Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-11-15 11:42:22 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-08 16:29:35
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław/Kędzierzyn-Koźle/Grudynia Wielka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Przejrzałem nasze forum wzdłuż i wszerz ale nic na ten temat nie znalazłem. No oprócz tematu o klockach hamulcowych.

Zależy mi na bardziej efektywnych hamulcach z przodu w mojej FZ6-ce. Moim zdaniem są dość tempe i mogły by być lepsze. W związku z tym kilka pytań:
1. Czy sama wymiana klocków hamulcowych coś by zmieniła?
2. Czy byłyby zauważalne efekty przy wymianie przewodów hamulcowych na stalowy oplot? ktoś to stosował? co jesteście w stanie powiedzieć o przewodach HEL?
3. Jakie ewentualnie inne zaciski z tłoczkami można by zastosować do tego motocykla? Jaki model Brembo pasuje? Czy pasują jakieś z innych modeli?

Za wszystkie udzielone odpowiedzi z góry dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-15 11:42:22 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-11-15 11:49:37 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
Na początek może wymień klocki i wyczyść zaciski, tak by tłoczki swobodnie pracowały. Jeśli to Cie nie zadowoli brnij w dalsze koszty...czyli przewody. A jeszcze dalsze koszty to np. zaciski od innych motocykli, a czasem nawet całe lagi z zaciskami...gdyż nie zawsze sam zacisk Tobie podejdzie.

Też się nad tym zastanawiałem, żeby usprawnić swoje hamulce. Jak na razie wystarczył oplot i ruszające się, a nie stojące od zapieczenia, tłoczki :)

Choć zastanawiałem się czy podeszły by do mnie inne amortyzatory z zaciskami, jeszcze chodzi mi to po głowie.

Tutaj sporo piszą o interesujących Cie sprawach:

http://www.fz1-forum.com/forum/cmps_index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-15 13:35:53 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
Co do drugiego punktu

na początku tego sezonu wymieniłem przewody na oplot Hel. Powiem tak oczekiwałem jakiś większych efektów. A tak naprawdę czasami jeżdżąc zastanawiam się czy w ogóle czuje i widzę różnicę. Nawet przez chwilę się zastanawiałem czy mi czegoś nie zjebali zakładając te przewody (zakładałem w warsztacie, nie samemu) bo dla mnie osobiście efekt jest taki że jedyne z czego się cieszę to że będą trwalsze niż zwykłe gumowe lol.
Inna sprawa że ja jeżdżę tylko turystycznie i trochę latam po mieście. Być może dostrzegłbym różnice jakbym pojechał na tor.

Jeśli już w ogóle będziesz się decydował na oplot poczytaj i poszukaj (a może ktoś tu się wypowie) jaki układ lepszy jest. Bo ja kupiłem układ taki, że jeden przewód idzie z góry do jednego zacisku, a później z jednego zacisku do drugiego (mówię o przodzie ofkorse). Później, jak już miałem to zamontowane, wyczytałem gdzieś, że skuteczniejszy jest układ jak idą dwa niezależne przewody z góry, jeden do jednego zacisku drugi do drugiego. Ale czy rzeczywiście tak jest to nie wiem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-15 16:54:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
- pełno-metaliczne klocki
- oplot
- zestaw naprawczy zacisków torumaxa
I heble desant w dosłownym tego słowa znaczeniu. Jak mało zmiana pompy na radialną nawet z 3/4 w k5 wzwyż.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-15 22:26:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-08 16:29:35
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław/Kędzierzyn-Koźle/Grudynia Wielka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
W takim razie posłucham rad bardziej doświadczonych kolegów i zacznę od czyszczenia tłoczków i wymiany klocków. Ale najbliższe testy to chyba dopiero na wiosnę ;/

Wojt@s jakie pełno-metaliczne klocki byś mi mógł polecić? jakiś konkretny model, firma? sporadyczna jazda po torze, czasami przydziduje ale w większości raczej jazda turystyczna. Czyli heble raczej nie są specjalnie utrzymywane w wyższej temperaturze.
Cytuj:
nawet z 3/4 w k5 wzwyż
no i jak byś mógł to bardziej rozwinąć i językiem dla mniej doświadczonych :)
a z tym zestawem naprawczym to ma być Tourmax, google poprawiło ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-15 22:46:10 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Pompa radialna!
Niestety kosztuje około 1000 zł nowa. Powoduje, że potrzeba o około 25% mniejszej siły użyć na dźwignię, żeby uzyskać ten sam nacisk klocków na tarczę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-15 22:50:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Wojt@s napisał(a):
nawet z 3/4 w k5 wzwyż.

