Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-10-29 08:29:58 
Bigos napisał(a):
Katowany przez palenie gumy i jazdę na kole, nie smarowany regularnie


Tak żeby nie siać bezmyślności:
Praca napędu podczas palenia gumy niewiele się różni od pracy napędu podczas jazdy - przeciążenia są w obu przypadkach - wszystko zależy jak się umie i jeździ.
Jazda na kole - sama jazda nie wyciągnie łańcucha - prędzej szarpanie manetką - z gazu - ucząc się - powyciągałem napęd w niebieskim kocie, za to w złomku miałem dida vm 530 i po nauce jazdy na kole - po 7 tyś km - około 4 miesiącach - podciągnąłem go o jeden obrót śrubki - nie ma uogólnień! 8)
Smarowanie - tu tkwi tajemnica moim zdaniem - nie nasmaruj raz - niech przyrdzewieje i tylko czekasz na wyrok...

Takie moje poranne przemyślenia - bo wprowadzasz histerię na wzmiankę o czymkolwiek co nie jest tatusiowatym użytkowaniem moto :wink:


Góra
  
 
PostNapisane: 2011-10-29 08:29:58 

PostNapisane: 2011-10-29 10:40:59 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Mała zębatka wykonuje około 3-4 razy większą pracę niż duża. Wymiana samej zębatki zdawczej - może mieć sens. Nieprawdą jest, że zawsze należy wymieniać cały komplet.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-30 21:57:43 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Panowie, spokojnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-14 14:23:06 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-05-05 21:08:17
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
trochę odgrzeję temat, ale wasze zębatki Panowie to jeszcze super stan w porównaniu z moją... :)
Kupiłem już nową, taką samoą jak kolega snowak1 tylko że też bez tej gumy, czy tą gumę da się przełożyć? nadmiar otworów w zębatce jej nie zaszkodzi, pełnią one jakąś funkcję?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-14 14:43:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
trochę odgrzeję temat, ale wasze zębatki Panowie to jeszcze super stan w porównaniu z moją... :)
Kupiłem już nową, taką samoą jak kolega snowak1 tylko że też bez tej gumy, czy tą gumę da się przełożyć? nadmiar otworów w zębatce jej nie zaszkodzi, pełnią one jakąś funkcję?


Ona pełni funkcję niby eliminacji drgań. Na pierwszy montaż idą przeważnie napędy z tą gumą na małej zębatce zdawczej. Każdy kolejny zamiennik nie ma tej gumy i jest wszystko w porządku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-06 16:34:00 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
Podepnę się pod temat. Otóż podobnie jak autor wątku, zdjąłem pokrywę zębatki zdawczej i oprócz tony syfu (jestem aktualnie w trakcie czyszczenia - o zgrozo) zauważyłem, dziwnie wyglądającą podkładkę zabezpieczającą śrubę zębatki zdawczej. Mowa o tym elemencie:

http://img5.imageshack.us/img5/8020/podkadka.jpg

Wygląda to tak:

http://imageshack.us/a/img600/7793/wp000356.jpg
http://imageshack.us/a/img849/3047/wp000353.jpg

Pytanie jest następujące. Śruba zdaje się być wkręcona tylko "na pół gwintu", a podkładka praktycznie nieodgięta. Czy mam rację? Tyle tylko, że prześmigałem na tym cały sezon i nie wiem czy warto ruszać. Nie wiem tylko jakim kolega jeździ sprzętem więc może u mnie ma tak być ;) Pomóżcie :drink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-06 19:13:36 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
Trochę ktoś pociachał tą podkładkę zabezpieczającą u Ciebie.
Tak to u mnie wyglądało (fabrycznie, nikt tego nie dotykał). Tam tak chyba ma być ze tylko część gwintu jest wykorzystane.

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-06 19:21:27 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
Dziękuje lukimaster :) Poprawie odgięcie i będzie cacy ;) Swoją drogą czyściutko tam u Ciebie, czym łańcuch smarujesz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-06 20:10:38 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
JaGO napisał(a):
woją drogą czyściutko tam u Ciebie, czym łańcuch smarujesz?

Wypicował do zdjęć :)

Wygląda jak biały smar do łańcuchów. Castrol, liqui moli czy motul coś takiego robią - pewnie inne też są.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-06 22:04:20 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
Czysto bo był świeżo przed sezonem wyczyszczony naftą, następnie wysuszony i nasmarowany. [Przez wiele lat używałem Bel-Ray Super Clean, a w tamtym roku pokusiło mnie kupić Motula (Factory Line Extra Power), który może faktycznie jest bardziej trwały na łańcuchu ale strasznie brudzi felgę. ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org