Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-11-04 14:26:34 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
Fajnie że sie uczysz bo inni mądrzą się a tak naprawdę nie mają za grosz umiejętności;) ja się bardziej i niżej wychylam ale w ciaśniejszych zakrętach,tam gdzie trzeba gumki mocniej docisnąć,na szybkich winklach wystarcza prędkość i duża siła odśrodkowa załatwia wtedy większość roboty:) gdzie jest tor na którym śmigasz?? Ogólnie widzę że masz sprzęcik z większym potencjałem torowym niż kot, w dodatku wydaje mi się że to kultowy Włoch,jaki to model?? mi pomału kot już nie wystarcza aczkolwiek można się poskładać konkretnie i czesać iskry podnóżkami ale jakoś wtedy nie czuję komfortu psychicznego bo wszystko sie dzieje na zwykłej ulicy

Załącznik:
1.JPG [144.81 KiB]
Pobrane 432 razy


a tu parę krótkich filmów z jazdy;)

http://www.youtube.com/watch?v=CXdkM4KbSoI
http://www.youtube.com/watch?v=Byvs91JAYxU
http://www.youtube.com/watch?v=rEVK5mORkA0


Ostatnio edytowano 2011-11-04 14:53:44 przez mieton, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: południowa sesja
PostNapisane: 2011-11-04 14:26:34 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-11-04 14:45:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4659
Obecne moto: jamaha pw 50
mieton napisał(a):
ja się bardziej i niżej wychylam ale w ciaśniejszych zakrętach,tam gdzie trzeba gumki mocniej docisnąć,na szybkich winklach wystarcza prędkość i duża siła odśrodkowa załatwia wtedy większość roboty:)



hmm.. siła odśrodkowa to chyba do zewnątrz Cię wypycha, a trzeba do wewnątrz zakrętu się wychylać :roll:


mieton napisał(a):
gdzie jest tor na którym śmigasz??



To jest kartingowy w Radomiu.

mieton napisał(a):
Ogólnie widzę że masz sprzęcik z większym potencjałem torowym niż kot, w dodatku wydaje mi się że to kultowy Włoch,jaki to model??



748S


mieton napisał(a):
mi pomału kot już nie wystarcza aczkolwiek można się poskładać konkretnie i czesać iskry podnóżkami ale jakoś wtedy nie czuję komfortu psychicznego bo wszystko sie dzieje na zwykłej ulicy


No podnóżkami to niebezpiecznie bo jak gdzieś zachaczy to można katapultować


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-05 02:21:50 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
Delta81 napisał(a):
hmm.. siła odśrodkowa to chyba do zewnątrz Cię wypycha, a trzeba do wewnątrz zakrętu się wychylać


nie wypycha tylko daje przyczepność,po to są bebechy w zawieszeniu byś mógł winkle jak od cyrkla robić, pochylasz się i zawężasz skręt na ciasnych zaś na szybkich winklach jak na moich fotach utrzymujesz bardziej pion w stosunku do maszyny a szybkość zwiększa nacisk gumki...odpowiednio zestrojony zawias w kocie umożliwia wejście w ten zakręt przy prędkościach >150km/h najlepiej na 4 biegu,kocur wtedy niesamowicie ryczy i ciągnie, bez nerwów, z uśmiechem szczerząc kły;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-07-24 10:59:29 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
Południowa sesja w południowych tatrach u naszych południowych sąsiadów,film kręcony aparatem przymocowanym do zadupka,miłego oglądania!!

http://www.youtube.com/watch?v=C5V8KA3u ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-07-24 12:59:04 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
mieton napisał(a):
Delta81 napisał(a):
hmm.. siła odśrodkowa to chyba do zewnątrz Cię wypycha, a trzeba do wewnątrz zakrętu się wychylać


nie wypycha tylko daje przyczepność,po to są bebechy w zawieszeniu byś mógł winkle jak od cyrkla robić, pochylasz się i zawężasz skręt na ciasnych zaś na szybkich winklach jak na moich fotach utrzymujesz bardziej pion w stosunku do maszyny a szybkość zwiększa nacisk gumki...


