Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-09-02 13:55:16 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-11-05 17:05:58
Posty: 87
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 i Z750
No to faktycznie dobry wynik. Mi podczas stałej jazdy 150-180 autostradą przy 3 kufrach i żonie na tylnym siedzeniu raczej poniżej 7l/100km nie schodzi.
mój rekord to był 5-5,5 l przy prędkości 60-70km/h. Szybciej się nie dało


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Spalanie FZ1 FAZER
PostNapisane: 2016-09-02 13:55:16 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2016-09-02 15:19:06 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
darekfz1 napisał(a):
witam
obudzę temat, bo ostatniego weekenda spotkała mnie miła niespodzianka, otóż wybraliśmy się z moim fazerkiem i żoną do Pragi (ta czeska, nie warszawska) i jadąc autostradami, 3 kufry (lekkie były, ale tu chodzi raczej o opór powietrza) prędkość podróżna 160-170km/h (zwalniałem tylko jak były roboty drogowe, poza tym żonę bolała dupa, więc jej powiedziałem że im szybciej pojadę, tym krócej ją zadek będzie bolał...), spalanie wyniosło rekordowe 6,1-6,3l/100km!!! wynik, do tej pory dla mnie nieosiągalny...

Pozostaje pytanie czy czeskie paliwo jakieś lepsze, czy może fakt, ze jak się kupa żelastwa rozpędziła, to już zaczął mniej żłopać...

pozdrawiam
darek


Ja też zauważyłem że w trasie bez zatrzymywania do 170 spala mniej niż wolna jazda po w terenie zabudowanym.
Średnio wychodzi 6,5, max zasięg 280km


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-02 15:39:49 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-09-23 10:14:43
Posty: 74
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz1 fazer
Cytuj:
Średnio wychodzi 6,5, max zasięg 280km


to albo ja źle tankuję, albo nie wiem o co chodzi, ale tak:
- bak ma 18 litrów
- wlewam pod korek gdy motocykl stoi na centralnej (pisząc pod korek mam na myśli tą blachę we wlewie z otworem na pistolet)
- po przejechaniu ok 180-190 km włącza się rezerwa, która ma ponoć 3 litry
- podjeżdżam pod dystrybutor, wlewam ok 13 litrów - przy jeździe na emeryta (wychodzi ok 6,5l/100km)
- znów mam pełny bak, ale ciągle brakuje mi tych 2 litrów (13+3=16)więc albo rezerwa się włącza za szybko, albo nie tankuję do pełna...

może trzeba lać pod górę wlewu? zasięg 280km jest nieosiągalny, no chyba że kiedyś wezmę butelkę z benzyną pod pachę i będę jechał tak długo aż stanie i się zobaczy :)


pozdrawiam

darek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-02 15:44:16 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Może i paliwo lepsze ale pewnie to drugie, wszystkie moje motocykle którymi jeździłem na długich wyjazdach spalały znośnie - np. FZS 5,5 litra jak się nie pędzi, ale na takich ''polatankach'' z kumplami żłopały paliwo aż miło :wink:
Co do pojemności zbiornika - jest on zasyfonowany i trzeba utrząsać motocykl żeby weszło tyle paliwa jak instrukcja pojemność podaje, co nie ma sensu bo wejdzie ze 2 litry więcej i nie ma wtedy w zbiorniku tej bezpiecznej poduszki powietrznej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-02 16:41:56 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
darekfz1 napisał(a):
Cytuj:
Średnio wychodzi 6,5, max zasięg 280km


to albo ja źle tankuję, albo nie wiem o co chodzi, ale tak:
- bak ma 18 litrów
- wlewam pod korek gdy motocykl stoi na centralnej (pisząc pod korek mam na myśli tą blachę we wlewie z otworem na pistolet)
- po przejechaniu ok 180-190 km włącza się rezerwa, która ma ponoć 3 litry
- podjeżdżam pod dystrybutor, wlewam ok 13 litrów - przy jeździe na emeryta (wychodzi ok 6,5l/100km)
- znów mam pełny bak, ale ciągle brakuje mi tych 2 litrów (13+3=16)więc albo rezerwa się włącza za szybko, albo nie tankuję do pełna...

