Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-12-10 17:51:17 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-16 11:01:19
Posty: 42
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Witam już sam nie wiem co myśleć o swojej maszynie bardzo często zapala mi się kontrolka oleju (z tego co wyczytałem jest to kontrolka poziomu nie ciśnienie - w co za bardzo nie chce mi się wierzyć) ale do sedna jaka by nie była ta kontrolka to nie powinna mi sie zapalać w trakcie jazdy. Motor kupiłem początkiem tego roku z Włoch, nie wiem na jakim oleju wcześniej śmigał, ale do wymiany nie było żadnych problemów czyli jakieś 500 km od zakupu na oleju z jakim przyjechał z Włoch. Potem przyszła wymiana motor zalany Castrolem Power 1 GPS 10W-40 + filtr i tak po około 300km zdarzyło mi się, po raz pierwszy że zapaliła się kontrolka ( maszyna stop zgasiłem, odpaliłem ponownie i zgasła) i tak co raz częściej potrafi się zaświecić za każdym razem zatrzymuje się i procedura od nowa tylko, że ostatnio nawet po zgaszeniu i ponownym odpaleniu kontrolka świeci się nadal. Dość często też musiałem robić dolewki oleju tak co 400km jakąś 50ml stan zawsze utrzymywałem tak na 1.3 od góry. Dolewki starałem się robić zazwyczaj wtedy gdy coraz częściej zapalała mi się kontrolka ale tak aby utrzymać prawidłowy stan oleju, nie za dużo aby nie rozszczelnić silnika wówczas też kontrolka uspokajała się na jakieś 300km. Olej niby jest widać jak krąży za szybką lecz za cholere nie wiem co go boli z tą kontrolką. Ostatnio wyjazd klubowy np. do Oświęcimia jakieś 100km bez problemów potem po zwiedzaniu wskakuje na maszynę odpalam i po 100metrach zapala się jadę dalej nie zatrzymuje grupy i po jakieś 3 -4 km dalej gaśnie i bez problemu dojeżdżam do domu już nie mam pomysłu na ten objaw albo coś z czujnikiem albo silnikiem albo ten olej mu nie podchodzi może na wiosnę zalać innym jakiś pełny syntetyk. Jeżeli ktoś miał takie przygody proszę o wskazówki.


Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 2011-12-10 18:27:16 przez athcx, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-10 17:51:17 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2011-12-10 17:58:00 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
ogolnie wydaje mi sie ze na 90 procent to jest czujnik oleju ale czy moto stracilo moze na mocy? i wedlug mnie dziwne jest to ze tak czesto musisz dolewac olej...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-10 18:20:22 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-16 11:01:19
Posty: 42
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
maszyna ma moc wg. mnie i biorąc na słuch silnik chodzi jak trzeba, dziwny jest sam fakt, iż po zakupie chodził idealnie nigdy sie kontrolka nie zaświeciła a po wymianie oleju zaczęły się takie jazdy olej ten sprzedający dał mi jako "gratis" przy zakupie w bańce 5 litrowej przezroczystej na której jedynie widnieje mała nalepka taka 2/3 cm z napisem Castrol Power 1 GPS 10w-40 kolor oleju czerwony. Zastanawia mnie ten olej ( sprzedający para się sprowadzaniem motorów z Włoch małym serwisem i dalszą sprzedażą) może jakość tego oleju dała taki efekt, może ten olej to tylko stał obok oryginalnego castrola :( sam nie wiem co myśleć gdyż faktycznie zużycie oleju jest duże. Po wyminie oleju ( bańka nie była pełna ) zostało w bańce jakiś niecały . 500 ml i w sumie przez sezon jakieś 5 tys to wlałem tą resztkę w moto. Sam motor obecnie ma na zegarze 20tyś km ale ile w tym prawdy nie wiem lecz sprawność motoru jego stan techniczny i wizualny odpowiadał by temu przebiegowi, już parę osób zagadując mnie ( z pewnością nie znawcy motorów gdyż wiedzieli by, że ten model od x lat nie jest w produkcji ) pytało czy to nowy motor gdyż naprawdę maszyna utrzymana i zadbana. A wracając do zużycia oleju jest możliwe, że przez utrzymywanie górnego poziomu stanu (te dolewki aby jak najmniej przygód było z kontrolką) spowodowały właśnie jego nadmierne zużycie, może wówczas silnik co w nadmiarze po prostu przepali i wyrzuca przez komin, choć nigdy nie zauważyłem aby gdzieś zaistniało rozszczelnienie czy też olej na kolektorach lub tłumiku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-10 18:28:51 
Castrol GPS jest rzadki jak woda po rozgrzaniu - większość moto go bierze mimo dobrego stanu pierścieni.
Zmień olej - i temat umrze.


