Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-03-12 12:49:05 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-03-12 12:37:12
Posty: 13
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki gs 500
Witam wydaje mi się to problemem. Mam Fazera 1000 z 2003r. i rozpędza się tylko do prędkości 240km/h. Troche wydaje mi się to mało bo wcześniejszy bandit 1200 z 2001r. rozpędzał się do 260km/h. Z danych technicznych wynika iż fazez ma więcej mocy i lepszy moment obrotowy wiec domniemywam, iż 260km/h to powinien lekko osiągnąć. Elastyka oraz przyśpieszenie ma dobre lepsze od bandita ale cos jest z tą prędkością maksymalną. Na 5tym biegu już się wcale nie rozpędza a przeciez 6stka jest nadbiegiem. Wydaje się za mało - co z nim może być nie tak ? czy one tak poprostu mają taką niską prędkość maksymaln a co było by absurdem jak byle 600-tką pojedziesz tyle. Czy ktoś moze sie spotkał z takim problemem ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-12 12:49:05 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-03-12 13:09:32 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-07-12 09:40:11
Posty: 948
Lokalizacja: wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512 386 jedensześć5
Obecne moto: nowe
240 to i tak za szybko, w Polsce z tego co wiem 140 można maksymalnie jechac... :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-12 13:12:51 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-03-12 12:37:12
Posty: 13
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki gs 500
testował go mój bliżej nieznany kolega w Niemczech na autobanie gdzie nie ma ograniczeń :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-12 16:01:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Ustawienie gaźników, może góra jest za ubogo, ale pompa paliwa nie domaga i jest spadek ciśnienia. Trzeba poszukać w wolnej chwili :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-12 20:37:41 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
A może prozaiczna sprawa to nieoryginalny dobór ilości zębów w zębatkach?

Nie piszesz jakie masz obroty przy tych 240kmh.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-14 21:44:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-06-13 19:17:45
Posty: 136
Lokalizacja: ok. Parczewa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
240 to rzeczywiście mało ,ja bym najpierw posprawdzał :filtr powietrza ,filtr paliwa ewentualnie oddal na czyszczenie i regulacje gaźników .Zębatki nie mają nic do prędkości licznikowej ,ponieważ fazer 1000 nie bierze impulsów z przedniego koła


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-14 22:17:44 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-03-21 14:19:20
Posty: 93
Lokalizacja: Kożuchów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 663-755-475
Obecne moto: VFR Vtec
A właśnie że mają, faza ze złymi zębatkami pokazywała mi licznikowe 280km/h a tyle niemożliwe żeby poszła, więc tutaj sytuacja może być odwrotna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-14 22:28:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
ravlos napisał(a):
Zębatki nie mają nic do prędkości licznikowej ,ponieważ fazer 1000 nie bierze impulsów z przedniego koła

Dokladnie jak Szedar napisal. Gdyby brala impulsy z przedniego kola wtedy nie mialoby znaczenie przelozenie a tak wrecz przeciwnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-15 08:37:59 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-06-13 19:17:45
Posty: 136
Lokalizacja: ok. Parczewa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
No zgadza się wziolem pod uwagę większą tylną zębatkę a przecież może być mniejsza i wtedy te prędkości bedą zaniżane .Co do prędkości to jak na razie ze swojego wycisnąłem 275


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-15 10:33:31 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-03-12 12:37:12
Posty: 13
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki gs 500
no właśnie będe musiał cos pomyśleć jak będzie cieplej i go przetestować dokladnie ile na jakim biegu i jakie obroty. Jak będzie cieplej pogrzebie też z tymi filtrami bo puki co moto w garażu czeka na cieplejsze dni :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-15 11:23:50 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-03-21 14:19:20
Posty: 93
Lokalizacja: Kożuchów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 663-755-475
Obecne moto: VFR Vtec
Możesz policzyc też zęby na zębatkach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-15 11:33:23 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
Jeżeli obroty Ci nie zatrzymują się przy wskazaniu np 4-7k ale idą gdzieś pod czerwone pole to z silnikiem masz wszystko ok. W nowych motocyklach jak pisali koledzy zlicza się ilość obrotów na wale. I komp przelicza, tyle obrotów taka i taka prędkość. Nie ma żadnych linek. Zmiana zębatek w takim wypadku skutkuje tym, że zmieniamy komputerowi przelicznik (przełożenie końcowe) i urządzenie myśląc, że nadal mamy 16/44 zęby przelicza ilość obrotów na prędkość która przy przełożeniu np. 14/44 jest zaniżana o jakieś 12%

Obliczenia:

p1=16/44=0,3636 - seria
p2=14/44=0,3181

x=p2-p1=-0,0456

zmiana
z= x/p1*100% = -12%

Vz=260*z= -31,2
Vk=260+(-31,2)= 230 !!!

Skocz do garażu policz zęby na zębatkach i będziesz wiedział. 10 min roboty z odkręcaniem dekla.

Ostatecznie bierzesz GPS (kazdy smartfon teraz ma), jak masz androida to szukasz aplikacji Prędkościomierz, pobierasz, odpalasz program i motocykl, wsadzasz komórę za pazuchę, dajesz fazie "po garach", zapamiętujesz wynik z licznika i porównujesz z osiągnięciem w programie.

Dla ogółu:
Jeżeli masz licznik tzw. ślimakowy to zmiana ilości zębów, a za tym przełożenia końcowego, nie wpłynie na pomiar. Będzie on adekwatny. Wpłynąć na pomiar nieznacznie może zmiana grubości oraz profilu opony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-16 19:20:39 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-03-12 12:37:12
Posty: 13
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki gs 500
byłem w garażu sprawdzałem zębatki - przód 16 zebów tył 44 zęby a więc orginalne. patrzalem tez we wlot powietrza i wygląda że nie jest zapchany. Bede musiał zdjąć bak i zobaczyc jak tam filtr powietrza. no i przedewszystkim jak bedzie cieplej wyjechac dokladnie sprawdzic jakie obroty przy jakiej prędkości. mogło by juz byc cieplo haha :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-17 12:02:12 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-06-13 19:17:45
Posty: 136
Lokalizacja: ok. Parczewa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
Skoro masz ori zębatki to po co sprawdzać obroty ,zrób mu serwis (wym. świec ,filtrów,czyszczenie i regulacja gaźników) myślę że to pomoże


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 16:14:55 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-03-12 12:37:12
Posty: 13
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki gs 500
słuchajcie testowałem go na 1 - niecałe 130km/h na 2 - 180 na 3 - 220 na 4 - 240 na 5tce dobija do 245km/h i dalej nie idzie. na 1 biegu 2,3 i idzie do polowy czerwonego pola na obrotomierzu na 4ce ledwo dochodzi a na 5tce nie bardzo. znajomy majster zauważył że mam popękane króćce tu do gaźników co idą czy to możliwe że na wyższych biegach łapie troche lewego powietrza i nie rozpędza sie więcej ? bo 245 na fazera 1000 to troche nie bardzo. byle 600tki sie lekko do tej prędkości rozpędzają


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org