Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-07-18 22:38:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-01-01 19:13:55
Posty: 67
Lokalizacja: Koronowo k. Bydgoszczy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz1 fazer
Witam
Posiadam fz6s z 2005r. teraz już wiem, że mam z nim problem. Zacznę od początku:
Fazerek miał akcesoryjną szybę z przodu (10cm wyższa) wymieniłem na oryg.standard, przednia opona stara i z korkiem, wymieniłem na nową i wyważyłem koło, ciśnienie odpowiednie 2,5bara. Miałem nadzieje, że wszystko powyższe może być powodem tego, że Fazerek przy 180km/h dostaje "wężykowania" przedniego koła jest to bardzo silne, z pasażerem mniej odczuwalne... w zakrętach odczuwam już niestabilność przy 150km/h koło jakby pływało/odrywało sie od drogi. Sprawdziłem łożyska koła brak luzów, łożysko główki wg mnie też ok, nie wyczuwam luzu czy stuków całą kierownica chodzi gładko i bez oporów, jak puszczam kiere jedzie prosto. Kupiłem go od znajomego nie był po dzwonie, czy po jakimkolwiek wypadku. Macie może jakieś rady ??
z góry dziękuje za pomoc
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-18 22:38:11 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-07-18 22:57:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Sprawdź jeszcze olej w lagach i sprężyny. Jak to nie pomoże to po prostu musisz jeździć wolniej. Twoje moto daje Ci do zrozumienia, że nie lubi jazdy znacznie ponad przepisy :P :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-18 23:32:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-06-24 12:00:46
Posty: 16
Lokalizacja: Głogów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
sprawdź na wszelki wypadek czy łańcuch równo naciągnięty, ale to raczej nie ma za dużego wpływu. A nie zauważyłeś co jest powodem tego podbijania koła ? np wibracje silnika ? krzywa tarcza hamulcowa ? posłuchaj tam troche i wyczuj co to jest dokładniej. Może masz krzywą felge ? ale jak mówisz że wyważałeś to by pewnie wyszło...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-18 23:58:56 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
ogolnie nie ma co sie denerwowac w polsce i tak mozna max 140 a w wiekszosci przypadkow 50

a tak powaznie dziwna sprawa
i mi np sie wydaje ze cisnienie to max 2,3 moze gume masz za twarda

a przed wymiana szybki i zmiana opony bylo dobrze?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-19 06:31:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-01-01 19:13:55
Posty: 67
Lokalizacja: Koronowo k. Bydgoszczy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz1 fazer
a właśnie olej w lagach tego nie ruszałem, ale niegdy zawieszenie mi nie dobiło jest dość sztywne mogę nawet powiedzieć, więc tam wszystko powinno być ok prawda ?
Łańcuch ok, bo całkiem niedawno czyściłem łańcuch,wahacz zębatki i zdejmowałem wsio w garage
Niczego tam nie słysze, po prostu 180 wchodzi w inny świat. Tarcze równe, bo nic nie bije, przy hamowaniu wszystko równo pracuje.
Zdaje sobie sprawe, że ta prędkość nie jest często używana, ale mimo wszystko tak nie powinno być.
przed wymianą szyby i opony było to samo. Indeks prędkości opony do 270


