Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 174 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-12-17 13:21:45 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-04-27 23:01:42
Posty: 184
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
sensei_ps napisał(a):
peterr86 cena oleju z filtrem a bez różni się tylko kilka, więc co Ci szkodzi wymieć od razu to i to?
ja tam wymieniam raz na sezon, nie ważnie ile przelatam
poza tym to nie wiem gdzie wykopałeś takie info? nie wiedziałem że wymienia się olej bez filtra :


Z tego co się orientuję tak jest napisane w instrukcji obslugi. A jeżeli ty wymieniasz olej raz na sezon to powodzenia, no chyba ze robisz przebieg w okolicach 5 tys. na sezon :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-17 13:21:45 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-12-18 12:03:16 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-03-10 22:24:07
Posty: 411
Lokalizacja: DKL- dolnoslaskie krolestwo lądek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: E52 :P
Obecne moto: Fz6 S
no akurat tyle przejeżdżam:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-18 12:36:33 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
srednio każdy z nas właśnie robi około 5-6k w sezonie

no chyba że lata coddziennie do pracy po 50km to mu się nabije więcej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-18 15:45:26 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
taz1612 napisał(a):
srednio każdy z nas właśnie robi około 5-6k w sezonie

eee co tak słabo ja to 10kkm robię i olej co 6kkm a nie przed czy po sezonie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-19 04:01:24 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Normalnie doktorat można pisać na temat oleju...

Jest napisane w serwisówce co ile tyś km. Zapobiegliwi skracają średnio podany przebieg o 1k km.
Oszczędni (chytry dwa razy traci) co 8-10 k km.
Pewnie znalazłby się i taki, co filtra nigdy nie zmienia i jeździ...
Tak samo temat co wlać... syntetyk, pół, mineral a może rzepak z biedronki?
"Wleję motula, bo od elfa silniki wybuchają... albo w5 z lidla za 40zł, to mi na benzynę zostanie jeszcze...
Chociaż nie wiem, bo podobno przy przebiegu 50tyś syntetyk tryska fontannami z silnika..."

Trochę to już męczące... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-19 10:43:48 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
okresy / przebiegi jeśli chodzi o wymianę oleju to akurat jest proste i przejrzyste. i tak dla fzs wymiana oleju co 6 tys (można robić bez wymiany filtra tylko jak sensej napisał cena za filterek śmieszna więc można się szarpnąć chyba że ktoś jest gównozjadem to trudno). Co 12 tys lub co 12 miesięcy - zależy co pierwsze nastąpi wymiana oleju wraz z filtrem. I Tak jest dla fzs nowsze sprzęty mają o ile się nie mylę wydłużone przebiegi ale o tym niech się wypowiedzą ich właściciele.

A teraz zagadka/pytanie: dlaczego wymiany oleju np dla Hondy przewidywane są co 12 tys a dla Yamahy co 6? zawsze mnie to zastanawiało dlaczego ja muszę zmieniać co 6 a kolega np w vfr co 12 przecież jeździmy podobnie, silniki pracują na nie małych obrotach i zarówno mój jak i jego po tyłku dostają zdrowo. Skąd się bierze ta różnica? czy inżyniery z Yamy nie podeszli zbyt zapobiegawczo do sprawy...?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-19 12:23:18 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
marcys998 napisał(a):
A teraz zagadka/pytanie: dlaczego wymiany oleju np dla Hondy przewidywane są co 12 tys a dla Yamahy co 6? zawsze mnie to zastanawiało dlaczego ja muszę zmieniać co 6 a kolega np w vfr co 12 przecież jeździmy podobnie, silniki pracują na nie małych obrotach i zarówno mój jak i jego po tyłku dostają zdrowo. Skąd się bierze ta różnica? czy inżyniery z Yamy nie podeszli zbyt zapobiegawczo do sprawy...?