Co to za skomplikowana teoria? Masz coś na jej poparcie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-07-28 21:48:23 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-11-02 23:00:47
Posty: 121
Lokalizacja: KCH / KRK
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yzf 600R
Całkiem fajne miejsce, tylko wkurw te puszki i mało zakrętasów.
Jak by ktoś nie kojarzył, to znajduje się tutaj http://maps.google.pl/maps?q=50.220632, ... iwloc=near


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-07-29 10:48:05 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
Może nie jest to działo technikach jazdy,ale wypowiem się i ja:
To nie koniecznie siła odśrodkowa daje przyczepność, bardziej jest to siła tzw.żyroskopowa - czyli im większa prędkość obracających się kół, tym lepsza stabilność. A schodzenie na kolano to już dalsza bajka :)
U mnie nie ma takich dróg :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-08-01 12:43:07 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
Trudno mi w typowo naukowy sposób odpowiedzieć na ten temat gdyż ja to wywnioskowałem z jazdy ale spróbuję na to w sensownie opowiedzieć a mianowicie siła żyroskopowa kół działa w ten sposób że ich masa wirująca utrzymuje motocykl w pionie, im cięższe felgi i opony to motocykl trudniej odchylić od pionu zwłaszcza podczas przyspieszania i dużych prędkości,dlatego wyścigowe obręcze i opony mają masę w granicach wytrzymałości danego materiału z którego są wykonane by ułatwić przerzucanie motocykla przez zakręty.Aby w motocyklu była przyczepność zawsze na opony musi działać jakaś siła gdyż motocykl jadąc ze stałą prędkością na wprost ma mniejszą przyczepność bo dociska go tylko własna masa z kierowcą a temu dociskowi przeszkadza siła odśrodkowa opon rozciągając je zmniejszając w ten sposób styk z nawierzchnią ale np.podczas hamowania amortyzatory się uginają przez co masa motocykla przenosi się na przód a wtedy i opona ugina się i jej powierzchnia styku z asfaltem się zwiększa.Podczas przyspieszania jest podobnie ale masa przenosi sie na tył.W szybko pokonywanym zakręcie na pewno nieraz czuliście jak siła dociska was do siedzenia,jest to siła odśrodkowa i ona powoduje że masa powiększona poprzez tą siłę jest przenoszona poprzez w odpowiedni sposób reagujące zawieszenie na opony a wtedy opony sie uginają i przyczepność się zwiększa bo gdyby np.ująć gaz w ciasnym zakręcie motocykl mógłby się przewrócić do wewnątrz z powodu braku tej siły dociskającej opony.Jeśli zaś chodzi o pozycję na motocyklu w zakrętach zauważyłem w ciasnych wolnych łukach wydaje mi się że lepiej trochę zejść z motocykla do wewnątrz gdyż obniża się wtedy środek ciężkości i siły przenoszone na opony są lepiej rozłożone niż jadąc na nim w pozycji całkowicie pionowej do osi motocykla bo zawieszenie się mniej ugina się pod motocyklem,zaś w bardzo szybkich łukach zawieszenie ugina sie na tyle aby środek ciężkości był optymalnie rozłożony i pozycja może bardziej lub całkowicie pionowa.To wszystko wywnioskowałem na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji i przyznaję sie bez bicia że mogę się mylić dlatego zapraszam gorąco do dyskusji bardziej doświadczone czy przeszkolone w jeździe torowej osoby ale do tego najlepiej założyć temat w dziale "technika jazdy"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-08-01 12:57:22 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
Cytuj:
Całkiem fajne miejsce, tylko wkurw te puszki i mało zakrętasów.
Jak by ktoś nie kojarzył, to znajduje się tutaj http://maps.google.pl/maps?q=50.220632, ... iwloc=near



Majszel to miejsce mam 300 metrów od domu,mapa jest jeszcze stara bo jest łuk który prowadzi w w lewo w pola i cała ta polna droga za nim jest juz od paru lat oblana ślicznym asfaltem, na tym łuku zrobione są wszystkie moje poprzednie zdjęcia i krótkie filmy w tym poście.Niestety od jakiegoś czasu gliny mają to miejsce na celowniku i nie da się już się robić takich częstych i długich sesji jak kiedyś,dlatego wynoszę się jeździć coraz dalej od domu,za niedługo planuję znów sie udać na przełęcz z ostatniego filmu ale tylko po to aby tam pojeździć bo wtedy odkryliśmy ją przypadkowo podczas objazdu Tatr Wysokich a wtedy trzasnęliśmy jednego dnia 640km,na następną wyprawę na pewno przygotuje lepiej sprzęt do nagrywania aby móc umieścić kilka aparatów/kamer na jednym motocyklu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org