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-19 08:45:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Sprawdź bicie felgi , bo krzywą też da się wyważyć. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-20 10:39:55 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-01-01 19:13:55
Posty: 67
Lokalizacja: Koronowo k. Bydgoszczy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz1 fazer
po wymianie opony niem mam odważników, koło tego nie wymagało, więc bicia nie ma w takim razie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-21 00:43:11 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Trochę to dziwne, iż po założeniu nowej opony koło było od razu idealnie wyważone. Jeszcze do tej pory nie spotkałem się z takim przypadkiem. Na twoim miejscu dał bym je do wyważenia do warsztatu, gdzie posiadają wysokiej klasy wyważarkę do kół motocyklowych. 5g niedoważenia przy dużej prędkości sprawi wrażenie, jakby ci ktoś cegłę do koła przykleił. Sama opona może mieć również wpływ na prowadzenie się motocykla, więc może podaj jej nazwę. Olej hydrauliczny w amortyzatorach traci swoje właściwości po około dwóch latach, więc warto dbać o jego wymiany. Kiedy straci swoje właściwości przednie zawieszenie może się dziwnie zachowywać podczas jazdy. Motocykl jest względnie nowy, a więc i sprężyny w teleskopach nie miały czasu się zużyć i nawet jeśli olej jest stary, zawieszenie nie będzie dobijać, ale będzie się źle prowadzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-21 06:30:45 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-01-01 19:13:55
Posty: 67
Lokalizacja: Koronowo k. Bydgoszczy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz1 fazer
opony fabrycznie sa wyważane, maja takie dwie czerwone kropki które trzeba umieścić na wysokości wentyla. Ja sie na tym nie znam powiedziano mi, że jest ok wiec co miałem dyskutować :D ale dodam, że wcześniej tą starą opone też wyważałem i sprawa wężykowania też miała miejsce. Nazwę opony sprawdzę i podam, olej w lagach też sprawdzę. Mogę zrobić to sam czy będą tam potrzebne jakieś specjalne umiejętności ?? Ino muszę kogoś do garażu wysłać, bo miałem wypadek w pracy i wózek widłowy zgniótł mi stope (dla zainteresowanych http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/825 ... 9570c.html) i jakiś czas na fazera nie wsiądę :( a jak już bedę sprawdzał olej, to sprawdzę też sprężyny. Jaką powinny mieć wysokość ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-21 19:22:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
opony fabrycznie sa wyważane, maja takie dwie czerwone kropki które trzeba umieścić na wysokości wentyla.


Nie zawsze to ma spójność z felgą, chyba że w nowym fabrycznie motocyklu.

Powtarzam sprawdź bicie felg koniecznie!!

I przód niech wyważą statycznie :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-21 20:33:20 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Znaki na oponie są tylko po to, aby ją odpowiednio umiejscowić na feldze i nie mają nic wspólnego z jej wyważeniem. Koło wyważa się razem w całości, czyli: opona + felga + tarcze hamulcowe. Jeżeli ktoś ci powiedział, ze opony są fabrycznie wyważane to naopowiadał ci bajek. Niby w jaki sposób mieliby to zrobić? Dokleić kawałek gumy tu czy tam, albo trochę bieżnika odciąć?
Po założeniu opony na felgę, czy to fabrycznie nowej czy też używanej, koło kategorycznie należy wyważyć dla własnego bezpieczeństwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-22 01:50:18 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
znaczniki są po to zeby ustawić je na wysokości wentyla i zmiejszyć ilość ciężarków. Ponieważ opona nie jest idealnie wyważona i w pewnym miejscu jest cięższa.
Nowe motocykle też mają ciężarki ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-22 08:18:08 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-01-01 19:13:55
Posty: 67
Lokalizacja: Koronowo k. Bydgoszczy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz1 fazer
wyważał i powiedział "że tej pani sie nic nie należy" :( ok w takim razie sprawdzę to wyważenie jeszcze raz może ciała dał. A co do opony to jeszcze nic nie wiem, musze znaleźć pomocnego "łosia" :D co mi ją sprawdzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-19 14:10:44 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-01-01 19:13:55
Posty: 67
Lokalizacja: Koronowo k. Bydgoszczy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz1 fazer
witam chciałem odświeżyć temat
fazerek był na serwisie w Yamaha Bydgoszcz na regulacji zaworków przy okazji przeprowadzona została korekta luzu główki ramy. Sprawa sie poprawiła już nie "weżykuje" przy 180 tylko tak przy 210 ;>
poza tym co do zaworów moto chodził ładnie po regulacji przejechałem w 6dni ponad 1100 km i znowu coś tam nieraz zaczyna dźwięczeć, lekko ale wyraźnie... tak ma być? Wątek wężykowania dla mnie naprawde staje sie bez wyjścia :( zaczyna robić sie kosztownie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-19 14:42:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
maniek0_00 napisał(a):
przy okazji przeprowadzona została korekta luzu główki ramy. Sprawa sie poprawiła już nie "weżykuje" przy 180 tylko tak przy 210 ;>

Dociagniecie lozyska to zwykle polsrodek i pomaga na przyslowiowa "chwilę". Ale skoro spowodowało to zauważalną rożnicę to najprawdopodobniej po wymianie łożyska efekt ustąpi całkowicie.
Niestety ale hobby jakim są motocykle tanie nie jest i trzeba się liczyć na wydatki związane z eksploatacją moto.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org