie 33 tysie :], lecz powiedzieli ze na tych luzach dzwigienek mozna smiało jezdzic jeszcze drugie tyle i nic sie nie stanie.
Koszt naprawy, aby było cacy i cicho pare tys, zł , wiec gra nie warta swieczki.

Nie wiem co z tym zrobic, jestem pedantem i hałas podczas jazy mnie dobija, nie moge przestac o tym myslec, a co dopiero słuchac :/

Mam pytanie, czy przełozenie silnika z FZ6 S2 z 2007r. do S1 z 06 r. jest mozliwe, jest to identyczny silnik, ma ta samo moc 98 KM, czy sa juz słabsze kolo 78 KM ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-17 22:35:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Koszt naprawy to drugie wałki rozrządu, mostki, regulacja zaworów na nowo. Koszt myślę do 600-700zł.
A gdzie serwis ma tam dźwigienki zaworowe?? bo tam regulacja jest na płytkach a nie na śrubach :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-18 00:05:36 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-11-20 22:30:54
Posty: 304
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 507754004
Obecne moto: FZS 600 2000r
dokładnie tak jak Wojtas pisze jaki luz na boki na dzwigienkach ? :shock: chłopy chyba nawet nie zdjeli pokrywki zaworów...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-18 14:26:37 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-05-07 19:54:35
Posty: 103
Lokalizacja: Więcbork
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S
Ok, to ja go zle zrozumiałem, chodziło o prowadnice zaworów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-18 18:38:26 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Jak oni to sprawdzili?? :shock: aby to zdiagnozować trzeba rozpiąć zawory, wyjąć zabezpieczenie , talerzyk, sprężynki. Ale to nie zrobisz na moto, głowica musi być na stole.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-18 19:35:35 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-03-16 14:05:01
Posty: 146
Lokalizacja: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S
Yaro zawieź swój motor do Wojtasa i będziesz miał dobrze zrobione na pewno taniej jak w serwisie. Zastanawia mnie dlatego powiedzieli Ci parę tyś a Wojtas piszę, że 700 zł. Albo się nie dogadaliście albo to mega złodzieje są...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-18 22:07:15 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-05-07 19:54:35
Posty: 103
Lokalizacja: Więcbork
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S
Wiec tak, dzis byłem po moto i rozmawiałem z mechaniorem twarza w twarz. Powiedział mi to samo co poprzedni serwis - luz na dzwigienkach. Ja drazac temat, mowie ze tam nie ma dzwigienek, on mowi ze oni tak na to mowia [ poprzedni serwis tez tak to nazywał]. Ja do niego " ze chodzi mi o krzywki wałka rozrzadu a on na to, ze tak. Jestem po szkole w pewnym zakresie mechanicznej i tak mnie uczono, ze to krzywki wałka rozrzadu.
Pytam sie mechaniora czy sa wyrobione/wytarte - on na to ze nie . Wiec co ?
Maja lekki luz przod- tył.

I teraz kurde, od kiedy krzywki wałka moga miec luz jezeli wałek wraz z krzywkami to jedna całosc ?W takim razie krzywki musiały by byc łozyskowane lub jakos wprasowywane na wałek. Nie jestem wybitnym znawca, ale z mechanika mam stycznosc i cos mi tu nie pasuje.

Hałas jest minimalnie mniejszy, bo 3 zawory były do regulacji, ale i tak dalej to hałasuje strasznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-18 22:09:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
[ img ]

Tak wygląda wałek ssący do fz6.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-23 12:01:32 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-05-07 19:54:35
Posty: 103
Lokalizacja: Więcbork
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S
Zeby nie zakładac nowego tematu, potrzebuje szybkiej odpowiedzi :

Czy głowica od FZ6 S2 z 2009 r. bedzie pasowała do FZ6 S1 z 2006 r. Mam do kupienia kompletna głowice z bardzo małym przebiegiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-30 22:44:04 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-09-10 20:14:02
Posty: 69
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S 04r.
Choć nie widać tu wieści od miesiąca, ciekawi mnie jak poszła sprawa dalej.
Ja bym jednak uparł się przy napinaczu łańcuszka rozrządu, zanim zmienisz głowicę.
Daj znać jak uporasz się z problemem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-30 22:54:38 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Rozumiem, że napinacz można spokojnie wykręcić (dla sprawdzenia działania) bez szkody dla silnika (nic tam się nie poprzestawia?)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org