Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-05-01 20:42:08 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-05-12 15:12:50
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Hej!

Problem dytyczy Fazera FZS 600 z 2002r.

Wyczyscilem tylny hamulec z brudu z zamiarem wymiany klockow. Jeden tloczek sie wcisnal bez wiekszego problemu drugi za zadne skarby nie chcial wejsc. Zauwazylem, ze wystaje kawalek uszczelki. No nic, wypchnalem tloczek, kupilem nowe uszczelki. O ile ta szersza (glebiej wlozona) weszla bez problemu to jednak za zadne skarby nie daje rade wcisnac tej przeciwpylowej. No dobra, raz wlozylem jakos, ale chyba byla gdzies skrecona, że wystawała na tyle konkretnie z rowka, że tłoczek nie chcial wejsc.

Masakra jakas.

Dwa pytania. Jak wlozyc ta uszczelke przeciwpylowa, jest jakis patent? Uszczelka elegancko wchodzi (bez luzow) na wyciagniety tloczek, wiec wydaje sie, ze srednica jest ok, jednak z wlozeniem w rowek w zacisku mam konkretny problem.

Druga sprawa, to jakbym rozebral zacisk na dwie polowki, to zakladam, ze byloby mi latwiej zalozyc ta piekielna uszczelke i wcisnac (obracając go) tloczek na swoje miejsce. Jednak instrukcja serwisowa mówi wyraźnie: DON'T. Huh... :? Jak w takim razie w warsztatach wymienia się uszczelki i wklada z powrotem tloczki?

Sam tloczek jest w miare gladki, bez zadnych wzerow, etc. Nie chcialbym go papierem sciernym traktowac.

Myslalem, ze w dwa wieczory maksymalnie uporam sie z hamulcem, jednak ciagnie sie to juz kolejny tydzien i trace cierpliwosc z tym diabelstwem. Troche w necie pogrzebalem, ale odpowiedzi na te pytania nie znalazlem.

Pomożecie?

Pozdrawiam
Wolf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-01 20:42:08 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-05-01 21:10:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-10-30 20:59:53
Posty: 22
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
ja jedną rozwaliłem zakładając: krzywo wlazła, a ja pchałem dalej i się porwała...

za drugim razem bardzo dokładnie wyczyściłem rowek w którym siedzi ta uszczelka tak żeby miała jak najwięcej miejsca - i poszło...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-01 21:26:57 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-05-12 15:12:50
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Wlasnie probuje ten rowek wyczyscic. Mam nadzieje, ze to pomoze. Tylko, ze bez rozkrecania bloku hamulca na dwie polowy, to jakos duzo miejsca na manewry to ja tam nie mam.

Pozdrawiam
Wolf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-01 21:27:31 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-01-23 19:01:13
Posty: 216
Lokalizacja: Dęblin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fz6
masz stare rozlazłe sparciałe uszczelki w moim Fz6 przerabiałem to samo za nic w świecie nie chciał wejść tłoczek kupiłem zestaw naprawczy i git malina:D

Masz dwie opcje nasmaruj tłoczek płynem hamulcowym i wstaw do lodówki a zacisk nagrzej porządnie suszarką do włosów.
Jeśli wtedy nie wejdzie to tylko zestaw naprawczy ratuje sytuacje przy czym warto to też zrobić mając nowe "gumki" leciuśko wtedy wchodzi tłoczek.
Co by nie zostać z kocią miną kiedy porwiemy ornigi...

Porównując stare i nowe uszczelki różnica była minimalna ale wystarczająca że tłoczka nie dało się wcisnąć.
Mnie udało się je wyrwać za 99zł tourmaxa serwis wołał 150:) i tak cena zaporowa bo technologia produkcji tych dwóch kółeczek to chyba kosmiczna nie jest


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-01 23:26:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-05-12 15:12:50
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Ufff...uszczelka założona. Faktycznie trzwba porządnie wyczyścić ten rowek.Teraz pozostała męczarnia z tłoczkiem. :evil:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-01 23:29:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-05-12 15:12:50
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Ron napisał(a):
masz stare rozlazłe sparciałe uszczelki w moim Fz6 przerabiałem to samo za nic w świecie nie chciał wejść tłoczek kupiłem zestaw naprawczy i git malina:D

Masz dwie opcje nasmaruj tłoczek płynem hamulcowym i wstaw do lodówki a zacisk nagrzej porządnie suszarką do włosów.
Jeśli wtedy nie wejdzie to tylko zestaw naprawczy ratuje sytuacje przy czym warto to też zrobić mając nowe "gumki" leciuśko wtedy wchodzi tłoczek.
Co by nie zostać z kocią miną kiedy porwiemy ornigi...

Porównując stare i nowe uszczelki różnica była minimalna ale wystarczająca że tłoczka nie dało się wcisnąć.
Mnie udało się je wyrwać za 99zł tourmaxa serwis wołał 150:) i tak cena zaporowa bo technologia produkcji tych dwóch kółeczek to chyba kosmiczna nie jest


Uszczelki są nowe. Tłoczek wrzuciłem to zamrażarki. No nie za bardzo chciał wejść. Potraktowałem go trochę siłowo pewnym narzędziem do wyciskania tłoczków i wszedł nieco krzywo. W sumie to zacisk mogłem trochę przygrzać suszarką. No nic. To może jutro. Grunt, że uszczelka jest na swoim miejscu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-02 07:51:05 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-01-23 19:01:13
Posty: 216
Lokalizacja: Dęblin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fz6
Podgrzanie zacisku pomaga i to dużo.Wszedł jednym palcem a wcześniej nie chciał wcale.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-03 11:36:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-05-12 15:12:50
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Mission accomplished! Dzięki za pomoc. Grzanie zacisku pomogło. Chłodzenie bloczka już mniej, bo i tak się dość szybko nagrzał.

A rozbierał ktoś z was zacisk na dwie części? W ten sposób byłoby zdecydowanie łatwiej wymienić uszczelki i tłoczki.

pozdrawiam
Wolf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-04 22:39:34 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-11-20 22:30:54
Posty: 304
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 507754004
Obecne moto: FZS 600 2000r
ja rozbierałem bo inaczej nie szło wyciągnąć tłoczków były tak zapieczone...ale trzeba uważać na śrubki przy rozkręcaniu bo strasznie się aluminium tam utlenia i może nie być łatwo :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-05 11:17:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-01-20 00:30:04
Posty: 29
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 669647457
Obecne moto: FZS600 02
Ja także rozbierałem, tyle ,że ja mam heble od XJR 1200. Postanowiłem to zrobić by z czystym sumieniem oddać przyszłemu nabywcy sprawny motocykl. A także martwię się o zdrowie więc wszystko wykonywałem sam. Proponuję naftą świetlną lekko nasmarować tłoczek i będzie ok ;) Za zestaw Tourmaxa dałem 250 zł i Klocki Nissin . Konkret jest teraz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-21 14:12:36 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-04-02 22:16:27
Posty: 292
Lokalizacja: K-ce
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
Panowie gdzie kupujecie uszczelki do zacisku tylnego? Niestety nie mam czasu na przesyłkę z UK...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-21 22:24:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Niestety tylko ASO, Tourmaxa już nikt nie ma w ofercie na PL, szukałem tydzień.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-21 22:59:19 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-04-02 22:16:27
Posty: 292
Lokalizacja: K-ce
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
Dzięki za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org