Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-06-17 13:23:31 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Czołem,

Szukam rezerwy mocy elektrycznej, bo mam sporo dodatków elektrycznych.

Chcę zrobić sobie światła do jazdy dziennej. Ma to wyglądać tak, że gdy włączam postojowe, to zapalają się też długie w trybie pracy 1/3 mocy, czyli zamiast 120W (dwie żarówki) biorą łącznie 40W.

Są do kupienia takie sterowniki w allegro i gdzie indziej.

Problem w tym, że nie bardzo wiem, skąd pobrać potrzebne sygnały sterujące.
Muszę podłączyć się do świateł mijania i drogowych (mijania do sterowania), oprócz tego do źródła prądu no i do masy.

Poradźcie, gdzie najwygodniej umieścić urządzenie i skąd pobrać te sygnały? Najchętniej gdzieś pod bakiem, ale nie wiem, czy tam dochodzą.

Gdzie w FZS600 umieszczone są przekaźniki świateł przednich?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-17 13:23:31 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-06-17 16:55:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-06-22 23:09:29
Posty: 64
Lokalizacja: Silesia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
miernik w rękę i pod bakiem sprawdź kostki, ja mam podłączony wyświetlacz biegów z tego miejsca, więc na pewno tam są.
Nie potrzebujesz schematów nawet, najprostszy miernik i sprawdzaj. duże tego tam nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-17 17:40:20 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Ale ja właśnie mam schematy i na papierze wszystko znalazłem. Tyle, że nie wiem, gdzie to jest w realu - stąd pytam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-20 21:17:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-04-04 20:03:48
Posty: 26
Lokalizacja: Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 03
jako motocyklista musisz być widoczny, ja bym dziennych nie polecal, ale twoja wola.

Jak chcesz zmniejszyc pobor to moze lampa diodowa na tył?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-20 22:26:33 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Mam już projekt: dwa przekaźniki i kilka diód. Groszowa sprawa. Światła długie będą świeciły na 6-7V.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-21 00:26:00 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Matis napisał(a):
ako motocyklista musisz być widoczny, ja bym dziennych nie polecal, ale twoja wola.

Jak chcesz zmniejszyc pobor to moze lampa diodowa na tył?



albo xenon.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-24 07:56:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-05 06:20:15
Posty: 67
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Szopix napisał(a):
albo xenon.

To chyba najlepsze rozwiązanie, o widoczności nie ma co pisać bo jest niesamowita. Pobór rzędu 35W.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-24 21:36:47 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
^^ Tylko legalność do dupy. O cenie nie wspomnę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-24 23:34:53 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-03-27 16:21:49
Posty: 161
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r.
35W to moc palnika, pobierane jest koło 42W przy stałej pracy. Przy odpalaniu ballast potrafi ssać i 140W, więc gorąco polecam zwrócić uwagę na moc startową ballastu - są wersje motocyklowe ssące 2x mniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-25 02:00:38 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
MarcinN napisał(a):
Tylko legalność do dupy.

a długie działające na 30% mocy są legalne ? Nie.

Kazik napisał(a):
są wersje motocyklowe ssące 2x mniej.

Przecie to jedno i to samo. Tylko wersja motocyklowa jest dużo droższa :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-25 06:17:27 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-05 06:20:15
Posty: 67
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Kazik napisał(a):
Przy odpalaniu ballast potrafi ssać i 140W,

Nikt nie odpala na 20s, przy całym bilansie i tak to mega oszczędność energetyczna.


Szopix napisał(a):
Kazik napisał(a):
są wersje motocyklowe ssące 2x mniej.

Przecie to jedno i to samo. Tylko wersja motocyklowa jest dużo droższa :P

Kazikowi chodzi o te firmowe, nie chińszczyzna sprzedawana na pary i sztuki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-25 11:17:09 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-03-27 16:21:49
Posty: 161
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r.
Przy jednej lampie to jeszcze nie jest problem, ale przy zmostkowanych światłach mijania i standardowych przetwornicach na starcie, a wiec przy niskich obrotach (uruchamianie świateł zaraz po odpalnniu moto, na postoju) ssanie ok. 280W (czy tam VA)... Nie znam się na tym, ale alternator rachttp://motocykl.org/thundercat/forum ... t=10695zej miałby po dupie - pytanie tylko do czego sprowadza się problem to czy to ma jakiś realny wpływ na jego żywotność?

Myślałem o takich z półki średniej, które kiedyś kupiłem, ale do latarki:

http://www.well-done.pl/component/optio ... /Itemid,4/

Organoleptycznie stwierdzam, że jakościowo są OK, niestety nie wiem jak wygląda sprawa żywotności / niezawodności - za krótko używałem.

Przetwornice robione pod motongi są dodatkowo mniejsze - łatwiej je upchnąć gdzieś koło czachy.



Tyle z offtopa. Jeśli chodzi o temat, to widziałem ulotkę profesjonalnego zestawu do auta, który właśnie uruchamiał długie na 30% mocy - nie świadczy to oczywiście o zgodności z prawem, ale "coś jest na rzeczy". ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-25 11:40:25 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Kazik napisał(a):
Myślałem o takich z półki średniej, które kiedyś kupiłem, ale do latarki:

http://www.well-done.pl/component/optio ... /Itemid,4/


Znając życie to jest jedno i to samo co te tańsze. Tylko inne naklejki. To jest produkowane w chinach, w jednej fabryce, przychodzi do nas i importerzy naklejają swoje naklejki. A przetwornice chińskie występują teraz w 3 różnych rozmiarach. Więc problemów ze znalezieniem miejsca nie ma.
Myslałem, że chodzi Ci o valeo czy coś :P


Kazik napisał(a):
Jeśli chodzi o temat, to widziałem ulotkę profesjonalnego zestawu do auta, który właśnie uruchamiał długie na 30% mocy - nie świadczy to oczywiście o zgodności z prawem, ale "coś jest na rzeczy".


są na allegro. Wszystko wzięło się od patentu bmw, w których od lat są takie światła dzienne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-07-18 23:23:17 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Przerobiłem swoją instalację.
Zamiast dwóch żarówek po 55W - używam łącznie około 40W: drogowe na zmniejszonym napięciu.

Efekt jest następujący:
http://www.youtube.com/watch?v=eHpy41pP-pA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-07-24 12:15:15 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
Mi tam Xenony bez problemu przeszly na przegladzie, wazne aby trzymaly odpowiedni ksztalt swiecenia.

Co do dziennych to chyba to nie jest dobry pomysl. Palimy lampy nie po to aby widziec a po to aby nas widzieli.
Będzie bardziej niebezpiecznie moim zdaniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org