Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-01-14 19:01:30 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Mam pytanko :) czy żeby podwyższyć tylni amorek trzeba go zdejmować z motocykla czy trzeba po prostu na motocyklu przestawić na ząbki wyżej ?

Muszę podwyższyć bo mam za lekki przód... A tyłu kufry teraz są puste ale jak jeszcze je załaduję i usiądzie pasażer to już w ogóle :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-14 19:01:30 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-01-14 20:06:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Kluczem przestawiasz na motocyklu. Można postawić na stopce, żeby odciążyć tylne koło wtedy się łatwiej kręci tą regulacją ;) Ja przy pełnym obciążeniu, daje na max, a przy jeździe samotnie mam 3 ząbki od końca


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-14 20:06:14 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Jeśli chodzi Ci o regulację twardości, to w swoim robiłem to normalnie kluczem hakowym bez ściągania czegokolwiek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-14 20:31:37 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
A u was to lekko jest przestawia czy trzeba użyć do tego dużej siły bo dzisiaj próbowałem to przestawić to strasznie cieżko szło. i zrezygnowałem i nie przestawiłem nawet jednego ząbka...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-14 20:43:43 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-11 15:40:42
Posty: 198
Lokalizacja: Lubin (zDolnyŚląsk)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Transalp 600
Raczej idzie ciężko,ja na klucz hakowy(od hondy ntv)nakładam przedłóżkę z rury,bo inaczej ni huhu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-14 21:20:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Ciężko idzie ;) Bez przedłużki nie da rady. Inaczej mógłby np. na dziurach przeskoczyć :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 00:46:33 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
bartek-keks napisał(a):
Mam pytanko czy żeby podwyższyć tylni amorek trzeba go zdejmować z motocykla czy trzeba po prostu na motocyklu przestawić na ząbki wyżej ?

"Podwyższyć amorek", a to co za nowomowa? :)
Zgaduję, że chcesz sobie przestawić napięcie wstępne sprężyny (preload).
Spokojnie się da bez żadnego zdejmowania, najlepiej zerknąć do manuala.

U mnie z tyłu na pierścieniu pod sprężyną są ząbki oznaczone odpowiednio od 1 do 9. Producent ustawił na 4, ja mam w tej chwili na 5 (na ulicę jest OK, na tor klikam 6).

I tak dla jasności, zmiana napięcia wstępnego sprężyny nie utwardza zawieszenia tylko skraca/wydłuża SAG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 08:31:36 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
duddits napisał(a):
I tak dla jasności, zmiana napięcia wstępnego sprężyny nie utwardza zawieszenia tylko skraca/wydłuża SAG


No tak, im twardszy amor tym mniejszy SAG...

bartek-keks
Poczytaj o napięciu wstępnym, SAG'u, utwardzaniu itp... temat bardzo ciekawy i daje lepszy pogląd na temat pracy zawieszenia i ogólnie amortyzacji...

Podsumowując- jak zmienisz napięcie wstępne, to "tył się podniesie".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 11:22:54 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
Brodzins napisał(a):
Podsumowując- jak zmienisz napięcie wstępne, to "tył się podniesie".

Nie "zmienisz", tylko zmniejszysz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 13:11:58 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
duddits napisał(a):
Brodzins napisał(a):
Podsumowując- jak zmienisz napięcie wstępne, to "tył się podniesie".

Nie "zmienisz", tylko zmniejszysz :)



Zmniejszenie też jest zmianą xD


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 13:39:35 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Dobrze chłopaki :) dziękiuję za pochwalenie się wiedzą książkową ktróej ja nie posiadam a i tak prawie wszystkie prace przy motocyklu robię sam... Wiedza teoretyczna to jedno a praktyka to drugie ...

PS. Ogólnie thx


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 14:46:58 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
bartek-keks napisał(a):
dziękiuję za pochwalenie się wiedzą książkową

Nie o żadne chwalenie się tu chodzi tylko o zwykłe podstawy :) Dobrze się posługiwać w miarę wspólnym językiem, bo szybciej można się dogadać. Skoro robisz wszystko sam to, powtórzę, wystarczyło zajrzeć do instrukcji swojego motocykla. Tam masz opisane ustawienia zawieszenia oraz jak jet dostosować :)
Pytać oczywiście zawsze warto.

Powodzenia! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 17:10:34 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Dobrze byłem w garażu i podniosłem amorek o 2 ząbki czyli teraz jest na 6 ząbku licząc od najmniejszego... Mam nadzieję że bedzie dobrze.
1 Fotka jak to wygląda
2 Pytanie czy u was też jest taki spaw na wahaczu? dodam że jest to profesjonalny spaw i nie widać tutaj żadnej ingerencji osób trzecich. Nie przyglądałem się do tej pory temu bo było to przykryte smarem z łańcucha ale wczoraj wszystko wyczyściłem benzyną i odkryłem takie coś....
3 fotka to klucz jakim podniosłem amorek :) taki ze standardowego zestawu kluczy jakie miałem w fazerze...


Załączniki:
Komentarz: Klucz Hakowy :)
Zdjęcie009.jpg [76.92 KiB]
Pobrane 1033 razy
Komentarz: To właśnie ten spaw
Zdjęcie008.jpg [81.23 KiB]
Pobrane 819 razy
Zdjęcie007.jpg [77.39 KiB]
Pobrane 876 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 17:41:34 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Ironizujesz na temat wiedzy "książkowej"... po co? pytasz, więc staramy się udzielić w miarę wyczerpujacych odpowiedzi. Spaw normalny, tyle że teraz czysty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 17:52:16 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
ok w porządku :) nie ironizuję po prostu książka tylko wskazuję drogę i nie zawsze jest to jasno napisane...Np. tajemniczy skrót SAG -"wstępne naprężenie sprężyny amortyzatora" można to napisać w ten sposób a nie bez sensownie cytować książkę którą mają tak naprawdę nieliczni ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org