Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-02-28 15:27:15 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Witam.
Przeszukalem neta oraz larssona i nie znalazlem takowej uszczelki. W moim kocie jak i u szfagra jest silikon ( u mnie jeszcze trzyma ale i szfagra to juz sie poci).

Na larssonie jest tylko caly zestaw uszczelek w sklad ktorych wchodzi rowniez i ta pod dekiel rozrzadu.

Pytanie jest oczywiste: gdzie mozna taka uszczelke kupic?
Jesli mozna dorobic (odrysowac z dekla i wyciac) to z jakiego materialu i czy to bedzie trzymac jak oryginalna ??

Pozdrawiam i dzieki za pomoc.

EDIT:
No part: 4TV-15461-00-00

EDIT2:

znalazlem taka strone:
http://www.akcent.pl/ekspusild2.html
gdzie posiadaja taka uszczelke:
4TV-15461-00
Yamaha FZR600 '97; YX600; YZF R6
Cena: 20zł

Zakladam ze to ta sama mimo ucietych 2 zer na koncu kodu czesci ? Korzystal ktos z ich uslug ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-28 15:27:15 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-02-28 18:11:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Idź do ASO ,zamów sobie po tym numerze i tyle.

Uszczelka tam musi być , ona pewnie tam dwie funkcje: dystansuje i uszczelnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-29 13:05:38 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Dzieki za odpowiedz.
Pochwale sie tym co sie dowiedzialem:

- YAMAHA Katowice: cena uszczelki orientacyjna( mieli awarie systemu-LOL) ok 45zl sztuka oraz min tydzien czekania
- strona ktora podalem wyzej (sprzedaja oryginalnymi czesciami czyli to samo co w serwisie) cena 20zl oraz maja 2sztuki na stanie

Zdecydowalem sie na zakup z tej strony 2x 20zl + 20zl przesylka za pobraniem.

Mam jeszcze jedno pytanie: z jakim momentem przykrecac dekiel i czy ma znaczenie kolejnosc dokrecania? Od razu sie przyznam niestety nie posiadam klucza dynanometrycznego i bedzie problem. Jesli bedzie takowa potrzeba cos wymysle - pozycze kupie czy cos - napewno sie przyda.

Chyba ze ktos mi pomoze i wytlumaczy jak mocno krecic sruby dekla na tej uszczelce.... az poczuje konkretny opor czy jak zacznie sie mocno sciskac i uszczelka zostanie zmiazdzona do powiedzmy 50% grubosci itd. itp


Pozdrawiam.

EDIT:
Okazalo sie ze posiadaja tylko jedna sztuka - po rozmowie ze sprzedawca dowiedzialem sie skad takie ceny oryginalnych czesci. Mianowicie na moje pytanie kiedy moge sie spodziewac dostawy aby dokupic druga uszczelke okazuje sie ze aby byc konkurencyjny cenowo sprzedawca poszukuje okazji. Stad tez niewiadomo kiedy znow bedzie posiadal takie uszczelki.

Chyba nie ominie mnie zakup drugiej sztuki juz w serwisie.

Moze komus sie przyda takowa informacja z tego sklepu:
".....jest jeszcze sporo drobiazgów nie
zinwentaryzowanych, typu łożyska, uszczelniacze lag, główki ramy,
simmeringi itd. Oryginalne naklejki Yamahy na plastiki będę na dniach
opisywał".
Zakladam ze takze ceny beda bardzo konkurencyjne.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-01 14:37:34 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Witam. Celowo w nowym watku:

W yamaha_yzf600r_thundercat_service_manual w dziale Engine znalazlem wkoncu wartosci:

Torque settings (continued)
Engine mounting bolts (continued)
FZS models
Exhaust system mounting bracket nut 40 Nm
Front mounting bolt nuts 55 Nm
Front mounting bracket bolts 33 Nm
Lower rear mounting bolt nut 55 Nm
Upper rear mounting bolt nut 55 Nm
Upper rear mounting bracket bolts 33 Nm
Front sprocket cover bolts 10 Nm
Gearchange shaft centralising spring locating pin
YZF models 22 Nm
FZS models 10 Nm
Oil cooler bolt 63 Nm
Oil pipe banjo bolts 20 Nm
Oil pipe clamp bolt 10Nm
Oil pump assembly screw 7 Nm
Oil pump mounting bolts 10 Nm
Oil seal retainer plate bolts 10Nm
Oil strainer housing bolts 10Nm
Oil sump bolts 12 Nm
Selector fork shaft and selector drum retainer plate bolts/locating pin . 10 Nm
Starter clutch body bolts 30 Nm
Starter clutch bolt 80 Nm
Starter clutch cover bolts 12 Nm
Stopper arm bolt 10 Nm
Top cam chain guide bolts 10 Nm
Valve cover bolts 10Nm
Valve cover end cover bolts (FZS models) 9 Nm

Czyli sruby tego dekla na uszczelce przykrecamy z sila 12Nm.