Rozkminiam, że to gsxr 750 k5 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-15 22:57:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-08 16:29:35
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław/Kędzierzyn-Koźle/Grudynia Wielka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
w takie koszty to ja raczej nie mam zamiaru wchodzić...

co do tych zestawów naprawczych Tourmaxa to na stronie motorus.pl przejrzałem wszystkie zestawy do yamahy i tylko w jednym występuje model FZ6 ale S2 i rok 2008, konkretnie zestaw BCF-214. Czy w takim razie będzie też pasował do FZ6 2005? Cena tez nie mała bo 2x199...

EDIT: a co do tej pompy to o taką chodzi? http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-radia ... 09239.html
podejdzie bez żadnych przeróbek np. w gesti mocowania?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-16 09:33:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Pompa radialna!
Niestety kosztuje około 1000 zł nowa. Powoduje, że potrzeba o około 25% mniejszej siły użyć na dźwignię, żeby uzyskać ten sam nacisk klocków na tarczę.

w usa za 150$ masz nową radialną Nissina 19
w Polsce kupisz za 300-400zł z gsx-r 750 rocznik 2005 wzwyż
tak samo można się pokusić o pompę też używkę z R1 taką jak ma Doniu
Cytuj:
co do tych zestawów naprawczych Tourmaxa to na stronie motorus.pl przejrzałem wszystkie zestawy do yamahy i tylko w jednym występuje model FZ6 ale S2 i rok 2008, konkretnie zestaw BCF-214. Czy w takim razie będzie też pasował do FZ6 2005? Cena tez nie mała bo 2x199...

Zestaw naprawczy przodu to komplet na dwa zaciski, więc tylko 1x 199zł
Cytuj:
EDIT: a co do tej pompy to o taką chodzi? http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-radia ... 09239.html
podejdzie bez żadnych przeróbek np. w gesti mocowania?

Dokładnie o tej mowa :) średnice kierownicy masz 22mm??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-16 19:35:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-08 16:29:35
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław/Kędzierzyn-Koźle/Grudynia Wielka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
średnicy kierownicy nie znam ale jutro zmierze jak będę w garażu. a poleci ktoś jakieś konkretne klocki? no i jaki w końcu nr tego zestawu naprawczego wziąć ?

EDIT: Srednica kierownicy chyba 22, choć 100% pewności nie mam bo nie dysponowalem suwmiarka ;/ Czyli jak z tymi mocowaniami , będą pasować ? a średnica przewodów hamulcowych ? przewody elektryczne (światło stop )?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-19 00:14:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-07 12:55:19
Posty: 132
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Blackberry
Obecne moto: FZ6-S
A czy czasem w S2 nie były montowane 4tłoczkowe zaciski i przez to są skuteczniejsze hamulce niż w FZ6 z lat 2004-2006 (tu są 2tłoczkowe)? Zamiast kombinacji może podeszłoby coś fabrycznego właśnie chociaż zostałaby jeszcze kwestia abs.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-19 11:05:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-07-08 16:29:35
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław/Kędzierzyn-Koźle/Grudynia Wielka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Jak na razie to podoba mi się wizja tej pompy radialnej z GSXera ale czekam na potwierdzenie tego co pytałem. No i zostanie jeszcze tylko kwestia klocków.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-21 19:12:22 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Zrób serwis tych hamulców jak należy i poczujesz ogromną różnicę. Wymień płyn na 5.1 - tez pomaga - jeśli chodzi o tor.
Pompa radial, oplot stalowy oraz dobre i droższe klocki - będziesz miał to co obecnie jest szczytem techniki w kilkuletnich moto.
Tak czy siak - tysiak pęknie. 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-04 22:37:46 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-07 11:11:23
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków
Z metalowymi klockami to byłbym raczej ostrożny bo hamulce będziesz miał heble ale efektem ubocznym będzie bardzo szybko zużywające się tarcze hamulcowe, a tanie nie są :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org