Góra
  
 
PostNapisane: 2011-12-10 18:51:15 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-16 11:01:19
Posty: 42
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
"Castrol GPS jest rzadki jak woda po rozgrzaniu"
aa to racja nawet dzisiaj trochę grzebiąc przy motorze postanowiłem dolać tego castrola, gdyż po ostatnich wojażach stan był jakoś w połowie i mimo, że trzymam ten olej i motor w zimnym garażu ( w sumie to taka komórka nie garaż) to lejąc ten olej przy temp. 7 stopni lał się prawie jak woda

Jaki olej do kilofazera polecicie i czy warto wlać mu pełny syntetyk czy pozostać przy połówce?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-10 19:24:28 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-11-18 19:30:31
Posty: 454
Lokalizacja: PL- opolskie/Klb | CH- raj dla motocyklistów:)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S6
Obecne moto: FZ1 S
athcx napisał(a):
"Castrol GPS jest rzadki jak woda po rozgrzaniu"

Jaki olej do kilofazera polecicie i czy warto wlać mu pełny syntetyk czy pozostać przy połówce?


Ja jak kupiłem FZS 1000 to śmigałem na MOTUL 300V. Moim zdaniem super olej a jaka różnica przy pracy skrzyni biegów :thumbup: Przy 70tys. zacząłem lać MOTUL 5100 i też nie narzekałem. Wydaje mi się że ogólnie oleje MOTUL są godne polecenia. Teraz w FZ1 też go mam :D

Pozdro :moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-10 21:30:49 
Skoro moto jest z Włoch - półsyntetyk :mrgreen:


Góra
  
 
PostNapisane: 2011-12-10 22:15:37 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-11-18 19:30:31
Posty: 454
Lokalizacja: PL- opolskie/Klb | CH- raj dla motocyklistów:)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S6
Obecne moto: FZ1 S
miąchal napisał(a):
Skoro moto jest z Włoch - półsyntetyk :mrgreen:


Dlaczego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-10 23:20:50 
Dlatego że we Włoszech sezon trwa prawie 10 miesięcy - i nikt nie kupuje moto żeby stało w garażu.
Półsyntetyk to złoty środek w kwestii oleju. Przekop forum - są tematy - lektura na święta jak znalazł.


Góra
  
 
PostNapisane: 2011-12-14 12:50:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-18 15:43:41
Posty: 31
Lokalizacja: Rzeszów,Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
ja wymieniłem czujnik oleju w swoim i problem ustał, to częsta przypadłość tych modeli


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-14 17:07:31 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-16 11:01:19
Posty: 42
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
ile dałeś i gdzie kupowałeś czujnik a jest wogóle jakaś opcja sprawdzenia czy to czujnik jakiś komputer wskazanie licznika ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-19 10:00:51 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-18 15:43:41
Posty: 31
Lokalizacja: Rzeszów,Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
ja kupiłem używke za 50 zł, nowy kupe kasy chyba cos w granicach 160 zł ale nie jestem pewny, ale problem ustał, sprawdzalismy to miernikiem elektrycznym, żeby wyjąć ten czujnik będziesz musiał miske olejową zdjąć bo po samym odkręceniu śrub nie da sie go za bardzo wyjąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-21 09:02:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-16 11:01:19
Posty: 42
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Za Waszą radą zmieniłem olej wlałem Motul -a 300V na razie kontrolka po wymianie ani razu nie zaświeciła, a że brak warunków do sprawdzenia w dłuższej trasie to też pewnie na wiosnę się okaże czy przyczyną był ten castrol. Jedno muszę przyznać silnik nabrał większej kultury pracy, przejechałem z 5 km i ani razu kontrolka nie zaświeciła się


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-24 21:46:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-16 11:01:19
Posty: 42
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Sezon już dawno otwarłem i jak obiecałem piszę po zalaniu fazera motulem ani razu po odpaleniu silnika i w trasie nie zapaliła mi się kontrolka poziomu oleju


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-25 15:39:10 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-03-24 11:29:40
Posty: 67
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ef Zjet Adin
U mnie były dokładnie te same objawy po zalaniu Castrolem (sprzęt o rok młodszy od Twojego). Teraz zmieniłem olej na Xado pełny syntetyk i na razie spokój. A tak swoją drogą, to sprawdzanie oleju przez to lipko w silniku to szalona sprawa: teren delikatnie pochylony w jedną albo drugą stronę i już mamy albo poniżej stanu, albo idelanie między kropkami, w zależności w którą stronę sprzęt jest ustawiony...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org