Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-06-28 20:48:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-08 13:59:53
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 99r
Mam takie pytanko... motorek ostatnio oddalem do regulacji, pokazalem mechanikowi ze ewidentnie slychac zawory, takie charakterystyczne TIK-TIK spod pokrywy klawiatury. Mowie przydala by sie regulacja bo ten dzwiek mnie nie pokoi. Odrazu mi powiedzial ze nie zapewnia mnie ze te dzwieki ucichna.

Jak odebralem maszyne z regulacji to dalej bylo slychac to tik tik tik tik. Moze tak CIUTKE ciszej. Silniczek chodzil rowniej niz wczesniej, ale dalej faluje. No i sie pytam kurde dlaczego to tak jest. On mowi ze te silniki tak poprostu chodza, ze tu sa gazniki, nie wtryski ze ten typ tak ma, takze zapewnil mnie ze tam luzy wszystkie sprawdzal, ze jest wszystko na 100% ok.

Mam takze takie cos ze sprzeglem, a dokladnie tam w srodku, chyba koszem sprzeglowym.. ze gdy nie nacisne sprzegla, to tak czasami jest uczucie ze tak cos puknie, szarpnie lekko.. Gdy nacisne dzwiek cichnie. Mechanik powiedzial ze nic zlego tam nie moze sie stac.

I pytanko finalne: Jak u was wyglada kultura pracy silnika? Chcialbym mniej wiecej miec takie porownanie ;P


ps. A mozna znalezc gdzies na necie taki rysuneczek z przebiegiem momentu obrotowego i moca silnika FZS600??

Z gory dzieki za odp. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-28 20:48:38 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-06-28 21:31:54 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Nie przejmuj się tak bardzo, jeżeli zaworów w ogóle nie słychać, to znaczy że są podparte. Sprzęgło też będzie trochę słychać, ale dopóki się nie ślizga możesz spokojnie jeździć. Poza tym w silniku sa jeszcze łańcuchy, które zawsze w jakimś stopniu hałasują. Jeżeli obroty falują to należy wypruć gaźniki, porządnie je wyczyścić, a następnie ustawić skład mieszanki i zrobić synchronizację.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-29 07:55:16 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
falowanie falowaniem i falowaniu nie równe.... zależy w jak wielkim przedziale lata po obrotach. Ogólnie cudów się nie spodziewaj bo fzs kulturą pracy nie grzeszy :P
Jeżeli lata po obrotach dość znacznie to nic tylko pozostaje jak kolega wcześniej rządził zabrać się za gaziory...

co do zaworów i cykania to wiem co nieco bo sam to niedawno przerabiałem i za radą wojt@sa od nas z forum pokasowałem luzy jak najniżej sie dało i po problemie. ponoć wydechy zaczyna juz słychać przy 0,25 a przedział jest od 0,21 do 0,30mm.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-29 11:13:59 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Tez mam FZS i mocno się zdziwiłem po synchronizacji że jednak nie chodzi jedwabiście równo :/. Nawet przez moment pomyślałem że kolesie wzięli 100 i poszli na piwo zamiast zrobić synchro.
Ale na wolnych po obrotach nie skacze - wskazówka na 1200, tylko nie jest to dźwięk jednostajny, ale troszkę "szarpany".

W następnym sezonie wyciągnę gaźniki i dokładnie przeczyszczę - myślę że to pomoże, choć pewnie to nie będzie jak na wtryskach...

Jeśli chodzi o kosz to u mnie prawie nie ma różnicy na wciśniętej klamce i bez. Zawory też troszkę słychać, ale zgodnie z serwisówką co 40 tyś regulacja, wiec jeszcze 20 nakulam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-29 12:40:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Po porzadnym serwisie te motocykle potrafia pracowac rowniutko ;)

Kudłaty napisał(a):
40 tyś regulacja, wiec jeszcze 20 nakulam.

Zakladajac oczywiscie, ze jestes pewny nakreconego przebiegu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-30 15:50:34 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Jestem jestem, kupiłem prosto z Anglii - miałem dowód i blachy. Stan zgadzał się z papierowymi kwitami z przeglądów i tak samo zgadzał się z informacjami w necie. Zawsze mógł ktoś podmienić silnik (bo nr w żadnych papierach nie było), ale aż tak pesymistycznie nie zakładam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-18 11:46:32 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-02-13 00:12:53
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Moj na wolnych delikatnie faluje, wskazówka niby nie drga, ale slychac takie "szarpanie". Co do sprzęgła to tez postukuje cicho, jak wcisne klamke to przestaje.
Ogolnie jak ktos wczesniej napisal - FZS kultura pracy nie grzeszy (sic!) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-18 12:10:08 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-27 14:29:44
Posty: 164
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr600 f4i
Ja wczoraj wieczorkiem zrobiłem sobie synchro gaźników i muszę przyznać że kultura pracy się poprawiła - a przelatałem bez dotykania gaźników 7tkm. Większą zabawę w ich czyszenie zostawiam sobie na zime...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org