Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-04-01 22:07:48 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
https://drive.google.com/file/d/0B7R_DX ... sp=sharing

Tak to wyglądało u mnie jak aku padł ;) Z dnia na dzień :)


Ostatnio edytowano 2019-04-01 22:07:49 przez avalar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-01 22:07:48 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-04-03 18:17:23 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-12-08 23:00:20
Posty: 14
Lokalizacja: radom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha yzf600r
Dokładnie tak samo i u mnie. Aku pracowało do końca poprawnie. Jednego dnia przy wciśnięciu rozrusznika zgasło wszystko. Trzy minuty później były znowu światła, klakson a przy wciśnięciu rozrusznika napięcie na aku spadało do 3-4 Volt.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-03 23:26:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Całe 25 zyli żeby nie wróżyć z fusów tylko po ludzku podejść do tematu. A i przyda sie do setki innych prac :)
[ img ]


Ostatnio edytowano 2019-04-04 12:45:53 przez misiakw, łącznie edytowano 1 raz
prośba ode mnie - wstawiajcie zdjęcia w nowej lini -przyjemniej sie forum wtedy przegląda


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-07 21:01:25 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-04-01 17:01:11
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Potwierdzam po wymianie aku moto pali jak dawniej. Kurczę ale pamietam jak wymieniałem oryginał to on po prostu nie trzymał ale wystarczyło podładować i działał. Teraz chyba robią jakiś bubel bo Varta która wymieniłem podziałała 3 sezony.
Sprzedawca powiedział ze nie ma reguły Exide Varta Yuasa z każdej z tych marek spotykał klientów którzy wymieniali aku po 3 - 4 latach urzywania.
Są przypadki ze dłużej wytrzymują ale to chyba zależy na jakie aku trafisz.
Tydz temu wymieniłem aku w aucie InterCars poleciło Bosch a kupiłem i co i muszę reklamować bo nie trzyma napięcia :-P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-07 21:09:08 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Varta padła mi po roku, ale to znany problem z tym producentem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-08 08:30:58 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Bo aku w moto ma ciężej niż w aucie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-08 12:05:22 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
avalar napisał(a):
Bo aku w moto ma ciężej niż w aucie.


Kek? Pod jakim względem? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-08 12:12:05 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Zdecydowanie więcej drgań ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-08 13:32:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-06-07 13:17:19
Posty: 21
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fazer fz1
ogarnięte, multimetr pokazał 1.3V na aku :D nie wiem jakim cudem kiedy 10V to już trup xD. Faktycznie, po wymianie aku ruszył jak nowy

pytanie teraz - jakie macie ładowanie na fazerce? u mnie na jałowym przy aku 12,8V mam ladowanie 12,94V. Po przygazowaniu (chyba dzięki regulatorowi napięcia choć koleś ze sklepu aku mówił że w moto jak się da w palnik to większe napięcie się pojawia). to niecałe 13V to nie za mało?

-- 2019-04-08 13:34:10 --

ogarnięte, multimetr pokazał 1.3V na aku :D nie wiem jakim cudem kiedy 10V to już trup xD. Faktycznie, po wymianie aku ruszył jak nowy

pytanie teraz - jakie macie ładowanie na fazerce? u mnie na jałowym przy aku 12,8V mam ladowanie 12,94V. Po przygazowaniu (chyba dzięki regulatorowi napięcia choć koleś ze sklepu aku mówił że w moto jak się da w palnik to większe napięcie się pojawia). to niecałe 13V to nie za mało?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-08 22:01:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
napisz jeszcze na jakich obrotach. na jałowych na pewno nie będziesz miał pełnego ładowania. wydaje mi się że ładowanie to 14.4V, po głowie chodzi mi że od 4 tys obrotów w górę tyle powinieneś mieć ale nie mam szansy teraz zweryfikować tych liczb z serwisówką, więc mogę się mylić


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-08 22:38:56 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Jeżeli dobrze pamiętam, to nominalne wartości alternator osiąga przy 5000 obrotów. Sprawdź ile tam masz, ale nawet jakby, niecałe 13V na jałowych to troszkę liche papu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-11 13:00:24 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-04-01 17:01:11
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Na FZS 600 obroty biegu jałowego ładowaniem mam ok 13,9-14,2
Po zwiększeniu obrotów do ok 2tys 14,4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-11 13:09:00 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Mam dokładnie tak jak Zezolek - na biegu jałowym ~14V, ze wzrotem obrotów napięcie idzie do góry.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-11 15:39:07 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
avalar napisał(a):
Zdecydowanie więcej drgań ;)


I jaki ma to wpływ na sprawność akumulatora? :)

-- 2019-04-11 15:52:12 --

drurbus napisał(a):
pytanie teraz - jakie macie ładowanie na fazerce? u mnie na jałowym przy aku 12,8V mam ladowanie 12,94V. Po przygazowaniu (chyba dzięki regulatorowi napięcia choć koleś ze sklepu aku mówił że w moto jak się da w palnik to większe napięcie się pojawia). to niecałe 13V to nie za mało?


To jak już masz miernik, to szukasz regulatora napięcia, odpinasz od niego złącze z alternatora i robisz pomiary, najlepiej na ciepłym silniku.

Złącze alternatora to zazwyczaj wtyczka do której przychodzą 3 białe, albo żółte przewody, odpinasz ją od regulatora i robisz pomiary.

1. Rezystancja uzwojeń do masy. Ustawiasz sobie multimetr, najlepiej na tzw. piszczyk, albo jeżeli nie masz AR, to największy zakres rezystancji. Jedną sondę przykładasz do masy, drugą po kolei do 3 wyprowadzeń z alternatora. Rezystancja powinna być nieskończenie wielka. Jeżeli na którymś wyprowadzeniu odezwie Ci się pipczyk, albo zacznie Ci pokazywać wartość rezystancji inną niż "OL" - Over Limit, to walnięta jest izolacja cewki na stojanie alternatora.

2. Napięcie międzyfazowe alternatora. Ustawiasz miernik na pomiar napięcia zmiennego (AC), jeżeli masz AR to na zakres 200V AC. Odpalasz motocykl (na samym akumulatorze, złącze alternatora masz mieć nadal wolne do pomiaru) i mierzysz po kolei każdą parę wyprowadzeń ze sobą, czyli 1-2; 1-3; 2-3. Pomiaru dokonujesz przy 3-5 tys. obrotów, napięcie powinno wynosić 60-90V AC i być jednakowe pomiędzy każdą mierzoną parą. Tam ten 2-3V różnicy nie są problemem, ale jak na pierwszej parze będziesz miał 80V, a na drugiej 30V, to już jest klapa.

Jak alternator będzie OK, to najpewniej padł akumulator bo nie sądzę, żebyś miał instalację w tak tragicznym stanie, żeby mieć takie spadki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org