Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-03-29 22:21:48 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-03-29 20:35:13
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: thundercat
Witam! na początek zacznę od tego że sprzęgło strasznie wysoko mi brało i czasami lubiło się śliznąć na wyższych obrotach.
Myślałem że tarcze są już na wykończeniu jednak grubość mieści się w normie podanej w servisowce. Jedynie sprężyny kwalifikowały się do wymiany więc kupiłem takie http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produkt,4768,sprezyny-sprzegla.html Pomijając to ze są tej samej długości a powinny być 3 dłuższe i 3 krótsze są na dodatek dużo twardsze. Jednak po założeniu i naciśnięciu klamki (strasznie ciężko) coś strzeliło. i oto efekt tych sprężyn :( http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fae0c1b9cae3697f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a23e1d7b1e25473a.html

Moje pytanie czy aż tak mogły się różnić te sprężyny twardością że aż aluminium wyrwało? i dlaczego tak wysoko bierze sprzęgło jak tarcze wydają się być dobre??

sorry za błędy jeśli coś źle napisałem :o


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-29 22:21:48 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2011-03-29 23:27:19 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
nowy napisał(a):
i dlaczego tak wysoko bierze sprzęgło


a może trzeba było wyregulować przy klamce/przy deklu zębatki ? ;)
Jak dla mnie, trzeba poluzować troszkę. Bo sprzęgło nie rozłącza się po puszczeniu klamki..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-30 00:02:46 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
nowy napisał(a):
że aż aluminium wyrwało?


Nie, to nieumiejętny montaż. Najpierw znajdujesz odpowiednią pozycję tej tarczy względem kosza aby rowki wchodziły w ząbki i potem dokręcasz wszystkie śruby po trochu.
Ty wkręciłeś sprężyny gdy tarcza była w złej pozycji, sprężyny były wówczas już prawie w 3/4 ściśnięte, dlatego było strasznie ciężko, gdy ścisnąłeś je maksymalnie i cisnąłeś dalej coś musiało puścić.
Jak będziesz zakładał następną tarczę dociskową, najpierw ją dociśnij palcami i sprawdź czy dochodzi do tarcz sprzęgłowych.
generalnie jesteś ok dwie stówki w plecy więc to i tak tania lekcja.

aha, zapraszam do powitalni i częstszego używania forum. Pozdrawiam

p.s. razem z nową tarczą kup sobie to łożysko co w nim siedzi, jest tanie i standardowe ok 22 zł (tyle mnie kosztował oryginał gdy wymieniałem miesiąc temu.)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-30 13:40:11 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-03-29 20:35:13
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: thundercat
Cytuj:
Nie, to nieumiejętny montaż. Najpierw znajdujesz odpowiednią pozycję tej tarczy względem kosza aby rowki wchodziły w ząbki i potem dokręcasz wszystkie śruby po trochu.


Właśnie oto chodzi że te zęby z tarczy dociskowej były na swoim miejscu. bo gdyby nie były to tarcze sprzęgłowe były by luźno, a były dociśnięte. Więc zły montaż raczej nie bo potem zamontowałem stare sprężyny w wszystko było ok tylko że wysoko brało.Wydaje mi się że te sprężyny są za twarde.
Można dokupić gdzieś sam ten docisk oprócz allegro??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-30 13:44:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
Siema...też jestem zainteresowany wymianą sprężyn,chcę pojedynczo po kolei starą sprężynę zastępować nową i dokręcać dynamometrem,a nie wykręcać wszystkich na raz,czy ta metoda będzie dobra??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-30 14:06:32 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
mieton napisał(a):
czy ta metoda będzie dobra??


Tu nie ma jakiejś większej ideologii co do sposobu dokręcania, chodzi tylko o to by nie odłamać tych kruchych aluminiowych "zadziorów"

ps. masz klucz dynamometryczny z zakresem 8 Nm ? jaki i jak się sprawuje ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-30 14:49:34 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
mam taki klucz z zakresem 5-25 Nm, na razie sprawuje się dobrze choć ciężko w domowych warunkach sprawdzić jaka ma prawdziwą siłę dokręcania w stosunku do podziałki z korpusu,każdy taki klucz trochę okłamuje. Zaś kiedyś w sieci widziałem jak ktoś w hamaryce wymieniał sprężyny w kocie wykręcając tylko jedną i zastępował nową i tak po kolei wszystkie, to chyba dobry sposób bo wykręcając jedną sprężynę nic nam się nie przestawi bo reszta sprężyn utrzyma całość


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-30 21:38:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
PLATE,PRESSURE 1
4JH-16351-00-00
Cena 38$

Więc tania nauczka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-30 22:22:21 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-03-29 20:35:13
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: thundercat
Cytuj:
PLATE,PRESSURE 1
4JH-16351-00-00
Cena 38$

Więc tania nauczka :)

Czyli co jednak to wina sprężyn?? a z EBC były by lepsze??
Jeszcze jedno nie wie ktoś czy ten docisk sprzęgła jest taki sam w fazerze jak w kocie??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-30 23:32:36 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
fazer http://www.gileraspares.co.uk/spares/ep ... delID=9654

thundercat
http://partsfinder.onlinemicrofiche.com ... A=266&B=20

wyglądają tak samo ale czy są te same to nie dam sobie ręki uciąć


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org