Prosze mnie poprawic lub potwierdzic ...

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-08 00:42:55 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Rozumiem, że ten dekiel rozrządu to po prostu pokrywa zaworów zwana zwyczajowo pokrywą klawiatury. Po angielsku nazywa się to rocker cover, albo valve cover i w żadnym wypadku nie jest to STARTER CLUTCH COVER.
Śruby tejże pokrywy przykręca się z siłą 10Nm, a w przypadku braku pod ręką klucza dynamometrycznego przykręcamy te śruby stopniowo na krzyż po przekątnej, każdą po równo aż do momentu, kiedy poczujemy wyraźny opór. Nie dociągamy ich na siłę. Śruby te wkręcają się gładko do pewnego momentu i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-10 10:45:59 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
To jest dekiel kół zębatych sprzęgających rozrusznik z wałem silnika,w kocie dekiel rozrządu jest na głowicy jak tu kolega powyżej napisał, co do uszczelek to łatwo je wykonać samemu,wystarczy klingieryt lub materiał zwany potocznie matą uszczelkarską .Warto pytać w sklepach motoryzacyjnych gdyż można takiego kupić za 20-25 złotych i starczy na uszczelki do wszystkich bocznych dekli silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-11 01:53:53 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Życzę powodzenia we własnoręcznym wykonywaniu tejże uszczelki tym bardziej, że na jej wierzchniej stronie znajduje się wpust utrzymujący ją w pokrywie zaworów, a pod spodem są dwie wargi uszczelniające. Z lewej strony są także metalowe półksiężyce zatopione w uszczelce. Sądzę, że wydatek około 100 zł za normalną uszczelkę opłaci się bardziej niż twórczość rzeźbiarska prowadząca do codziennego ścierania oleju z silnika.

Czytaj ze zrozumieniem! chodzi o łezkę - od rozrusznika - nie o pokrywkę zaworów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-12 15:59:55 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
Powyżej napisałem że dekiel łezka nie jest od rozrządu,a pod ten dekiel można dorobić uszczelkę,tak jak do wszystkich BOCZNYCH dekli w tym silniku;) o dorabianiu uszczelki pod pokrywę nie było mowy bo z klingierytu to niewykonalne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-12 20:52:36 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Ok teraz rozumiem, ale należy pisać zrozumiale wtedy wtedy nie będzie problemu. Napisałeś ogólenie, że uszczelki łatwo wykonać samemu i nie było słowa o tym, o które uszczelki chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-12 21:10:31 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Bigos - ty czytaj do końca - bo jest jasno napisane. Pozdro :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-12 21:18:19 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
mieton napisał(a):
To jest dekiel kół zębatych sprzęgających rozrusznik z wałem silnika,w kocie dekiel rozrządu jest na głowicy jak tu kolega powyżej napisał, co do uszczelek to łatwo je wykonać samemu,wystarczy klingieryt lub materiał zwany potocznie matą uszczelkarską .Warto pytać w sklepach motoryzacyjnych gdyż można takiego kupić za 20-25 złotych i starczy na uszczelki do wszystkich bocznych dekli silnika


Oczywiście ja rozumiem teraz co autor miał na myśli, ale jako stary upierdliwiec dbający o względną czystość polszczyzny pisanej na kilku forach motocyklowych widzę w tej wypowiedzi wyraźne błędy stylistyczne, które doprowadziły do nieporozumienia.
Jednakże Mieton ma poza tym rację, bo uszczelki pod dekle boczne można wykonać samemu, ale nie wiem, czy materiał na nie jest akurat taki tani. Jakieś 10 lat temu szukałem podobnego materiału na uszczelkę pod klawiaturę w GPz550 i kosztował mnie on wcale nie tanio.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-13 09:37:03 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
No to zostało wyjaśnione raz na zawsze;) a co do dorabiania uszczelek to znam sklep motoryzacyjny który istnieje od czasów komuny,tam mają maty do dorabiania uszczelek o różnych grubościach i niewielkich cenach, jak 5 lat temu miałem fzr 600 to po pokiereszowaniu tego motocykla bawiłem się w dorabianie i z jednego takiego arkusza dorobiłem pod wszystkie boczne dekle


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org