Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-05-21 08:55:33 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-05 11:26:18
Posty: 112
Lokalizacja: Żary
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
mądrze kolego sasza7 powiedziane, nie ma co na siłę brać czegoś większego...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: fzs 600 na A2
PostNapisane: 2013-05-21 08:55:33 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-05-21 08:56:40 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-15 10:13:55
Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSF 1250
marcys998 napisał(a):
:D To ja kijek w mrowisko włożę :D W Polszy wg obowiązujących przepisów Yamaha fzs 600 nie może być dostosowana do kat A2 ponieważ stosunek mocy do masy jest większy niż 0,2kW/kg. I dalsze bicie piany w tym temacie nie ma sensu, jeśli znajdzie się diagnosta który się "podłoży" to taki wałek może się udać lecz temat będzie powracał przy corocznym przeglądzie. Masa własna fzs to 210kg, moc 70 kW, stosunek :) 0.33 kW/kg.

Zainteresowanych odsyłam:ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, Dz. U. z 2011 r. Nr 30, poz. 151

Dziękuję :mrgreen:



Ale jak obetniesz 35kW, zostawiając drugie 35kW w spokoju, to ilość watów na gramy powinna stopnieć do +-0.17, mieszcząc się w limicie. Strzelam, że ten cały limit z kW/kg miał na celu ograniczenie dostępu do crossów, które nie mają jakoś dużej mocy ale są lekkie.

Jako przykład - egzaminacyjne warszawskie Gladiusy - normalnie ma 67KM (49.9kW) i 202kg, dając 0.24. Wg Twojej logiki, marcys998, nie może być on zdławiony. A jednak, jest egzaminacyjny Gladius na A2 z 35kW (i 0.17 kW/kg)


sasza7 napisał(a):
Tak teraz czytam i znowu dyskusja przybrała formę jaki motocykl na pierwsze moto.
Obecne przepisy średnio mi się podobają, wolałbym żeby nie było ograniczeń wiekowych, a po prostu dwie kategorie które trzeba robić w odstępach czasowych, bo teraz to taka pseudo bezpieczeństwo i blokowanie młodych ludzi.
Do rzeczy: Zamiast kombinować nie łatwiej zrobić to legalnie? Ja tam mam czasami stres związany z sytuacją drogową po co jeszcze stresować się brakiem uprawnień itp. Wiem, że fajnie posiadać fzs ale jeszcze lepiej móc nim jeździć a nie bać się wychylić z garażu.
Akurat motocykle na A2 z jednym jeźdźcem dają radę, jeździłem w grupie z kilkoma gs500 i czekać na nich nie musiałem. Wiadomo na torze moc się liczy, ale na ulicy to nie ma większego znaczenia (tam ważne jest żeby przetrwać i dojechać w całości).
Także zamiast kombinować kup coś legalnego na A2, sprzedasz jak zrobisz kategorię wyżej i na 100% nie będziesz miał z tym problemów (chyba że moto zgruzujesz).
Wyjdzie Cię taniej, docenisz przesiadkę na fazera i co najważniejsze będzie choć trochę bezpieczniej.
Pozdrawiam
Piotr


Nie twierdzę, że GS 500 to "słaby" motocykl. Jest on wg znakomity do nauki jazdy czy podstaw mechaniki, problem w tym, że jest zwyczajnie nieergonomiczny (przynajmniej dla mnie). A fazer na A2 to jest ekstremalny przypadek, mający moc na granicy "papierów". Prędzej bym widział dostosowanie do A2 starej CeBuli 500 czy XJ 600, ale tu się ujawnia nasza rodzima kombinatoryka "po co kupować 500 i rzeźbić skoro można mocne 600, zdławić i po jakimś czasie (zazwyczaj 1 tydzień) odblokować"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-21 09:44:44 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
To nie jest "moja" logika tak mówią przepisy.
Kat A2 uprawnia do: kierowania " motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwu krotność mocy tego motocykla" więc fzs sie nie mieści, fakt że 35 kW to połowa 70 i dwu krotność nie jest przekroczona ale stosunek mocy do masy już tak. Co do Wordów z autopsji wiem, że tymi instytucjami rządzą się inne prawa i wcale mnie to nie dziwi, że tak mogło się stać jak opisujesz. Word ogłasza przetarg na dostarczenie motocykla wg specyfikacji i podejrzewam że producent, dostawca, diler czy kto tam inny chcąc wziąć udział w tym przetargu przygotuje motocykl wg danej specyfikacji zmieniając nawet jego homologację. Pamiętać należy, że za tym idzie duuuuża kasa bo to nie tylko pojazdy egzaminacyjne ale także nauki jazdy, więc ze zmianą homologacji nie ma problemu.

EDYTA: zainteresował mnie temat tego warszawskiego gladiusa i pozwoliłem sobie zadzwonić do warszawskiego wordu, wydziału technicznego by zapytać jak to jest. Pani powiedziała że gladiusy na A2 posiadają odrębną homologacje producenta (jak wyżej) tj zmodyfikowane przychodzą już od producenta - myślę zciemnia, i dla pewności tyrknąłem jeszcze do suzuki motor poland. Tam pan potwierdził że na potrzebę otwierającego się u nas rynku na motocykle A2 suzuki homologowało gladiusa wykonując przeróbkę fabryczną i wydając homologację producenta do wartości 35 kW. tak sprawa wygląda. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-21 11:49:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-15 10:13:55
Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSF 1250
marcys998 napisał(a):
To nie jest "moja" logika tak mówią przepisy.
Kat A2 uprawnia do: kierowania " motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwu krotność mocy tego motocykla" więc fzs sie nie mieści, fakt że 35 kW to połowa 70 i dwu krotność nie jest przekroczona ale stosunek mocy do masy już tak. Co do Wordów z autopsji wiem, że tymi instytucjami rządzą się inne prawa i wcale mnie to nie dziwi, że tak mogło się stać jak opisujesz. Word ogłasza przetarg na dostarczenie motocykla wg specyfikacji i podejrzewam że producent, dostawca, diler czy kto tam inny chcąc wziąć udział w tym przetargu przygotuje motocykl wg danej specyfikacji zmieniając nawet jego homologację. Pamiętać należy, że za tym idzie duuuuża kasa bo to nie tylko pojazdy egzaminacyjne ale także nauki jazdy, więc ze zmianą homologacji nie ma problemu.

