Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-02-14 22:56:24 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Witam.kupiłem motor kilka dni temu.Po paru dniach postoju w garażu chciałem go odpalić niestety padł akumulator.Podpiąłem go do ładowania jednak nic to nie dało.wymieniłem na inny i okazało się że motor nie odpala.Zauważyłem że nie ma iskry na świecach (świece sprawne). Rozrusznik kręci. Znalazłem serwisówkę do tego motoru i po kolei zacząłem sprawdzać (w miarę możliwości) poszczególne elementy.sprawdzone: bezpieczniki,akumulator,cewki (od razu je wykluczyłem bo raczej dwie jednocześnie nie padły),stacyjka,czujnik przy nóżce,świece.Niestety nie potrafię sprawdzić dwóch rzeczy a mianowicie: przekaźnik o nazwie starting circuit cut-off realy unit oraz modułu zapłonowego.Ten przekaźnik po przekręceniu stacyjki cyka wiec chyba jest ok.Jak sprawdzić te elementy?? Na co jeszcze zwrócić uwagę??Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-14 22:56:24 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-02-14 23:11:56 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Moduł zapłonowy zwiera cewki do masy, sprawdź więc czy po włączeniu zapłonu masz 12V na cewkach (najprawdopodobniej czerwono-czarny kabel). Jeżeli tylko działa czujnik luzu (powinna zapalić się kontrolka po jego wrzuceniu) to moto powinien odpalić niezależnie od reszty (rozstawionej stopki itp). Jak sprawdzisz to daj znać co tam wyszło i będziemy myśleć dalej ;) I napisz dokładnie co za motocykl (rocznik?)
Pozdrawiam
Piotr

BTW: Lepiej się przywitaj bo będzie lincz :P
A i jeszcze jedno: Jakie masz napięcie na akumulatorze?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-14 23:31:23 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Dokładnie to rocznik 1998, pojemność 600, yamaha thundercat.Akumulator mam nowy,dopiero co kupiony.Sprawdzałem też na innym aku i też nic.Rozrusznik kręci a iskry nie ma.Kontrolka,ta zielona świeci się cały czas.Jutro sprawdzę czy na cewkach jest 12V. Przy okazji jak wspomniałeś o tym kablu przy cewkach to czy właśnie ten kabel czerwono czarny (gruby) nie powinien być wpięty w + przy cewkach bo u mnie ten kabel jest wpięty w - a w + jest wpięty jeden pomarańczowy kabel a w drugiej cewce chyba szary (oczywiście wcześniej na takim ustawieniu kabli motor działał)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-14 23:48:49 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
W fazerze czerwono-czarny jest do "plusa", pomarańczowy i szary do modułu zapłonowego.
Podejrzewam, że w thunderkocie jest podobnie.
Jeżeli mówisz o oznaczeniach "+" "-" na cewkach to tym się nie przejmuj, dla cewki raczej nie ma znaczenia, a jeżeli działało to lepiej nie kombinować ;)

