Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-12-02 21:56:08 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-11-22 01:09:12
Posty: 63
Lokalizacja: Jędrzejów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-120-906
Obecne moto: Transalp 650
Witam Was!
Na wstępie chciałem przeprosić jeżeli już był podobny temat. Szukałem ale nie znalazłem, więc proszę o poradę/pomoc.
Otóż od pewnego czasu zauważyłem, że w moim moto podczas gdy kluczyk jest w pozycji ON można go wyciągnąć i o dziwo nic się nie dzieje: silnik nie gaśnie, normalnie pracuje; nie zaświeca się żadna informacja odnośnie tego że kluczyka nie ma (myślałem że może się kontrolka od immo zapali, ale nie). Później okazało się że kluczyk można wyciągnąć w każdej pozycji (nawet w połowie drogi podczas blokowania kluczyka) :?
Myślałem że to tylko wyrobiony kluczyk, więc sprawdziłem na pozostałych (zapasowym i czerwonym) - wciąż to samo.
Kiedy kupowałem moto nic takiego nie zauważyłem, ani później podczas używania. Z tego co mi wiadomo, poprzedni właściciel trzymał moto pod chmurką (był tym właścicielem jakieś 4-5 m-cy), więc wpuściłem do stacyjki troszkę smarowidła w spray'u (nie WD-40).
Dodam jeszcze, że stacyjki nie idzie przekręcić z pozycji OFF żadnym śrubokrętem czy innymi takimi wynalazkami.
Pytania:
Koledzy, co mam z tym fantem zrobić?
Przejmować się tym, czy odpuścić?
Czym takie zjawisko może być spowodowane?
Jeśli zdecyduję się na naprawę tego ustrojstwa, to jak wymontować stacyjkę z półki? Zanieść całą półkę do klucznika/ślusarza?

Z góry dziękuję za odpowiedzi, a temu kto pomoże najbardziej przy pierwszym spotkaniu stawiam :beer: :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-02 21:56:08 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-12-02 22:49:55 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-09-06 09:48:43
Posty: 44
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kawasaki Z750S 2005
Ja mam tak samo, na razie nic z tym nie robiłem. Raz przez to zostawiłem na kilka dni moto na pozycji ON i trzeba było reanimować akumulator. Przyłączam się do pytańspawa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-03 17:33:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Zapadka odpowiadająca za wyjęcie kluczyka do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-03 19:42:32 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-11-22 01:09:12
Posty: 63
Lokalizacja: Jędrzejów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-120-906
Obecne moto: Transalp 650
Do tego trzeba wyjąć stacyjkę i zanieść do ślusarza. A Wojt@s powiedz mi jeszcze, jak wyjąć stacyjkę z półki? może po prostu zanieść całą półkę do ślusarza/klucznika?
Czy żeby wyjąć półkę, to trzeba demontować lagi?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-03 22:14:53 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
Ogólnie w FZ6 to stacyjka nie jest jej mocną stroną :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-04 00:06:40 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-11-22 01:09:12
Posty: 63
Lokalizacja: Jędrzejów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-120-906
Obecne moto: Transalp 650
Dobra, głupie pytanie z tym demontażem półki... poszedłem do garażu i po krótkiej obczajce już ogarniam :)
teraz tylko pytanie jak wywlec stacyjkę z półki... tam są takie śruby (chyba zrywalne) które mają okrągłe łby... czy jedynym sposobem jest je rozwiercić?
Zdaję sobie sprawę że to śliski temat i że może być pomocny jakiemuś cholernemu złodziejowi, dlatego jeżeli ktoś zna odpowiedź, jak te śruby wykręcić, lub jak wymontować stacyjkę to bardzo proszę o odp. przez PW :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-04 00:48:03 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-11-20 22:30:54
Posty: 304
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 507754004
Obecne moto: FZS 600 2000r
ja to w osobowym przecinakiem odkręcałem bez większego uszkodzenia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-04 01:56:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
spaw napisał(a):
Zdaję sobie sprawę że to śliski temat i że może być pomocny jakiemuś cholernemu złodziejowi

Żyjemy w tak chorym i leniwym kraju że nikt się nie bedzie cackał z śrubami, podjedzie busem i w w 3 osoby w mig zapakuje moto i zniknie z pola widzenia...

spaw napisał(a):
czy jedynym sposobem jest je rozwiercić?

na jachcie takie okrągłe śruby były najlepsze. mozna było pilniczkiem wyrobić w nich rowek i śrubokrętem płaskim chwytać, lub nadpiłować boki i postarać się załapać jakimś kluczem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-04 02:09:38 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-11-22 01:09:12
Posty: 63
Lokalizacja: Jędrzejów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-120-906
Obecne moto: Transalp 650
misiakw napisał(a):
na jachcie takie okrągłe śruby były najlepsze. mozna było pilniczkiem wyrobić w nich rowek i śrubokrętem płaskim chwytać, lub nadpiłować boki i postarać się załapać jakimś kluczem

Widać że jeszcze żółtodziób jestem :D :D :D dobry sposób, jak tylko zdejmę półkę to tak spróbuję :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-04 10:04:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tylko jak będziesz piłował na śrubokręt, to zrób to na płaski. w krzyżaku znacznie łatwiej zerwać "rowek".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-04 13:43:43 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-11-22 01:09:12
Posty: 63
Lokalizacja: Jędrzejów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-120-906
Obecne moto: Transalp 650
a to co mam piłować to jest nakrętka czy cała śruba? w sensie to okrągłe coś :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-04 13:54:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
chyba nie dokońca zrozumiałem twoje pytanie, ale postaram się odpowiedzieć

jeśli masz śrubę (pręcik z gwintem) i na tym masz tuleję którą chcesz odkręcić, to szlifujesz boki tulei i odkręcasz to kluczem.

jeśli masz śrubę z okrągłą główką (grzybek) i to właśnie ją chcesz wykręcić, to pilniczkiem robisz w główce rowek i odkręcasz śrubokrętem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-04 14:25:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-11-22 01:09:12
Posty: 63
Lokalizacja: Jędrzejów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-120-906
Obecne moto: Transalp 650
ok, o to właśnie mi chodziło :) czy to co widzę to nakrętka czy łeb śruby. Wnioskuję więc że to co widzę to łeb śruby. Dzięki misiakw za łopatologiczne wytłumaczenie :)
Do domu wracam w czwartek, więc jak coś zdziałam to dam znać :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-12 19:25:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-11-22 01:09:12
Posty: 63
Lokalizacja: Jędrzejów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-120-906
Obecne moto: Transalp 650
tak więc:
wyjąłem półkę, zaniosłem klucznikowi a ten zaś powiedział, że nie ma skąd dopasować takich płytek i jeżeli chcę to zrobić, to muszę dostarczyć mu drugą stacyjkę a on ją dopasuje do mojego klucza...
Spróbuję jeszcze po niedzieli zanieść innemu. Zobaczymy co powie.
A tymczasem LWG! i nie przejmować się śniegiem - kiedyś stopnieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-30 02:07:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-11-22 01:09:12
Posty: 63
Lokalizacja: Jędrzejów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-120-906
Obecne moto: Transalp 650
No i po kłopocie. Kupiłem drugą, prawie nówkę stacyjkę bez kluczyka. Gość przełożył mi płytki pod mój klucz i jest jak nowa. Po włożeniu klucza do stacyjki ten nie ma luzów. Pracuje jak nówka.
Fajna sprawa, ale w sumie wyszła mnie jakieś 300zł... (przynajmniej mam spokojną głowę, że nie zgubie kluczy w drodze)
LwG!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org