Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-03-28 11:25:55 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Mody z zawieszeniem na razie z powodzeniem zakończone, czas na silnik.

W factory pro jest jakiś mod za ok 100dolców z wyprzedzeniem zapłonu o 5 stopni. coś się kombinuje z kołem alternatora... nie wiem jak to dokładnie wygląda. ale... gdy wymieniałem swój dekiel alternatora, zobaczyłem że czujnik na kole magneto można dość łatwo przy pomocy wiertarki przestawić w obie strony o kilka stopni.

Jaki to ma sens ? Kot jest fabrycznie ustawiony na paliwo 87 oktanów, z modem 5 stopni trzeba jeździć na paliwie 89+ oktanów. Wcześniejszy zapłon oznacza mocniejszy silnik w całym zakresie, mniejsze spalanie, same plusy. Minusem jest jedynie ryzyko spalania stukowego co przy paliwie 95 oktanów w Polsce nam nie grozi.... w samochodzie efekty były wyśmienite.

Zapraszam do dyskusji drogich tunerów...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wyprzedzenie zapłonu
PostNapisane: 2011-03-28 11:25:55 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-03-28 12:17:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Ja sie tylko zastanawiam czy aby to nasze piekne paliwko 95.... ma aby na pewno te 95 oktanow :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 12:49:55 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
ile by nie mialo to i tak bankowo wiecej niz 89.

juz wiem jak wyglada ten "patent" factory pro. na wale i w kole magneto jest rowek w ktory wchodzi taka blaszka ustalajaca, factory pro sprzedaje taka blaszke podszlifowana za 60dol. do tego jeszcze trzeba kolo magneto sciagnac.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 12:58:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Zmienisz zapłon o 5 stopni, zaczną się problemy z doborem ciepłoty świecy.

Wczesny zapłon nie do końca jest taki och i ach, będzie powodować nadmierne grzanie aż do spalania stukowe.

Co do paliwa : Im większa liczba oktanów, tym mnie gwałtownie spala się paliwo. Mówię o czystym PB95, PB98 . Spalając się mniej gwałtownie zapewnia gorsze osiągi, z racji zmiany kaloryczności paliwa. Nie mówie tutaj o dodatkach typu eter :mrgreen:

Kombinuj nikt Ci nie broni :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 14:05:55 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Wojt@s napisał(a):
Spalając się mniej gwałtownie zapewnia gorsze osiągi,


no i po to właśnie takie kombinowanie, aby punkt maksymalnego ciśnienia był tam gdzie był projektowany...

no ale fakt, może się grzać bardziej. trzeba będzie odkamienić chłodnicę i usunąć muchy... :mrgreen:

czy jest jakiś ścisły na forum bo ja humanista jestem, o ile mm trzeba przesunąć czujnik aby uzyskać 5 stopni na kole o r=65mm ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 14:16:51 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Robisz równanie 65/360*5= 0,902(77)mm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 14:32:53 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
stoodent1 napisał(a):
Robisz równanie 65/360*5= 0,902(77)mm


to jakaś bzdura wychodzi,
mamy koło o promieniu 65mm czyli fi 130mm
no i na obwodzie tego koła mamy czujnik, chcę go przesunąć na obwodzie o 5 stopni, czyli ile to będzie mm po obwodzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 14:36:02 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Luterq ups mój błąd myślałem ze mówisz o obwodzie :D

Już liczę :D

obwód 2 * pi r
2*3,14159265*65 = 408,407mm

(405,407 / 360stopni )* 5 stopni = 5,67mm przesunięcie na obwodzie tego koła

na matmie zawsze miałem w d... za to że nie dokładnie czytałem zadania, zbyt szybko chciałem kończyć :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 14:41:59 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-09-27 10:32:49
Posty: 727
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Czarna
cyrkiel i katomierz :)
i wszystko jasne :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 14:55:08 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
stoodent1 napisał(a):
obwód 2 * pi r
2*3,14159265*65 = 408,407mm

(405,407 / 360stopni )* 5 stopni = 5,67mm przesunięcie na obwodzie tego koła


to ma sens, myślę, że 5-6 mm bez problemu da się ten czujnik przesunąć. Może nawet jakąś fotorelację zrobię.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 15:53:29 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-05-22 17:48:53
Posty: 36
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Nieźle kombinujesz, z moich obliczeń też przesuniecie o 5* to 5,67mm , ale tak sobie myśle czy nie jest to za dużo, może zrób parę odnośników i przesuwaj ten czujnik po kawałku. Z doświadczenia wiem, że wartości książkowe czasem delikatnie odbiegają od rzeczywistości. W samochodach jak ustawiam zapłon czy to w silnikach z samoczynnym zapłonem czy iskrowym zawsze delikatne przyspieszenie zapłonu ma pozytywny skutek, tu chodzi o to żeby nie przedobrzyć. Zauważyłem, że każdy silnik reaguje inaczej, pewnie liczy się tutaj stopień zużycia poszczególnych elementów.

Jak skończysz to pochwal się rezultatem. Powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 17:38:29 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-04-17 20:42:51
Posty: 198
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: thundercat
Luterq napisał(a):
stoodent1 napisał(a):
obwód 2 * pi r
2*3,14159265*65 = 408,407mm

(405,407 / 360stopni )* 5 stopni = 5,67mm przesunięcie na obwodzie tego koła


to ma sens, myślę, że 5-6 mm bez problemu da się ten czujnik przesunąć. Może nawet jakąś fotorelację zrobię.




fotorelacja naprawdę była by pozytywna :d jestem ciekaw efektów też po zrobieniu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 20:05:14 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
fizol napisał(a):
fotorelacja naprawdę była by pozytywna :d jestem ciekaw efektów też po zrobieniu

pozostaje jeszcze jeden problem, wiem o ile, muszę ustalić tylko w którą stronę mam ten czujnik przesunąć :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 20:48:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-05-22 17:48:53
Posty: 36
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Jeżeli ma być wcześniej to zasada jest taka, jeżeli czujnik znajduje się na ruchomej części to przesuń z obrotami, a jeżeli na stałej rusz pod obroty silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-23 10:57:56 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Wczoraj przy okazji zmiany oleju miałem chwilę czasu, sprawdziłem jak się kręci magneto i kręci się tak jak opony, przerobiłem czujnik i przesunąłem o jakieś 4-5 mm.
Pierwsze testy wypadły obiecująco, dupo-hamownia przekazała sygnał, że jedzie się inaczej niż zawsze, na 90% jest lepiej. Wrażenie, że zmniejszył się lag pomiędzy rolgazem a reakcją silnika i bardziej się uwidoczniła bariera "turbo" przy przechodzeniu 5-6 tyś obr.


Zapala bez problemu, żadnych stuków i innych niepokojących objawów. Na razie to pierwszy dzień, zobaczymy czy nie będzie się grzał w korku bardziej niż zwykle, za kilka dni się okaże jak spalanie, a we wrześniu wyjdzie cała prawda o mocy na torze w Nowodworze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org