Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-06-02 13:31:34 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
heh dupa ze mnie a nie elektryk motocyklowy ale mam wrażenie że regulator napięcia ma się ni jak do problemów z odpalaniem. Co najwyżej do problemów z ładowaniem.

Nie wiem do końca ale zastanawiam się czy Ty aby czasem nie masz dwóch problemów połączonych. Czyli raz masz problem z odpalaniem a dwa z ładowaniem/bądź rozładowywaniem przez jakieś zwarcie czy coś...

Co do Twojego kręcenia 8-10 razy to, tak jak napisał Arczi, tak mi też się wydawało(i wydaje) że słusznym tropem jest rozrusznik. Choć niektórzy moi znajomi mówią że sam aku też może się wzbudzić próbami odpalenia i pytanie czy przy pierwszych razach nie było żadnego efektu?? czy było na zasadzie że kręci ale za słabo??
Jak nie było żadnego efektu to stawiałbym że albo właśnie rozrusznik albo jakiś przekaźnik do rozrusznika jest walnięty. Jeżeli jest walnięty przekaźnik to on też może rozładowywać Tobie aku. Natomiast jeśli przekaźnik jest ok a problemy z odpalaniem wychodzą od rozrusznika to pytanie czemu rozładowuje się aku. I tu właśnie może być albo problem z tym że nie ładuje (choć pomiaru mówią że ładuje heh- tylko serwisówka mówi o 5tys i 14V więc ciężko dokładnie powiedzieć czy twoje napięcie przy 4tyś jest ok :P) ale zakładając że ładuje bo jakieś tam wyższe napięcie przy 4tyś obrotów jest to wychodzi że coś aku rozładowuje. I tu znów pytanie jaki masz prąd upływu który miałeś zmierzyć? No i z ciekawości czy te kable pod siedzeniem (te dodatkowe do odpalania) są jakoś zabezpieczone tak że jeżdząc niezapięte nie mają kontaktu do metalowych elementów czy coś ? w sensie ich końcówki, bo może one rozładowują aku?

tyle co mi przychodzi do głowy.
pytanie jeszcze odnośnie warsztatu byłeś przy pomiarach gdy stwierdzono regulator bo jestem ciekaw jakie miałeś napięcia przy starym regulatorze. heh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-02 13:31:34 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-06-02 16:16:01 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-19 23:41:50
Posty: 17
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
tak w skrócie:
przy pomiarach regulatora byłem. stary regulator dawał większe ładowanie niż nowy!
przy załączeniu dodatkowych odbiorników ( długie , awaryjne) regulator zamiast dawać mocniejsze napięcie (tak jest przynajmniej w samochodach) to jeszcze spada o 0,4V .Maksymalne ładowanie jakie wyskoczyło na mierniku to 13,8 ale obroty chyba z 7000. Jak podepnę drugi akumulator(ten juz rozładowany chyba) to rozrusznik kręci jak wściekły. A jeżeli ten mój nowy akumulator jest rozładowany to po odpaleniu regulator powinien go maksymalnie ładować. Na pewno z 14V. Upływu nie sprawdzałęm ale zrobię to zaraz po weekendzie. Co do kręcenia to pierwsze razy ledwo dyszał , a potem akumulator się chyba wzbudzał i po 8-10 razie jakoś ledwo , ledwo ale odpalał. Kable pod siedzeniem są dobrze zabezpieczone. chyba warsztat w przyszłym tygodniu :( na razie straty 300 za regulator


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-02 20:57:25 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
jak już wspomniałem w poprzednim poście to dupa ze mnie a nie elektryk motocyklowy więc

