Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-08-03 15:19:45 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-07-09 14:59:01
Posty: 52
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Witam.
Mam taki mały problem z moim fazerem. Może zaczne od tego, że wymianiałem jakiś czas temu przednią oponę. Przed wymianą motocykl po puszczeniu kierownicy jeździł idealnie prosto jak po sznurku i można nim było spokojnie rozpędzić się powyżej 200 km/h. (Na autostradzie oczywiście :P). Po wymianie opony na nową, po puszczeniu kierownicy motocykl zaczął mi ściągać na lewo, a powyżej 170 km/h motocyklem zaczynało bujać na lewo i prawo, po czym wpadało niemalże w shimmy. Do 170 km/h zachowuje się stabilnie, powyżej tej prędkości aż strach jeździć. Pomyślałem, że to źle wyważona opona i ogólnie miałem do wymiany łożysko w przednim kole. Wczoraj wymieniłem łożysko w kole i dałem koło do wyważenia. Mechanik powiedział mi, że koło było źle wyważone. Pomyślałem, że mój problem jest rozwiązany jednak nadal jest tak samo jak było. Motocykl ściąga na lewo, a powyżej 170 km/h zaczyna nim telepać :/
Ma ktoś z Was jakieś sugestie?

Aha. Jakiś pół roku temu wymieniałem olej w lagach. Po skręceniu wszystkiego zaczęło mi się dziać coś takiego, że jak nacisnę przedni hamulec i zaczynam pchać motocykl do przodu, to słychać takie tyk tyk i czuć jak coś "przeskakuje" w okolicach łożyska główki ramy, jednak łożysko wydaje mi się, że mam dobre. Nie ma żadnych luzów, kierownica kręci się lekko. Kolega, który ma taki sam motocykl jak ja, ma identyczny objaw jak ja, też mu coś cyka jak naciśnie hamulec i zacznie pchać moto do przodu. Również jemu moto ściąga na lewo, jednak nie ma problemów ze stabilnością przy wyższych prędkościach...

Macie pomysł co jest nie tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-03 15:19:45 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-08-03 19:28:02 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-04-02 16:02:37
Posty: 262
Lokalizacja: NEL / TOS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TDM 900
Stawiam jednak na to łożysko główki ramy. Przy dużym Bandziorku miałem coś podobnego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-03 21:11:55 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Pod górna półka przy łożysku główki ramy jest taka gumowa podkładka. Wymień tą podkładkę na metalową i problem powinien zniknąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-04 17:25:16 
Sprawdź ciśnienie w kole - a ściąganie w lewo może być spowodowane Twoją pozycją - sprawdź siebie czy siedzisz prawidłowo :wink:


Góra
  
 
PostNapisane: 2011-08-08 23:56:42 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
a moze za lekko jest łożysko główki ramy dokręcone ? :P znaczy ma lekkie luzy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-09 13:01:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-28 13:18:32
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: rower
ja też miałem jakieś dziwne zachowania przedniego koła i podejrzewałem łożysko główki ramy, ale wszystko minęło jak ręką odjął po wymianie klocków i czyszczeniu/nasmarowaniu tłoczków. Może tobie też jakiś nie odbija ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-09 15:58:13 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-07-09 14:59:01
Posty: 52
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Wydaje mi się, że to będzie to co napisał Szopix.
Pamiętam jak w GS 500 mechanik wymieniał mi łożysko główki ramy, po wymianie przejechałem się to po puszczeniu kierownicy moto "wężykowało". Jak dokręciłem mocniej te łożysko wszystko było ok.
Muszę dokręcić te dwie nakrętki z czterema ząbkami? Czy tą chromowaną śrubę na samej górze?
Do tych nakrętek z czterema ząbkami potrzebny będzie chyba jakiś specjalny klucz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-10 19:20:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-11 15:40:42
Posty: 198
Lokalizacja: Lubin (zDolnyŚląsk)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Transalp 600
Te "cyk-cyk" w okolicach główki ramy przy hamowaniu to napewno łożysko(miałem tak w xj900).Po wymianie przeszło i nie bujało motorem,ale po kilkudziesięciu kilometrach znowu cyk-cyk.Łożysko się"ułożyło" i trzeba je było dokręcić.Z kluczem dynamometrycznym byłoby raz i koniec.Potem było już ok.Dokręcasz najpierw tą ząbkowaną nakrętke która jest niżej potem dokręcasz tą drógą,jak niemasz klucza to śrubokręt i młotek :wink: ale delikatnie,żeby kierownicy na lożysku nie zblokowało.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org