może trzeba lać pod górę wlewu? zasięg 280km jest nieosiągalny, no chyba że kiedyś wezmę butelkę z benzyną pod pachę i będę jechał tak długo aż stanie i się zobaczy :)

A i dodam że te wartości są bardzo powtarzalne, jazda do 140, w zabudowanym 70, 50/50 miasto/trasa, brak korków


pozdrawiam

darek


- na rezerwie zrobiłem max 60 pare km, 50km przejedzie na pewno - sprawdzone
- po 50km na rezerwie wchodzi mi do baku około 17 litrów
- u mnie rezerwa zapala się około 200-230 km
- nie tankuję tylko do bezpiecznego rantu, tylko jak się wacha zrówna z wlewem to na wolnym strumieniu wejdzie jeszcze litr
- 280 zrobiłem raz i wyszło mi spalanie poniżej 6l ale do baku weszło prawie 18l, najczęściej robie 260 a rezerwa zapala się 210 i mam pewność że przejade 50km


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-02 21:34:15 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 131
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX 2021
tuzmen napisał(a):
darekfz1 napisał(a):
Cytuj:
Średnio wychodzi 6,5, max zasięg 280km


to albo ja źle tankuję, albo nie wiem o co chodzi, ale tak:
- bak ma 18 litrów
- wlewam pod korek gdy motocykl stoi na centralnej (pisząc pod korek mam na myśli tą blachę we wlewie z otworem na pistolet)
- po przejechaniu ok 180-190 km włącza się rezerwa, która ma ponoć 3 litry
- podjeżdżam pod dystrybutor, wlewam ok 13 litrów - przy jeździe na emeryta (wychodzi ok 6,5l/100km)
- znów mam pełny bak, ale ciągle brakuje mi tych 2 litrów (13+3=16)więc albo rezerwa się włącza za szybko, albo nie tankuję do pełna...

może trzeba lać pod górę wlewu? zasięg 280km jest nieosiągalny, no chyba że kiedyś wezmę butelkę z benzyną pod pachę i będę jechał tak długo aż stanie i się zobaczy :)

A i dodam że te wartości są bardzo powtarzalne, jazda do 140, w zabudowanym 70, 50/50 miasto/trasa, brak korków


pozdrawiam

darek


- na rezerwie zrobiłem max 60 pare km, 50km przejedzie na pewno - sprawdzone
- po 50km na rezerwie wchodzi mi do baku około 17 litrów
- u mnie rezerwa zapala się około 200-230 km
- nie tankuję tylko do bezpiecznego rantu, tylko jak się wacha zrówna z wlewem to na wolnym strumieniu wejdzie jeszcze litr
- 280 zrobiłem raz i wyszło mi spalanie poniżej 6l ale do baku weszło prawie 18l, najczęściej robie 260 a rezerwa zapala się 210 i mam pewność że przejade 50km


Potwierdzam, trzeba tankowac zdecydowanie na centralnej, w tamtym sezonie zalewalem maks 15.6-16L (tez do tej blaszki, ale na stopce bocznej). Wczoraj natomiast, po 45km rezerwy wbilo mi 17.0L. Tak wiec w normalnym trybie jazdy na rezerwie (w trasie, przy stalej predkosci) mozna spokojnie 50km zrobic. W obecnym sezonie spalanie wychodzi u mnie pomiedzy 5.8 a 6.0L/100km co daje wlasnie realny zasieg okolo 280km. Przy ostrzejszej jezdzie (duzo zwalniania/przyspieszania) zazwyczaj rezerwa wbija mi sie po 190km. Jak jade spokojnie, to tak jak piszesz okolo 230km. Wyznacznikiem spokojnej jazdy jest u mnie pierwsza "kreska" znikajaca po okolo 65km, wtedy wiem ze kolejne dadza mi srednio okolo 45km, stad bezpiecznie moge przejechac 240km do momentu wejscia rezerwy. Aha, spokojna jazda to 120-140 na 6. biegu bez szalonych przyspieszen, oczywiscie na autostradzie. Ostatnio pewien odcinek 195km zrobilem w 65minut, spalanie wyszlo 6.46L/100km, wiec kolejne potwierdzenie ze optymalne predkosci dla fazera to okolo 180km (na 6. biegu silniczek kreci sie okolo 7-7.5krpm, mamy wtedy do dyspozycji jakies 90km/85Nm). Raz w tym sezonie udalo mi sie zejsc do 5.4L/100km ale to po mazurskich zakreconych trasach mi wychodzilo ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-03 23:08:41 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/52383