nie wiem jaka jest dokładna zasada działania regulatora stąd idąc dalej nie umiem dokładnie odpowiedzieć Tobie na pytania heh...
Jedynie mogę zaproponować jak masz trochę zacięcia byś ściągnał service manuala z forum (jest osobny temat serwisówki, manuale itp.) i tam zalecają jak krok po kroku zbadać problemy z ładowaniem. Czyli sprawdzić bezpiecznik, akumulator (bo jak masz mierzyć ładowanie to raczej na naładowanym aku zalecam-oni chyba też) a później napięcie na aku przy 5tys (powinno być 14V+/-0.1-0.2v gdzieś), dalej alternator(bo on też niestety może być trefny heh) i wiązkę czy wszystko git.
Dokładnie masz to opisane własnie w servisówce więc piszę po krótce. Ino potrzebujesz do tego multimetru z funkcją oporomierza. Zresztą poczytaj zobacz.
co do regulatora co go kupiłeś to dziwna sprawa heh. Jako że zapłaciłeś 300zł to zakładam(być może mylnie lol) że oryginalnego nie kupiłeś. I stąd może ta różnica że na nowym masz niższe napięcie, bo może tak nie do końca pod Twoje moto ten regulator... sam nie wiem...
A może wszystkie te problemy z jakiejś błachej sprawy w postaci zaśniedziałych kontaktów. Może spróbuj po prostu w każdy możliwym miejscu kontakty rozłączyć-złączyć,przeczyścić itp...;) bądźmy dobrej myśli :)
a co do Twojego nowego aku który jest rozładowany i który powinno się podładować na silniku. pierwsze primo co za aku masz? bo słyszałem ostatnio opinię (nie byle kogo wbrew pozorom) że żelowy aku jak się rozładuje tak do dna to później mimo że i nowy i że świeży to żadne ładowanie go nie uratuje. Ale nie sprawdzałem w praktyce tego. Drugie primo że napięcie na regulatorze jest uzależnione od obrotów. więc mimo ze podłączony masz totalnie padnięty aku to przy niskich obrotach nic on nie zrobi i nie poda Tobie 14V.

nie wiem może jakiś mądrzejszy się wypowie na cały temat, bo zaczynamy drążyć temat to odpalania to ładowania i tak naprawdę tworzy się więcej pytań niż odpowiedzi hmm...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-03 01:06:59 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
rozmawiałem z ciekawości, z kolega elektronikiem-pasjonatem, odnośnie regulatorów. Zaczął coś tlumaczyć że są obco- i samowzbudne i takie tam skomplikowane rzeczy...;p ale generalnie regulator w moto różni się od tego w aucie. W aucie dostajesz tyle napięcia/prądu jakie jest zapotrzebowanie. Inne sterowanie, inna budowa itp. W moto zależne jest to od obrotów (im większe tym wyższe napięcie). Prawidłowy poziom napięcia z regulatora przy tych 4000,5000 obrotów to 13.8-14.4V (zależy od regulatora)-taki jest standard niby w moto. Przy dodatkowym obciążeniu (światła drogowe, awaryjne, manetki grzane itp) napięcie spadnie te klika dziesiątych jak u Ciebie. Więc teoretycznie masz niby ciut za małe napięcie ale mierzyłeś przy 4tyś a serwisówka do naszych fazerów zaleca mierzenie przy 5tyś i wówczas powinno być 14V tak jak wcześniej pisałem.
Choć to też napięcie dla oryginalnych regulatorów więc jakbyś miał 13.8 przy tych 5tyś to wydaje mi się że ładowanie powinno być ok.

Kolega stwierdził że powinieneś zmierzyć rezystancję zwojów w alternatorze bo może któryś nie chodzi i alternator działa na jeden czy dwa zamiast na trzy. i po prostu alternator nie wydala hmm

taka otóż teoria ale nie moja a mojego kolegi....
jakbyś chciał mierzyć tą rezystancję to w serwisówce jest to opisane właśnie w kolejnym kroku badania braku ładowania....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-03 22:12:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-19 23:41:50
Posty: 17
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Ech to już jaja normalnie. Fazerka leci ze mną w kulki! Dzisiaj jak wróciłem wieczorem poszedłem sprawdzić jak FZ6 zachowa się po 3 dniach stania no i spostrzeżenia :
1.reaguje na starter ale akumulator zbyt słaby żeby zakręcic-słychać tylko cykanie.
2.Po dołożeniu drugiego akumulatora kręci znowu jak wściekła i odpala. sprawdzam ładowanie na obrotach jałowych (podwyższone obroty ssanie czy jakoś tak) i ładowanie 13,65V kręce manetką od 3000obr ładowanie pokazuje 14,02 i w zasadzie już się nie zmienia do 7000obr ciągle pomiędzy 14-14,02V.
3.Po rozgrzaniu i włączeniu się wiatraka spada do 13,5V ale po schłodzeniu i wyłączeniu wraca do 14V od tych 3000obr.
4.No i najważniejsze spostrzeżenie: w piątek odpiąłem drugi reflektor i dzisiaj wszystkie pomiary na jednej lampie. Jestem bardzo ciekawy więc nie dawało mi spokoju co się stanie jak znowu je podłączę no i zonk. Przy 4000obr ładowanie 14,02 podłączam kabel drugiej lampy i spada do 13,10. Może w tym był problem?! nie pamiętam czy te problemy zaczęły się jak podłączyłem ten drugi reflektor bo to było zaraz po założeniu nowego akumulatora i kupnie motoru.
Chyba muszę naładować go teraz maksymalnie i pojeździć trochę. zobaczę efekty.
może jakieś dodatkowe rady?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-04 00:25:47 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
frygrys napisał(a):
Ech to już jaja normalnie. Fazerka leci ze mną w kulki!


