Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-04-19 20:35:01 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-10-02 21:18:41
Posty: 14
Lokalizacja: Wro
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Witam.
Sezon się zaczął a wraz z nim niespodzianka. Tuż przed sezonem oglądałem stan klocków i zarówno przód i tył były w bardzo dobrym stanie (grube okładziny). Po przejechaniu ok 1500km dziś jadąc usłyszałem dziwne piszczenie z przodu podczas hamowania. Zatrzymałem się i przeżyłem lekki szok. Jedna z okładzin na prawym przednim zacisku (ta od zewnętrznej strony) jest praktycznie całkowicie starta. Nie rozbierałem jeszcze zacisku ale patrząc od przodu moto nie widać okładziny w cale. Czy jest jakieś racjonalne wytłumaczenie dlaczego jedna okładzina starła się zupełnie podczas gdy pozostałe są praktycznie nowe ?

Pytanie nr.2 : Czy wymiana okładzin w przednich zaciskach jest wyjątkowo trudnym zadaniem? W Haynesie ma dwa klucze więc mam zamiar zrobić to sam... :?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-19 20:35:01 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-04-20 12:28:38 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-05 23:16:28
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Rozbierz poczyść zaciski może jest coś pozapiekane i dlatego to się stało


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-20 17:31:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-09-05 14:13:30
Posty: 26
Lokalizacja: PZL
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Mio
Obecne moto: Fazer
To samo się mi przydarzyło. Jedyne rozwiązanie jakie widziałem było to wyciągnięcie tłoczków z docisku, przeczyszczenie ich i wymiana klocków na nowe. I tak zrobiłem. Nie obyło się oczywiście bez odpowietrzania. Czy moja praca nie poszła na marne, ocenię za kilka tysięcy. Myślę że będzie ok, bo po zadziałaniu klamką wcześniej tłoczki wychodziły nie równo a teraz jest o niebo równiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-22 21:40:27 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-04-27 16:29:48
Posty: 5
Lokalizacja: wlkp
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S
Czy aby zdjąć przedni zacisk trzeba zdejmować koło ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-22 22:16:26 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-10-21 10:16:27
Posty: 52
Lokalizacja: Otwock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
NIema takiej potrzeby aby ściagać koło


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-22 22:43:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-04-27 16:29:48
Posty: 5
Lokalizacja: wlkp
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S
to jak to zrobić, bo ja próbowałem i nie mogłem zdjąć zacisku bo blokował się o koło


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-23 09:40:11 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-27 19:12:05
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 naked black matt
Odkręcasz dwie śruby które trzymają zacisk do laga i wyciągasz do tyłu. Możesz trochę po napierać na boki żeby klocki się schowały do środka, wtedy łatwiej wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-23 11:02:25 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
Miałem podobnie w innym moto

Powodem nierównomiernego scierania były delikatnie skorodowane tłoczki.
Naprawa była dość prosta, ale czasochłonna - zdjecie zaciskow wyjecie tłoczkow i czyszczenie ich
przestrzegam tu przed uzywaniem papieru sciernego !!! lepiej wziać filc na wiertarke paste polerska i poswiecic chwile na polerowanie.

Po wypolerowaniu poskładałem wszystko zalałem nowym płynem odpowietrzyłem i wszystko działa poprawnie.

U mnie powodem korozji była uszkodzona zewnetrzna guma na tłoczku tzw osłona przeciwpyłowa ktora była pęknieta i dostawała sie tam woda z kurzem ktora powodowała korozje i nie wracanie sie tłoczkow do zacisku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-23 13:01:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-04-27 16:29:48
Posty: 5
Lokalizacja: wlkp
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S
ok zacisk zdjęty tylko muszę wymienić te dwie śruby przykręcone do lagi o których mówi lutecki, gdzie je mogę kupić ? byłem w paru sklepach i nie mają, na alledrogo też nie ma


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-26 10:52:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Mozesz poszukać w jakimś dobrym sklepie ze śrubami odpowiednio twardych zamienników. Jednak, że to są tylko 2 śruby na zacisk, warto chyba zamówić oryginały w ASO. Pewnie skasuja po kilkanascie złotych za sztukę ale to są jakby nie patrzeć heble i dbają o nasze bezpieczeństwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-21 14:45:43 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-09-05 14:13:30
Posty: 26
Lokalizacja: PZL
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Mio
Obecne moto: Fazer
Odświeżę temat,
po wyczyszczeniu klocków i zrobieniu kilku tysięcy na nowych klockach, klocki wewnętrzne nadal nie równo się ścierają. Dumając wymyśliłem że może mam za duży luz na pływającym docisku, am ktoś jeszcze jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org