Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-04-25 18:19:12 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-21 00:10:47
Posty: 22
Lokalizacja: Ołw
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: Thundercat 2000
Witam
Tydzień temu zmieniałem oponę przednią u mechanika i po odebraniu motocykla zauważyłem,że tarcza zbyt mocno się grzeje.Wystarczy zahamować 2 razy gdzieś po mieście żeby była już gorąca.Przed wymianą tego nie było.Podjechałem z powrotem do tego "fachowca" żeby mi poluzował zaciski albo klocki bo za mocno przylegają do tarczy ale według niego wszystko jest okey.Dodam,że po przejechaniu 100 metrów jak zgaszę motor, poruszam nim przód-tył to słychać pisk wydobywający się z klocków.I teraz moje pytanie do Was ?
-którymi śrubami na zaciskach można wyregulować (poluzować) przyleganie klocków do tarczy,żeby tak mocno nie obcierały ?
-czy muszę ściągać przednie koło żeby to zrobić ?
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt ciasne zaciski
PostNapisane: 2012-04-25 18:19:12 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-04-25 18:26:56 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
To,że tarcze są gorące po hamowaniu to normalne. Obie tak samo są gorące czy któraś bardziej? Jest jakiś wyraźny opór jak prowadzisz moto?

Przylegania klocków do tarczy się nie reguluje.. :roll: Może tłoczki nie odbijają/blokują się. Trzeba by wyczyścić zaciski(tłoczki i prowadzenia)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-25 20:32:38 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-09-30 14:36:01
Posty: 92
Lokalizacja: Drogomyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
A powiedzcie mi koledzy czy jak zakręcicie przednim kołem (oczywiście gdy jest w powietrzu) to czy koło obraca się swobodnie. U mnie koło wykona ok 50-75% obrotu i się zatrzymuje, zastanawiam się czy jest wszystko ok, tłoczki były wyciągane i czyszczone - wcisnąłem je palcami, wiec raczej dobrze poczyszczone.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-25 20:35:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-21 00:10:47
Posty: 22
Lokalizacja: Ołw
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: Thundercat 2000
dzięki Yaco. Jutro biorę się za czyszczenie :wink: viewtopic.php?f=30&t=985
Dam znać czy pomogło czy nie ^^
Co do pytania to tarcze obydwie nagrzewają się tak samo, podczas prowadzenia nie czuć żadnego oporu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-25 22:23:28 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
mack0r
Nie przejmuj się :) jest ok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-26 10:01:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-06-22 23:09:29
Posty: 64
Lokalizacja: Silesia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
tarcze biorą na klatę dużą siłę i bardzo szybko się nagrzewają.
Ja rozruszałem na początku sezonu tłoczki i mam z tym spokój. zdejmij zacisk i sprawdź, czy tłoczki się wysuwają.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-26 14:54:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-09-30 14:36:01
Posty: 92
Lokalizacja: Drogomyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Brodzins napisał(a):
mack0r
Nie przejmuj się :) jest ok


To całe szczęście bo martwiłem się że pomimo czyszczenia tłoczków dalej jest coś nie tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-26 20:11:43 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-21 00:10:47
Posty: 22
Lokalizacja: Ołw
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: Thundercat 2000
wyczyściłem dzisiaj zaciski według fotorelacji i mam problem.Jak wyjąłem klocki hamulcowe z pierwszego zacisku i zacząłem naciskać klamkę to była cały czas luźna.Po wyczyszczeniu obydwóch zacisków i złożeniu wszystkiego do kupy klamka jest nadal luźna. Dodam,że podczas czyszczenia 1 tłoczek minimalnie wyskoczył ;D i wylało się trochę płynu więc zapewne powietrze się dostało. Czy wystarczy dobrze układ teraz odpowietrzyć żeby klamka była twarda ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-26 20:47:51 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
No jak tłoczek wyskoczył, to zapowietrzyłeś;P więc czeka Cię odpowietrzanie :wink: A pisałem Ci,żebyś uważał na tłoczki :) Odpowietrz i będzie ok :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-26 20:50:18 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-21 00:10:47
Posty: 22
Lokalizacja: Ołw
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: Thundercat 2000
Spox ;) Jutro po robocie od razu się wezmę za to.
Chwila nieuwagi i przy wciskaniu jednego inny minimalnie wypadł ;D Gapa ze mnie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-26 20:53:32 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
A tłoczki normalnie lekko się wciskały? O odpowietrzaniu było na forum,ale pompę też odpowietrz :wink: I nie zrażaj się jak się trochę z tym pobawisz :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-26 21:03:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-21 00:10:47
Posty: 22
Lokalizacja: Ołw
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: Thundercat 2000
czytam właśnie co i jak na forum ;)
w jednym zacisku tłoczki były w miarę czyste, wszystkie luźno się wpychały.Natomiast w drugim tłoczki wszystkie miały dosyć spory osad tak jakby nie do końca się chowały.Sądzę,że mechanik tylko 1 zacisk przeczyścił i tyle.
Od razu się spytam bo nie mogę nigdzie tego na forum znaleźć.
Chcąc pozbyć się starego płynu z układu wystarczy odkręcić główny przewód hamulcowy który jest przy zaciskach po jednej i drugiej stronie po czym klamkę cały czas naciskać żeby wszystko wypłynęło?


Ostatnio edytowano 2012-04-26 21:11:12 przez misiek1227, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-26 21:05:24 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
no to wyczyść oba, odpowietrz i powinno być ok :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-27 22:36:55 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-21 00:10:47
Posty: 22
Lokalizacja: Ołw
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: Thundercat 2000
Hamulce odpowietrzone.Z tego co widzę tarcze grzeją się bardziej niż przedtem ale hamulce działają jak żylety ( motor staje w miejscu, bez porównania z poprzednim hamowaniem :D ) .Na luzie jak prowadziłem motor nic nie czuć żeby klocki hamowały.Jedyne co mnie trochę martwi to tarcza lewa,która grzeje się bardziej niż prawa.Różnicy wielkiej nie ma ale jest.Jak czyściłem zaciski to zauważyłem ,że w tarczy lewej klocki są nierówna zdarte natomiast w prawej zdarte są tak samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org