ja to myślę że to Ty normalnie lecisz sobie w kulki :P
zadałem w pierwszym poście pytanie czy nie masz jakiś dodatków w postaci manetek czy właśnie drugiego światła to stwierdzileś że montowałeś je dopiero wczoraj (a było to tydzien temu) a teraz wychodzi z tego co piszesz że trochę wcześniej lol dobra ściema nie jest zła :P
nie wiem wg jakiej instrukcji robiłeś te drugie świato ale chyba coś spier...łeś:P

frygrys napisał(a):
może jakieś dodatkowe rady?


moja rada jest taka: jak moto sprawny to tylko jeździć, jeździć i jeździć bo sezon w Pl krótki;p

a druga rada nie zabieraj się więcej za przeróbki elektryczne w moto tylko daj zarobić jakiemuś dobremu elektrykowi warsztatowemu;P wyjdzie że jemu dasz zarobić, sobie oszczędzisz nerwów a na forum nie będziesz zawracał gitary pierdołami :P.:P.:P.:P

A z poważniejszych rad to się powtórzę choć nie lubię :P ściągnij serwisówkę zbadaj ładowanie jak zalecają. Jak ok to jeszcze ku pewności zmierz ten prąd upływu. Jak pomijalny to się ciesz moto i tyle. A jak to Ciebie przerasta to oddaj moto do warsztatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-05 22:24:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-19 23:41:50
Posty: 17
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
jarzombek napisał(a):
ja to myślę że to Ty normalnie lecisz sobie w kulki :P
zadałem w pierwszym poście pytanie czy nie masz jakiś dodatków w postaci manetek czy właśnie drugiego światła to stwierdzileś że montowałeś je dopiero wczoraj (a było to tydzien temu) a teraz wychodzi z tego co piszesz że trochę wcześniej lol dobra ściema nie jest zła :P
nie wiem wg jakiej instrukcji robiłeś te drugie świato ale chyba coś spier...łeś:P
Poprzedni właściciel pociągnął kabel z jednej lampy do drugiej. Mnie ona nie świeciła ciągle (tylko włączała się chyba na wybojach) bo Włoch wcisnął tylko kabel w gniazdo . Ja tak jezdziłem z 1,5miesiąca a później właśnie go przylutowałem na stałe! widocznie jak lampa miała tylko czasem styk to doładowywał się akumulator a jak podłączyłem na stałe to już nie.
Co do oddawania do warsztatu to większość rzeczy lubię robić sam bo mam do tego dryg ,ale jak czegoś nie wiem to wolę dopytać. Większość serwisów ma chyba za zadanie tylko kasować a robotę robić po łebkach . Do serwisu na Pstrągową miałem zawieść Fazerkę na uszczelniacz lagi i łożysko główki ale po pochopnym ocenieniu uszkodzenia regulatora mam pewne wątpliwości - no i braki 300 $ w portfelu :( Pierwsza trasa pokaże czy ładowanie daje radę.
Serwisówki są po angielsku czy występują też po polsku?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-06 13:07:28 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
frygrys napisał(a):
Serwisówki są po angielsku czy występują też po polsku?


a w sumie nie wiem. Tzn bankowo wystepuja po polsku ale czy do Twojego (a w zasadzie naszego bo tez mam ten rocznik) jest po polsku to nie znalazlem. Mam po ang i takaż też wersja jest dostępna w poście o serwisówkach. Czy jest polska to musisz poszukać....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-06 14:16:09 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-03-10 22:24:07
Posty: 411
Lokalizacja: DKL- dolnoslaskie krolestwo lądek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: E52 :P
Obecne moto: Fz6 S
jest na pewno po polsku, gdzieś ktoś tu już to wrzucał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-06 14:24:48 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-03-27 16:21:49
Posty: 161
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r.
Ciekawa sprawa - kupiłem FZS 600 od gościa, który nie żałować sobie światła. Zmostkował światła i wstawił żarówki 90W/100W. :shock: Czyli same mijania to prawie 200W. :evil: Póki co tak jeżdże, bo nie stać mnie na żarówki. :lol: I nie ma żadnych problemów z ładowaniem aku, ostatni pomiar bez obciążenia pokazał 12,81V na aku.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org