może komuś się przyda

ja na rezerwie zrobiłem 75 km :)
bałem się że mi moto stanie a nie było stacji ponad 100km


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-05 10:20:44 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-06-10 14:29:19
Posty: 6
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
W mojej FZ1 2010r spalanie jest następujace:
przy w miarę spokojnej jezdzie trasa D.G-Żywiec wczoraj wyszło 6,59l ( i to jest spalanie jakie udało mi się zrobić najmniejsze odkąd posiadam motocykl czyli 2 miesiące)
przy jezdzie po miescie ok 7.5l.
Biorąc pod uwagę że wcześniej jezdziłem Fz6 jak dla mnie jest ok. Tylko zbiornik mógłby być troszkę większy żeby i zasięg się zwiększył.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-06 11:54:42 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Nie wiem jak ma być w FZ1 ale w moich ostatnich motocyklach tj. Honda NTV 650, BMWF650 i FZ6 średnie spalanie wynosiło tyle samo dla wszystkich czyli 4,5 l/100km :D przy spokojnej jeździe. FZ1 pewnie nie kupię, bo to popsułoby mi statystyki :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-06 12:19:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-11-05 17:05:58
Posty: 87
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 i Z750
excop napisał(a):
Nie wiem jak ma być w FZ1 ale w moich ostatnich motocyklach tj. Honda NTV 650, BMWF650 i FZ6 średnie spalanie wynosiło tyle samo dla wszystkich czyli 4,5 l/100km :D przy spokojnej jeździe. FZ1 pewnie nie kupię, bo to popsułoby mi statystyki :wink:

porównywanie FZ1 do FZ6 to jak porównywać FZ6 do skutera :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-07 22:03:34 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 131
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX 2021
Dzisiaj znowu zatankowalem do pelna, kompletnie pelna ;) Po 65km rezerwy weszlo, uwaga uwaga, 18.44L. Czyzby dystrybutor "zafixowany", czy moze fizycznie da sie "przelac" fabryczne 18.0L?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-11-29 15:30:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-11-30 15:14:03
Posty: 17
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs 600
Fzs 600 min 5,5l maksymalnie 10l przy sredniej 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-31 09:17:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-11-05 17:05:58
Posty: 87
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 i Z750
Trochę odświeżę temat.

wyjazd do Norwegii i spalanie ciągle oscylowało w okolicy 5,3 litra. Najmniejsze odnotowane to 4,9l. W Polsce nie jestem w stanie zejść poniżej 6l.
Ten wynik mnie ucieszył przy tamtych cenach paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-31 15:49:28 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-08-05 08:39:48
Posty: 372
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Tracer 900 GT
Rozumiem, że takie niskie spalanie było spowodowane ograniczeniami prędkości których się trzymałeś. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-31 16:01:31 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-11-05 17:05:58
Posty: 87
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 i Z750
Zgadza się! Co prawda motocykl był w pełnym załadunku i dwie osoby. Większość drogi to ograniczenie do 80km/h.

maciej_pk napisał(a):
Rozumiem, że takie niskie spalanie było spowodowane ograniczeniami prędkości których się trzymałeś. :)


Załączniki:
DSC_0569.JPG [1.5 MiB]
Pobrane 468 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org