Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-05-31 21:54:37 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-05-18 01:12:52
Posty: 200
Lokalizacja: Warszawa/Bielany
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 07 Black
Witam czy ktoś wie czy się da przerobić lampe w Fz6n z angielskiej świecącej lekko w lewo na przystosowaną do naszych realiów czyli lekko w prawo :) .
Jeśli się da to prosił bym o porady jak tego dokonać / co trzeba zrobić lub namiar na kogoś gdzie dokonują takiego „tuningu”
najlepiej z Warszawy.
I opinie czy gliny się czepiają i jak z przeglądem...
Pozdrawiam...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-31 21:54:37 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-05-31 22:16:41 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Przegląd w Polsce (rejestrowałem moją FJ-ę, którą przyprowadziłem sobie z UK) to fikcja, jeśli zauważą, że masz angielską lampę to powiedzą, żebyś wymienił. Jeszcze nie zdążyłem się zorientować, jak ta sprawa wygląda w tym motocyklu, ale może być taka możliwość, że będziesz musiał wymienić cały reflektor. W starych motocyklach ze szklaną szybą reflektora teoretycznie wystarczyło wymienić szkło, ale w praktyce lepiej było go nie odklejać i bardziej opłacało się zakupić całą lampę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-31 22:20:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Wymiana calej lampy niestety.

A jesli chodzi o przeglad i misiakow to zalezy od dnia, godziny i ich nastroju. Dla wlasnego bezpieczenstwa warto zmienic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-31 22:42:10 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Ja uważam, że jeśli przejdzie przegląd to nie ma o czym mówić i tyle, jedyna sprawa to lekko oślepiani kierowcy, za to będą cię dobrze widzieli z daleka.
Sam mam angola i nie zmieniałem nic w światłach.

--Edit--
Przegląd przeszedł bez zająknięcia - no chyba że poprzedni właściciel zmienił jak nim przyjechał do Polski - ale by coś pewnie powiedział...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-31 23:01:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Kudłaty napisał(a):
--Edit--
Przegląd przeszedł bez zająknięcia - no chyba że poprzedni właściciel zmienił jak nim przyjechał do Polski - ale by coś pewnie powiedział...

I widac po tej wypowiedzi ze po zmroku niestety chyba malo jezdzisz?

W dzien faktycznie jestesmy leko lepiej widoczni bo swiatla oslepiaja kierowcow z na przeciwka (nie tak jak na dlugich ale zawsze).
Ale po zmroku stwarzasz wieksze zagrozenie niz Ci sie wydaje, w takim przypadku czesto kierujacy jadacy z na przeciwka nic nie widzi, snop swiatla ma skierowany zamiast na pobocze i znaki jak powinno byc, prosto w oczy.

Proponuje wszystkim "mądrym" co twierdza ze angoielskie swiatla sa ok "bo przeszly przeglad" do przejechania kilku, kilkunastu, kilkudziesieciu tys km w nocy i zobaczymy jak szybko zmieni wam sie opinia na temat poprawnego ustawienia oswietlenia w samochodzie czy motocyklu.

Kurwica mnie bierze jak takie bzdety czytam a poziom przegladow technicznych w Polsce nie jest wytlumaczeniem tylko moim zdaniem powodem do placzu....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-31 23:07:11 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Nemmo napisał(a):
Proponuje wszystkim "mądrym" co twierdza ze angoielskie swiatla sa ok "bo przeszly przeglad" do przejechania kilku, kilkunastu, kilkudziesieciu tys km w nocy i zobaczymy jak szybko zmieni wam sie opinia na temat poprawnego ustawienia oswietlenia w samochodzie czy motocyklu.


ja jezdziłem i fajnie było ;)

Lampa w fzs (kocie oczy) taaaaak mocno świeci, że nikomu nic nie przeszkadzało ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-31 23:32:47 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Nemmo - nie denerwuj się tak, bo to i tak to leprze niż jazda na światłach, które oświetlają co najwyżej 5m przed moto (tak było w XJ) albo na długich non stop - to dopiero w...wia kierowców, niektóry tak właśnie moto jeżdżą.

Do tego jak jakiś angol przyjeżdża na kontynent to przecież nie wymienia świateł na granicy, a jakoś się jednak porusza i policja za to nie łapie.