Myślę, że to raczej kwestia marketingu :) już ktoś poruszał tu taki temat na przykładzie dwóch samochodów o identycznych motorach, ale innej marce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-19 13:53:48 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-29 13:42:13
Posty: 256
Lokalizacja: Bestwina (koło Bielska Białej)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 504219468
Obecne moto: Suzuki V-strom 1000
Ja na nowy sezon częściowo faziego przygotowałem tzn. olej + filtr, płyn w chłodnicy. Zostało mi jeszcze wymienić filtr powietrza, świeczki, bo mam irydowe ale one nie zdają egzaminu ponieważ silnik nie pracuje na nich najlepiej(takie były już założone). No i komplet opon. Reszta jest ok. Chcę kupić Dunlop Qualifier sport max1. I tu rodzi się moje pytanie czy ktoś na nich jeździł i jak one się praktycznie sprawują? Na allegro 770zł za komplet.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-21 00:03:24 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
wojtowca napisał(a):
J świeczki, bo mam irydowe ale one nie zdają egzaminu ponieważ silnik nie pracuje na nich najlepiej(takie były już założone)


Też mam irydówki i ani ja, ani mechanik nie zauważył "nie najlepszej" pracy silnika.
Czym to się u Ciebie objawia?

A przygotowanie do nowego sezonu:
- nowy olej + filtr
- nowy filtr powietrza
- polerka lakieru :)
- nowe kierunki w drodze :)
- płyn chłodniczy
- płyn hamulcowy

No i ja : buty i kurteczka :)
A na wiosnę gaziory i takie tam duperelki u mechanika


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-21 08:59:49 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-29 13:42:13
Posty: 256
Lokalizacja: Bestwina (koło Bielska Białej)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 504219468
Obecne moto: Suzuki V-strom 1000
A więc, w dolnym zakresie obr. czyli do 2500 na 1-szym i 2-gim biegu bardzo mocno szarpie np. przy ruszaniu lub gdy poruszam się w korku. Szarpania są mocniejsze od np. silnika V2. Wiem że niby fazery tak mają ale nie wydaje mi się żeby aż tak. Oczywiście po zakupie moto zrobiłem od razu synchro i czyszczenie gaźników, bo myślałem że to jest przyczyna ale te operacje nie pomogły, a mój mechanik stwierdził, że nie było to konieczne. Kolega(bierny z naszego forum) ma faze z 2000r(mój 2001) i nie ma takich objawów. Mój kuzyn miał CBRf4 i miał identyczny objaw co ja. Wymienił świece i jak ręką odjął( tylko że on wymienił zwykłe świece na nowe zwykłe, nie miał irydowych) dlatego sugeruje że będą to świece. Może sie mylę więc pomóżcie w miarę możliwości. Może to być inna przyczyna? A czy jeździł ktoś na tych Dunlop-ach qualifier1? Za pomoc z góry dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-21 10:05:23 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
wojtowca napisał(a):
A więc, w dolnym zakresie obr. czyli do 2500 na 1-szym i 2-gim biegu bardzo mocno szarpie np. przy ruszaniu lub gdy poruszam się w korku.


Kurcze, u mnie w miarę płynnie chodzi. Tzn, jakieś tam naprężenia itp. się pojawiają wiadomo, ale nie "szarpanie" jako takie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-21 22:18:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
wojtowca napisał(a):
Wiem że niby fazery tak mają ale nie wydaje mi się żeby aż tak


Nie maja, po prostu gaziory itp do czyszczenia i regulacji. Masz dobrze zrobione to na 2-ce bez gazu i bez szarpniecia bedzie sie kulal.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-22 00:34:55 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Nemmo napisał(a):
wojtowca napisał(a):
Wiem że niby fazery tak mają ale nie wydaje mi się żeby aż tak


Nie maja, po prostu gaziory itp do czyszczenia i regulacji. Masz dobrze zrobione to na 2-ce bez gazu i bez szarpniecia bedzie sie kulal.


U mnie jest tak jak pisze Nemmo. Akurat nie wiem czy to wina gaźników, czy czegoś innego, ale mi na dwójce idzie bez gazu spokojnie. Zębatkę z przodu mam o 1 mniejszą więc ciut mu łatwiej :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-22 01:18:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Fajnie się macie :D U mnie gaźniki są już w takim stanie, że na 1-ce bez gazu jadę "kangurem" na 2-ce trochę mniej, ale też szarpie, a na 3-ce nie bo już wtedy nie jeżdżę bez gazu :P
Na wiosnę się tym zajmę. Niby gaźniki do zrobienia, a zapala czy zimny czy ciepły na dotyk bez ssania i pali 3-8/4l/100km :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-24 18:45:33 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-05-26 22:10:37
Posty: 10
Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6N
Panowie, mam pytanko.
Fz6 stoi w ciepłym garażu, temperatura nie spada tam poniżej 5 stopni.
Wykręcać akumulator i ładować przez zimę czy wiosną odpali bez wyjmowania?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 174 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org