Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-06-14 21:13:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-04-16 17:52:57
Posty: 44
Lokalizacja: Bełchatów/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 02
Witam.
Dzisiaj napotkalem dziwna przypadlosc :D
Otoz przy ostrej jezdzie, przy wysokich obrotach cos przeskakuje :/
Odczucie jakby lancuch przeskoczyl, jakby bieg na ulamek sekundy wyskoczyl. Nie wiem jak to dokladnie opisac.

Mozliwe ze to naped ? Zebatke z tylu mam dobra, lancuch troszke nierowno rozciagniety. Nie wiem jak zebatka przednia.

Lancuch rozrzadu ? Mam go do wymiany, ale jakby przeskoczyl lancuch rozrzadu to raczej bylby amen :D I nie byloby takiego odczucia.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-14 21:13:40 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-06-14 21:21:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Jak na drugim biegu to niestety remont skrzyni cie czeka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-14 21:26:55 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-04-16 17:52:57
Posty: 44
Lokalizacja: Bełchatów/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 02
Nie nie to nie to. Nie chodzi o to ze bieg wyskakuje calkowicie. Jest takie odczucie jakby na ulamek sekundy wyskoczyl i wskoczyl, albo tak jakby lancuch przeskoczyl.
Poza tym zauwazylem to na pierwszym i drugim biegu. Sadze ze na pozostalych jest tak samo, po prostu nie sprawdzalem na wyzszych.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-15 08:05:23 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-30 22:54:21
Posty: 32
Lokalizacja: Brzesko
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS6 Fazer - 2005r.
nie jestem niczego pewien na 100% ale może zabierak tylnego koła ?
ta guma w feldze co wypełnia lukę między felgą a uchwytem zębatki.

ale równie dobrze może to być przednia zębatka :) koszt około 40 - 50 zł :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-15 09:07:37 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
A może sprzęgło ci się zaczyna ślizgać - na razie przy wyższych obrotach... na wyższych biegach powinno być to bardziej wyczuwalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-15 09:27:57 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
quality napisał(a):
Otoz przy ostrej jezdzie, przy wysokich obrotach cos przeskakuje :/

złap za łańcuch na tylnej zębatce w miejscu jak jest śrubka od regulacji napięcia i pociągnij mocno do tyłu, jeśli da się odciągnąć na ok centymetr to już masz powód. Sprawdź też luz łańcucha.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-15 10:08:46 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-03-10 22:24:07
Posty: 411
Lokalizacja: DKL- dolnoslaskie krolestwo lądek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: E52 :P
Obecne moto: Fz6 S
prawdopodobnie zebatka sie konczy kolego
mi kiedys radzil kolega bardziej doswiatczony zeby odrkrecic gaz do odciecia na 1, i jezeli bedzie przeskakiwac to na pewno zebatki do wymiany, i pewnie tez lancuch bedzie sie konczyl...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-15 13:26:23 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-30 22:54:21
Posty: 32
Lokalizacja: Brzesko
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS6 Fazer - 2005r.
Kudłaty napisał(a):
złap za łańcuch na tylnej zębatce w miejscu jak jest śrubka od regulacji napięcia i pociągnij mocno do tyłu, jeśli da się odciągnąć na ok centymetr to już masz powód. Sprawdź też luz łańcucha.


myślę że Kudłaty ma najlepszą radę ;)

[ img ]

aczkolwiek radziłbym Ci zdjąć pokrywę zębatki zdawczej i zapoznać się z nią bliżej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-15 13:41:13 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Tak gwoli sprostowania, to powyższy cytat (i co za tym idzie radę) dał Luterq :).

Ja osobiście nie wierzę żeby łańcuch i zębatka mogły być w takim stanie, że przeskakują... dlatego dalej myślę że to coś innego (np sprzęgło).
Widziałem naprawdę wyciągnięty łańcuch - wisiał jak stara guma od gaci, naciąg na końcu regulacji, a Qbas (tak tak, ten z forum) zapieprzał 2paczki i nic mu nie przeskakiwało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-15 19:25:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-04-16 17:52:57
Posty: 44
Lokalizacja: Bełchatów/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 02
Efekt slizgajacego sprzegla znam, to na pewno nie to. Jak moze slizgajace sprzeglo przeskakiwac ? Jak sie slizga to nie ciagnie, ale pierwsze slysze zeby moglo cos przeskakiwac.

Sprawdzajac odciagniecie lancucha od tylnej zebatki, to moze jest 3 mm. Przypuszczam ze to zebatka przednia, niestety nie mam jak i gdzie odkrecic pokrywy. Swoja droga duzo to roboty ? Widzialem ze tam jest tez linka od sprzegla. Wystarczy odkrecic tych kilka imbusow ? Mam dylemat bo obecnie miejsce w ktorym to moge zrobic to pod chmurka :)

Tylna zebatke zmienialem, bo jak kupowalem motor to zęby byly jak zyletki prawie, wiec jest duze prawdopodobienstwo ze przednia zebatka wyglada rownie nieciekawie.

