Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-06-03 12:34:29 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-05-23 00:01:32
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Witam.
Mam problem z kolektorem wydechowym. Chciałbym spróbować naprawić to samemu, ze względu na koszty więc potrzebuje Waszej pomocy :)

Sprawa wygląda następująco: silnik chodzi bardzo głośno, słychać pierdzenie, jedna z rur wydechowych jest luźna (mogę nią ruszać na boki i daje bardzo nieprzyjemny metaliczny dźwięk przy niskich obrotach silnika) gdy ją docisne do głowicy pierdzenie się zmniejsza, ale nadal jest istotnie słyszalne.
Zabardzo nie wiem jak się za to zabrać, jedna ze śrub ma ukręconą główkę. Myślę, że nawet jak uda mi się to rozkręcić, to nie będe wiedział co trzeba wymienić :oops:

Liczę na porady :)
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-03 12:34:29 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2012-06-04 20:11:15 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-05-23 00:01:32
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Czesc ponownie :)
Dzisiaj sie dobrałem do kolektora, zadna ze szpilek nie pekla, gdyż jak się okazało były nakrętki, które ładnie odkręciłem, szpilki zostały w głowicy, a kolektor zdjąłem.

Prawdopodobnie znalazłem winowajców pierdzenia - załączam fotki-
ukruszyły się od dwóch rur te pierścienie ( nie wiem jak to się fachowo nazywa)

No i tu pojawia się moje pytanie co z takim czymś mam zrobić? Te pierścienie są mocowane na stałe, czy też może na klej i wystarczy kupić nowe.. ? Dać to do zespawania?

No i druga kwestia, czy te szpilki które to zostały w głowicy mogę spokojnie zostawić i założyć stare nakrętki, czy zalecacie ryzykować i wymieniać? Szpilki wyglądają ok, nie są specjalnie zardzewiałe.

Pozdrawiam.

http://www55.zippyshare.com/v/13203551/file.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-04 20:34:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-11 23:56:13
Posty: 85
Lokalizacja: DWL
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Blue Cat X]
piotr9008 napisał(a):
No i tu pojawia się moje pytanie co z takim czymś mam zrobić? Te pierścienie są mocowane na stałe, czy też może na klej i wystarczy kupić nowe.. ? Dać to do zespawania?


Albo "nowy" kolektor albo zabawa u spawalnika Ci pozostaje

piotr9008 napisał(a):
No i druga kwestia, czy te szpilki które to zostały w głowicy mogę spokojnie zostawić i założyć stare nakrętki, czy zalecacie ryzykować i wymieniać? Szpilki wyglądają ok, nie są specjalnie zardzewiałe.


Montuj stare, tylko nie przekręć 8)

Pozdro

Edit: no i uszczelki miedziane pod kolektor ofkors nowe!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-04 21:56:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Moim zdaniem to jest już nienaprawialne, a przynajmniej nie w takim stopniu, żeby idealnie spasowało i nie było "pierdzenia"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-06 01:31:20 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-05-23 00:01:32
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Uszczelki zamowilem, kolektor dalem do zespawania, na jutro ma byc gotowy. Dzieki za rady. Cos jeszcze powinienem wiedziec przy skrecaniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-12 19:40:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-11 23:56:13
Posty: 85
Lokalizacja: DWL
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Blue Cat X]
dawaj foty jak to wygląda :o


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-13 15:41:11 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-05-23 00:01:32
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Zamontowałem spowrotem. Troche się namęczyłem żeby te uszczelki usadowić w gniazdach bo ciągle mi wylatywały, więc wpadłem na pomysł żeby je nasmarować wazelinką i 'przylepić'- dało rade.
Niestety jedna ze szpilek miała ukręcony gwint, więc jedna z rur trzyma się na jednej szpilce i chyba deliketnie przepuszcza. Nie da rady jej odkręcić :/ Narazie tak zostawiam, bo efekt mnie zaskoczył niesamowicie. Teraz chodzi naprawde cichutko, a mam przelotowy wydech :D taka jest różnica. Nie mogę sie przyzwyczaić, bo na niskich obrotach troche jak skuterem bym jechał :roll: ale jak załapie powyżej 8 tysi to jest siła :D myślałem, że dostanie więcej mocy bo troche zmalała odkąd mi się zrypał ten kolektor, ale jest tak jak było. albo już się przyzwyczaiłem ;)
Fotki wrzuce wieczorkiem. Szkoda, że nie zrobiłem samego zaspawanego kolektora, ale myślę że tak dojde aparatem żeby było widać ;)
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-13 18:35:24 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-11 23:56:13
Posty: 85
Lokalizacja: DWL
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Blue Cat X]
piotr9008 napisał(a):
nasmarować wazelinką

Hehe - wazelinką często smaruje się "układy wydechowe" :mrgreen: , ale w Twoim wypadku lepiej sprawdziłaby się pasta do tłumików 8)
piotr9008 napisał(a):
Nie da rady jej odkręcić

Podjedź do spawalnika, przyspawa nakrętkę do szpilki i :D

Uwaga: Na alledrogoo jest kolektor w db stanie sa stówkę :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-13 20:06:37 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Nie bez powodu jest opisany jako dobry - "znaczy ledwo cały do spawania" :mrgreen:
Nowy jest za 500zł - coś to znaczy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-13 20:21:46 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-11 23:56:13
Posty: 85
Lokalizacja: DWL
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Blue Cat X]
:mrgreen: albo...dobry (spawalnik by się przydał) - sorry za offtop

Dawaj foty!! Chcę zobaczyć jak się wykazali - i ile to kosztowało...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-13 21:23:48 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-05-23 00:01:32
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
W sumie to byłem u spawalnika z całym motorem, bo mówił, że potrzebuje żeby dobrze spasować z gniazdami przy spawaniu... no ale szpilki nie chciał mi odkręcić na ten sposób z przyspawaniem... może mu się spieszyło albo co :D później próbowałem sam na kontre wykręcić to wyrąbałem cały gwint do końca, tak mocno siedzi. to jutro chyba podjade do innego spawacza i podpytam co wymysli ;)
a ja nigdzie nie widze tego kolektora w stanie dobry- za 100 zł na allegro :D. są, ale do r6...
miąchal a gdzie widziałeś ten nowy kolektor za 500 ? bo ja znalazłem powyżej 1000 zł tylko..
Za spawanie zapłaciłem 90 zł stargowałem ze stówki. jeszcze było pare dziurek do połatania.
Misiek666 tylko wazelinke miałem pod ręką niestety haha :D
A i sorki ale nie dam Wam rady tych fotek dziś wrzucić, jutro ostatnie zaliczenie na uczelni i się musze przyłożyć porządnie ;) jutro wrzuce na 100%

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-13 23:46:01 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-29 00:21:43
Posty: 21
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: kot
Podjedz do kogos z autogenem i niech ci podgrzeje ta szpilke i wykrec wtedy.
aluminium ze stala koroduja i stad sie biora problemy ze szpilami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-14 16:18:03 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Były jakiś czas temu samoróbki z nierdzewki - 500 czy 550 chciał łepek na alledrogo - trochę im brakowało do oryginału ale może się spasowało skoro poszły :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org