Tak jeszcze technicznie: chodzi o to żeby napięcie w czerwono-czarnym kablu względem masy motocykla wynosiła 12V, musisz przyłożyć woltomierz do tego kabla, a drugą elektrodę do masy (może być silnik, rama itp).
I uważaj żeby nie zrobić spięcia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-15 00:03:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Ok dzięki za wyjaśnienie.Powiedz mi jeszcze od razu co sprawdzić w następnej kolejności jeśli okaże się że na cewkach nie ma napięcia?? Jeśli możesz to napisz od razu wszytko bym mógł to jutro wszytko sprawdzić i podzielić się spostrzeżeniami.Z tego co pamiętam to wtedy gdy próbowałem go odpalić (po założeniu nowego aku) coś stuknęło właśnie w okolicy pod siedzeniem.Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy może coś wtedy się przepaliło...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-15 08:59:17 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Bezpiecznik 20A ;)
Prawda taka, że to może być wszystko i jest wiele przypadków do rozpatrzenia. Patrz na schemat i kombinuj ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-15 13:43:17 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
hudy8
mówisz, że świece sprawne, a jak sprawdzasz tą iskrę na wyjętej świecy znajdującej się w fajce to przykładasz ją do obudowy silnika i wtedy dopiero kręcisz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-15 15:41:58 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Oczywiście na wyjętej świecy ,w kapturku przyłożonej do silnika.Panowie dziś sprawdziłem jak radzi sasza7 czy pojawia się napięcie przy cewkach na kablu czerwono - czarnym i jest 12V a iskry brak.Czyli co cewki padły czy coś innego?? Od czego jest ten drugi kabel przy cewkach (pomarańczowy i szary)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-15 16:37:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Sprawdzić oporność cewek i będzie wiadomo. Wartości podane w service manual. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-15 17:42:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Oporność sprawdzałem wczoraj i wynosi 2,60 na jednej i chyba 2,5 na drugiej. A czy na tych dwóch pozostałych kablach przy cewkach (pomarańczowy i szary) też powinno być napięcie bo u mnie jest też 12V.czyli reasumując na wszystkich 4 kablach jest 12V.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-15 19:06:22 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Na tym polega działanie tych cewek, że w odpowiedniej chwili na tych kablach (pomarańczowym i szarym) pojawia się stan niski, przepływ prądu indukuje napięcie i na świecy powstaje iskra. Stan na tych kablach jest sterowany bezpośrednio z modułu zapłonowego.
Może to być trudne, aby tylko woltomierzem sprawdzić czy pojawia się tam (na kablu pomarańczowym i szarym) stan niski (a powinien jak rozrusznik kręci silnikiem). Możesz spróbować podłączyć żarówkę zamiast cewki, przy kręceniu rozrusznikiem powinna się żarzyć/świecić.
Dalej jedyne co przychodzi mi do głowy to kostka od modułu zapłonowego 15 lat to ma prawo coś nie stykać.
Potem sprawdziłbym czujnik położenia, a potem to chyba już tylko podmiana modułu zapłonowego.
Chyba, że masz może jakiś alarm założony?
Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-15 19:45:21 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Czyli na tych kablach (szarym i pomarańczowym) pojawia się niskie napięcie dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem.A czy to jest normalne że cały czas po przekręceniu kluczyka jest na tych kablach 12V tak samo jak na tych grubych czerwono-czarnych?? Jak podpiąć tą żarówkę?? Do pomarańczowego podpinam + żarówki i masę z minusa akumulatora?? Dobrze to rozumiem?? A czujnik położenia wału w którym miejscu się znajduje i jak go sprawdzić?? Sorry za tyle pytań ale chce jak najwięcej rzeczy sam sprawdzić bo serwis czy elektromechanik zedrze ze mnie sporo kasy... Kurcze jak by znalazł se ktoś w okolicy z takim motorem to bym podmienił moduł i bym pewnie już sporo wiedział i wiedział gdzie szukać problemu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-15 20:41:09 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Na pomarańczowym i szarym musi być 12V bo inaczej podczas postoju w złym położeniu wału cewka by się grzała i paliła. Żarówkę (wszystko jedno jaką byle na 12V) podłączasz zamiast cewki czyli jeden biegun do czerwono-czarnego, drugi do szarego lub pomarańczowego.
Z czujnika położenia dochodzą kable w kolorach (w wersji z 2002, u Ciebie może być inaczej) biało-czerwony i niebiesko-czarnym do modułu zapłonowego. Uważaj bo jest tam też kabel czerwono-biały w którym jest 12V (a przynajmniej powinno być ;) ). Czujnik powinien mieć jakiś opór, a jaki dokładnie to musisz sprawdzić w serwisówce, bo nie mam jej pod ręką, coś koło 200 ohm. Ogólnie to w serwisówce jest dokładnie pokazana cała procedura sprawdzania każdego czujnika w tym czujnika położenia.
Czujnik położenia jest pod deklem wału korbowego, ale nie musisz go wydłubywać poszukaj odpowiednich kabli przy module zapłonowym.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-15 22:29:57 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Kolego test z ta żarówka zrobię jutro.Jeśli będzie świecić to co to będzie oznaczało??Byłem sprawdzić oporność tego czujnika i wychodzi 200ohm czyli jest sprawny gdyż ma być pomiędzy 189-231 Kurcze nie daje mi spokoju jedna rzecz a mianowicie ten przekaźnik w serwisówce nazwany jako Diode (starting circuit cut-off ralay) Należy sprawdzić w nim przejścia miedzy kablem Niebiesko-żółtym a jasno zielonym. Po pierwsze nie ma w tych stykach przejścia a po drugie te kable są wpięte w inne styki niż to jest pokazane w serwisówce.W ogolę nie ma żadnych przejść między pinami w tym przekaźniku.


Załączniki:
1.jpg [54.58 KiB]
Pobrane 639 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-15 23:12:14 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Jak będzie świeciło to znaczy, że działa i problemem są cewki/kable zapłonowe/świece.
Teraz tak myślę że może jest problem z masowaniem cewek?
Znalazłem teraz u siebie serwisówkę do fazera, wrzuciłem fotkę. Tam jest inaczej, może akurat tak jak u Ciebie. Kolory kabli się zgadzają z tymi w fazerze, więc idź tym tropem.
Tam jest "logika" zrobiona na diodach dla bezpieczeństwa (żeby np nie ruszyć z boczną stopką). Musisz mierzyć zamieniając wyprowadzenia miernika, bo przez diodę przepływ prądu jest tylko w jedną stronę. Popieprzony jest trochę ten schemat, wydaje mi się, że po wciśnięciu sprzęgła i jak moto jest na luzie to ta dioda nie powinna mieć znaczenia. No ale nie jestem pewien, sprawdź dla pewności ;)
Pozdrawiam
Piotr


Załączniki:
fazer.png [126.46 KiB]
Pobrane 823 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org