W tym sezonie przejechałem z 200km w nocy i miałem wrażenie, że nie oślepiam ludzi z przeciwka - nikt długimi nie potraktował, za to pobocze było całkiem nieźle widoczne. Dlatego moja wątpliwość o wymianie przez poprzedniego właściciela...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-01 00:35:55 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-05-18 01:12:52
Posty: 200
Lokalizacja: Warszawa/Bielany
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 07 Black
Dzieki za info :)
Kur nowy reflektor to nie mały wydatek :( , więc chyba sobie odpuszcze zakup.
Czy wiadomo przez jaki element anglik świeci w lewo (odbłyśnik) ??? może da się ten efekt „poprawić”
W nocy rzadko robie kilometry ;)
Poprzedni moto tez miałem z anglii i jakoś nie było większych problemów...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-19 18:07:26 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-24 15:43:13
Posty: 44
Płeć: Mężczyzna
Dzej003 napisał(a):
(...)
Czy wiadomo przez jaki element anglik świeci w lewo (odbłyśnik) ??? może da się ten efekt „poprawić” (...)


Czy jest to różnica odbłyśnika ?? Wie ktoś może czy wymiana samego odbłyśnika rozwiązuje problem i ile takowy element kosztowałby w serwisie??

Jestem przed kupnem FZ6 S i chciałem wiedzieć na jakie koszty dodatkowe narażam się z moto z UK. Często dopada mnie noc na moto i jeśli finanse pozwolą to chcę mieć reflektor świecący jak EU.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-19 18:57:19 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
To nie jest kwestia odbłyśnika tylko soczewki (?) eee... tego układu "rowków" na kloszu, w odpowiedni sposób "formują" wiązkę światła :wink: odbłyśnik poprawia tylko sprawność reflektora (tzn. odbija światło we właściwym kierunku - do przodu)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-19 21:25:12 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-01-09 04:12:26
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 508574502
Obecne moto: fzs 600
Jeśli lampa jest podobna do tej z fzs ( światło odbija się od odbłysników) to nic się nie da zrobić trzeba kupić polską, ale lampy wcale nie są takie drogie na początku szukania też słyszałem ceny na poziomie 700zł lub lepiej. W końcu kupiłem za niecałe 400zł lekko pękniętą, ale po posklejaniu wygląda jak nówka, a jaka kolwiek przeróbka nie opłaca się.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-19 23:51:27 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-24 15:43:13
Posty: 44
Płeć: Mężczyzna
Czyli analogicznie nawet jak się wciśnie soczeki ksenonowe do lampy UK to słup światła dalej będzie oświetlał odwrotnie niż powinien? Sorry może to są oczywiste odpowiedzi ale wcześniej miałem moto z FR i DE i problem nie istniał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-20 00:23:09 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
tu masz wszystko http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oswietlenie.html

a tu wklejam kawałek dot. szyby:

Cytuj:
szyba rozpraszająca (szkło rozpraszające)
Składa się z bardzo, bardzo wielu soczewek lub pryzmatów zaprasowanych w szybie. Soczewki i pryzmaty pozwalają otrzymać pionowy i boczny rozdział światła.


Cytuj:
szyba gładka
Jest ona niczym innym jak przeźroczystym elementem zabezpieczającym lampę przed wpływami z zewnątrz. Najczęściej jest wykonywana z tworzywa sztucznego odpornego na zarysowania i inne uszkodzenia mechaniczne. Zastosowanie tworzywa zamiast szkła pozwala obniżyć masę całkowitą pojazdu. Tworzywo cechuje się także większą przejrzystością. Łatwość kształtowania tworzywa sztucznego pozwoliła odkryć zupełnie nowe możliwości wzornicze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-20 04:02:52 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-24 15:43:13
Posty: 44
Płeć: Mężczyzna
Z tych zdjęć które zamieściłem widać że odbłyśnik ma wytłoczenia , takie schodki i przyszło mi na myśl że w UK lampie są pod innym kątem wytłoczone i dlatego odbijają światło inaczej.
Załącznik:
2066044368_2.jpeg [105.08 KiB]
Pobrane 570 razy

Załącznik:
2035233034.jpeg [95.08 KiB]
Pobrane 541 razy


A odnośnie xenonów miałem na myśli te soczewkowe i tak mi się wydaje że one odbłyśników reflektora nie wykorzystują bo mają swoje zatem jesli szybka lampy jest tylko dla ochrony i bez jakiś nacięć to do UK reflektora wystarczy je wsadzić i będą świecić równo.
Hmmm to co pisze wnioskuje ze zdjęć, nie miałem doświadczeń jeszcze z tym i dlatego moje dylematy. Jeśli jakieś bzdury wypisuje to nie gańcie mnie mocno :)
Załącznik:
soczewka04.jpg [30.47 KiB]
Pobrane 520 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org