@Kudłaty skoro nie naped to w takim razie co innego moze przeskakiwac ?

Dodatkowo napisze, ze to nie przeskakuje non stop. Dzis jechalem i tak raz przeskoczylo na jedynce przy 7000 obrotow, nastepny przeskok przy 10000. Podobnie na dwojce. Na wyzszych nadal nie sprawdzalem. Jednak jest odczuwalne dosc mocne szarpniecie motocyklem, gdyz jak wiadomo na jedynce przy wysokich obrotach jest duza moc, stad owo przerwanie powoduje szarpniecie motocyklem.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-15 20:43:26 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Odkręcenie dekielka nad zębatką zdawczą to 3 min roboty - wystarczy imbus - odkręcasz 5 czy 6 śrubek. Linka sprzęgła jest złączona z dekielkiem, także nic Ci nie wyskoczy, się nie odczepi.
Obejrzyj przód, bo skoro piszesz że tył był tak zmasakrowany, to przód może być jeszcze gorszy...
Tak na marginesie - to wymienia się zawsze napęd w komplecie, 2 zębatki + łańcuch.

Co do sprzęgła to tylko trop, skoro wiesz jak to jest z ślizgającym to nie ma sprawy, to można wykluczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-16 00:02:15 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-28 13:18:32
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: rower
no nie przesadzajmy z tym moim łańcuchem, po prostu był trochę nierówno wyciągnięty :whistle:

Sprawdź przednią zębatkę, u mnie zęby były z jednej strony zjechane. Komuś z forum podobno kilka zębów urwało, więc wszystko jest możliwe...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-16 07:49:10 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
jeśli wymieniłeś tylko starą zębatkę na tyle bez reszty to wysokie prawdopodobieństwo, że to właśnie przeskakujący łańcuch jest powodem tego o czym piszesz. Niestety najprawdopodobniej "nowa" tylna zębatka też będzie raczej do wymiany razem z łańcuchem. Wyciągnięcie łańcucha to nie tylko jego nierówne zużycie na poszczególnych odcinkach, to także zmieniający się rozstaw pomiędzy poszczególnymi ogniwami.Więc jeśli na stary łańcuch założyłeś nowa zębatkę to jest to rozwiązanie na chwilę bo z czasem (bardzo krótkim - zależnym od stylu jazdy) zębatka ta przyjmie rozstawy wyciągniętych ogniw.
Oczywiście, że łańcuch może przeskoczyć i żadnych dziwów w tym nie ma.

Tak jak koledzy radzą: sprawdź naciąg czy prawidłowy, sprawdź łańcuch na tylnej zębatce w sposób jaki ci opisali wyżej no i koniecznie zajrzyj do przedniej żeby w którymś momencie zdziwienia nie było. Robota z przednią zębatką dziecinie prosta - przy okazji wyczyścisz sobie cały syf co pewnie pod deklem zalega. PZdr!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-16 08:37:02 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-04-16 17:52:57
Posty: 44
Lokalizacja: Bełchatów/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 02
Dzieki za rzeczowe info. Dzisiaj planuje zajrzec do tej zebatki, az sie boje :P
Opisze spostrzezenia po wszystkim.

Pozdrawiam

Kurde tam jest jakis nietypowy imbus chyba :D
4.5, w standardowych zestawach nie mialem takiego eh.
Ale juz jestem pewien ze to lancuch, dzis jak przygrzalem troche na jedynce to przeskoczylo kilka razy z rzedu. Strzelilo kilka razy. Pewnie zebatka juz sie okragla zrobila :/

Jakie klucze sa potrzebne do wymiany tej zebatki oprocz imbusa 4.5 ? Musze sie zaopatrzyc chyba.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-16 20:38:15 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Zestaw napędowy zawsze wymienia się w komplecie (łańcuch + 2 zębatki). Założenie nowego łańcucha na stare zębatki skutkuje szybkim zużyciem nowego łańcucha. Założenie nowych zębatek przy starym łańcuchu spowoduje to, że zębatki bardzo szybko dostosują się do wyciągniętego łańcucha, czyli zużyją.
Jeżeli łańcuch jest nierówno rozciągnięty to jak najbardziej może skakać po tylnej zębatce przy ostrym dodaniu gazu. Oby nie wskoczyły dwa ogniwa na raz na zębatkę zdawczą, bo wtedy nastąpi zerwanie łańcucha, który przy okazji może rozwalić pół silnika.
Radziłbym jak najszybciej zainwestować w nowy łańcuch i dobrej jakości zębatki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org