Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-05-24 22:45:28 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-09-27 12:09:47
Posty: 7
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZS-600
Czołem,

Podobne tematy przewijają się tu i ówdzie, niemniej pozawalam sobie zadać pytanie indywidualne. :wink: Jeżeli niedokładnie przejrzałem forum, poproszę o linka gdzie mam czytać.

Moto jak w temacie. Jeżdżę, jeżdżę, jeżdżę, wszystko OK. Jeden dzień nie jeżdżę - nie chce odpalić. Standardowe sprawdzenia - bieg, nóżka, itd. Nie kręci. Nie odpala. Odpala na pych. Znowu jeżdżę, jeden dzień, drugi, odpala wszędzie i zawsze, raz za razem, bez problemu. Podjeżdżam do kolegi pod blok, gaszę na 3 minuty, nie kręci, nie odpala. Odpala na pych.

W obu tych przypadkach:
- resetują się zegar i tripy,
- po odpaleniu na pych i prawie natychmiastowym zgaszeniu (2-3 min.), odpala bez problemu do woli,
- podłączenia na aku na pierwszy rzut oka wyglądają OK.

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i pomoc. I pozdrawiam.
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-24 22:45:28 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-05-24 23:14:21 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
Wydaje jakiekolwiek dzwieki jak nie chce zakrecić czy poprostu nic głucha cisza??
Jak słychać rozrusznik jakieś pykanie to aku słabe, bo jak pojeżdzisz to sie podładuje i pozniej kreci okey

Jesli nie chce zapalic i przy prubie krecenia nic nie słychać moze być padajacy przekażnik rozrusznika ktory robi jakieś zwarcie skoro zegarek sie resetuje

Jednak obstawiam ze aku zdycha juz najzwyczajniej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-24 23:27:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-09-27 12:09:47
Posty: 7
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZS-600
arczi137, dzięki za odpowiedź.

Wydaje dźwięki, ale nie nazwałbym tego solidnym kręceniem, raczej męka pańska.

Obstawiałbym wstępnie roboczo aku, przy czym trochę dziwi mnie to, że to "nieodpalenie u kumpla pod blokiem" miało miejsce po zjechaniu z kliku kilometrowej trasy (po wcześniejszym odpaleniu po nocy w garażu), więc teoretycznie powinien być doładowany (dodam, że w dzień jeżdżę na długich światłach). Podczas gdy zaraz potem, po odpaleniu na pych, zgaszeniu na minutę, odpalił ponownie bez problemu i potem jeszcze kilka razy.

(Jeżeli akumulator, czy polecasz coś konkretnego?)

Pozdrowienie
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-25 00:20:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
na cieplym potrzeba wiekszego pradu rozruchowego, a aqu moze az tyle nie posiadać.
Co do aqu to albo yuasa albo warta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-25 07:53:26 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-09-27 12:09:47
Posty: 7
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZS-600
Wojt@s, dzięki za wskazówkę.

Zacząłem się rozglądać za aku już wczoraj. Rozważam yuasę, wartę lub exide, o którym tu i ówdzie czytałem pozytywne opinie.

Czy warto wcześniej, przed decyzją o zakupie aku, pomierzyć prąd ładowania? Np. na rozgrzanym silniku z zapalonymi światłami mijania, potem długimi itd. Czy są gdzieś w miarę precyzyjne wskazówki z prądem ładowania dla konkretnych obrotów, konfiguracji świateł itd.? Jeżeli znacie, poproszę o wiarygodny link lub informację.

Z góry dziękuję
P.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-25 08:03:06 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-07 15:05:10
Posty: 109
Lokalizacja: Krosno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2000r
Offtopic: Zainteresował mnie temat - chociaż nie kręci, to za chwilę odpala :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-25 08:39:17 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-09-27 12:09:47
Posty: 7
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZS-600
gonet9 napisał(a):
Offtopic: Zainteresował mnie temat - chociaż nie kręci, to za chwilę odpala :)


Zabrakło miejsca w temacie, żeby napisać precyzyjnie "a za chwilę kręci i odpala" 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-25 10:26:52 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
Napiecie na aku 12,2 -12,5V na postoju

po uruchomieniu silnika bez odbiornikow pradu 14,2 -14,6 V
razem z odbiornikami pradu 13,6- 13,8

Stare aku moze mieć po naładowaniu 12,5V a po kilku godzinach spadnie do 10 -11V i juz niczym nie pokreci z racji braku pojemnosci elektrycznej

Aku kup lepiej tzw "Żelowe" bezobsługowe niz standard kwasowo-ołowiowe dłuzej pożyje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-25 12:00:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-09-27 12:09:47
Posty: 7
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZS-600
arczi137, dzięki za te dane. Pomierzę, zobaczę co i jak i podejmę "odpowiednie kroki" :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-25 21:40:10 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-09-27 12:09:47
Posty: 7
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZS-600
arczi137 napisał(a):
Napiecie na aku 12,2 -12,5V na postoju

po uruchomieniu silnika bez odbiornikow pradu 14,2 -14,6 V
razem z odbiornikami pradu 13,6- 13,8


Pomierzyłem. Na postoju git, po uruchomieniu silnika też w miarę nominalnie, powiedzmy ca. 14. Za to na światłach (z długim) grubo poniżej 13. Raczej w okolicy 12.2. A te dwa zdarzenia od których zacząłem temat, miałem po przejazdach na długich światłach. Dziś nie używałem długich i wszystko spoko, żadnych problemów.

Raczej nie akumulator....?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-25 21:49:35 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
triPiO
na uruchomionym silniku jak jest "powiedzmy" jak to ujołeś 14V to jes za mało :!:
Pisałem ze ma być 14,2 do nawet 14,8 a nie prawie 14 V to roznica :?



Przy pełny obciażeniu tzn swiatła wszystkie mozliwe krotkie, długie , stop, awaryjne , i co tam jeszcze masz za odbiorniki pradu typu grzane manetki itp ma być nie mniej niz 13,6V

Jeśli na swiatłach masz 12,2 V to juz ciagniesz dodatkowo prad z aku i jest niedoładowany i nie bedzie pozniej krecił :!:

Wsadz dla pewności na chwile jakiś aku od kumpla i sprawdz bo moze aku mieć zwarcie gdzieś w środku na płytach- jednak bardziej wyglada to na padniety regulator napiecia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-26 09:06:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-09-27 12:09:47
Posty: 7
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZS-600
arczi137 napisał(a):
Wsadz dla pewności na chwile jakiś aku od kumpla i sprawdz bo moze aku mieć zwarcie gdzieś w środku na płytach- jednak bardziej wyglada to na padniety regulator napiecia.

Sprawdzę z innym akumulatorem, ale od wczoraj rozglądam się za regulatorem napięcia. Dzięki za naprowadzenie.

Pozdrowienia!
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org