EDYTA: zainteresował mnie temat tego warszawskiego gladiusa i pozwoliłem sobie zadzwonić do warszawskiego wordu, wydziału technicznego by zapytać jak to jest. Pani powiedziała że gladiusy na A2 posiadają odrębną homologacje producenta (jak wyżej) tj zmodyfikowane przychodzą już od producenta - myślę zciemnia, i dla pewności tyrknąłem jeszcze do suzuki motor poland. Tam pan potwierdził że na potrzebę otwierającego się u nas rynku na motocykle A2 suzuki homologowało gladiusa wykonując przeróbkę fabryczną i wydając homologację producenta do wartości 35 kW. tak sprawa wygląda. :)


Dla mnie zapis jest jasny, że 35/0.2 to są maksymalne parametry motocykla po wprowadzeniu modyfikacji (jeżeli są one potrzebne), więc wszystko równe lub poniżej 70/0.4 można (w teorii) zredukować do potrzeb A2. Inaczej to opcja dławienia jest praktycznie martwa, bo ciężko znaleźć motocykl mieszczący się w limicie 0.2kW/kg i o mocy przekraczającej 35kW. Taki motocykl "wart zdławienia" o mocy np. 50kW musiałby ważyć przynajmniej 250kg, co jest trochę nieosiągalne w "normalnych" motocyklach. A trajki/trzykołowe motocykle są już w ustawie opisane (do 15kW dla A2)

Z drugiej strony, politycy potrafią wprowadzać przepisy martwe od dnia pierwszego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-21 20:27:58 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 21:35:21
Posty: 51
Lokalizacja: Sieradz
Płeć: Mężczyzna
To tak prosto, da się tego fzs na A2 czy nie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-21 21:16:17 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Legalnie i zgodnie z prawem nie ;P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-21 21:56:49 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 21:35:21
Posty: 51
Lokalizacja: Sieradz
Płeć: Mężczyzna
Jeżeli nie to dlaczego ten FZ6 jest na A2 ... ?
http://otomoto.pl/yamaha-fz-6-2007-kate ... 90622.html

A tak a pro po to 125/50 też nie są legalne tak jak i skutery które wyciągają ponad 45 km/h albo odblokowane 125 które już maja np cagiva mito 40km i dlaczego ich nie łapią ? Trochę dziwne jak dla mnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-21 22:05:23 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
mathiu napisał(a):
Jeżeli nie to dlaczego ten FZ6 jest na A2 ... ?
http://otomoto.pl/yamaha-fz-6-2007-kate ... 90622.html


Moto jest zdławione mocą i pan w aukcji sobie napisał, że można na A2 jeździć... a co jeśli ten pan ma takie pojęcie jak Ty w tym momencie? Gość sprzedaje ze zdławioną mocą pisząc że jest na A2, taki Kowalski kupuje i co w razie problemów? Powie, że pan na allegro powiedział, że można jeździć? No ja Cię proszę...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-21 22:13:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 21:35:21
Posty: 51
Lokalizacja: Sieradz
Płeć: Mężczyzna
A jak byś wytłumaczył to moto http://otomoto.pl/kawasaki-zxr-zx6r-nin ... 06733.html i coraz więcej widzę na allegro takie np. honda hornet 600 itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-21 22:18:42 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
Tak jak pisałem w 1 swoim poście w tym temacie - znajomości na stacji diagnostycznej. To jaką masz wpisaną moc w dowodzie zależy od pierwszego badania technicznego w kraju. Jak przykładowy pan Henio wpisze 25 kw to w dowodzie będzie 25 kw. A późniejsze problemy to już nie jego problem bo teoretycznie możesz sam odblokować moto po pierwszym przeglądzie bez wiedzy diagnosty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-21 23:02:28 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
Trochę to wszystko nie dawało mi spokoju i to co napisał kolega Panocek również, a że miałem okazje być dzisiaj po pracy w moim wydziale komunikacji to podpytałem co i jak. Okazuje się że przepis o A2 interpretowany jest (chodzi o ten stosunek mocy do wagi) w sposób następujący: maksymalna moc motocykla jaki może zostać zdławiony to 70 kW, na A2 moc maksymalna to 35kW a stosunek mocy do masy liczony jest od tej mocy zdławionej (czyli 35 kW) a nie od nominalnej 70 kW. Wniosek z tego że JA błędnie interpretowałem zapis w ustawie, choć pan w starostwie stwierdził że spotkał się już z sytuacjami gdzie w innych starostwach stosunek liczono od mocy nominalnej. Idąc tym tokiem skoro fzs ma 70kW to można go zdławić do 35 a stosunek mocy do masy wyjdzie mniejszy niż 0,2. Gdy zapytałem pana czy konkretnie z tym motocyklem (fzs 600) da rady tak zrobić, pan wzruszył ramionami i powiedział że wszystko zależy od diagnosty - o co chodzi już nie dopytywałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-22 07:58:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-15 10:13:55
Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSF 1250
mathiu napisał(a):
To tak prosto, da się tego fzs na A2 czy nie ?

Jeżeli trafi ci się okaz mający w dowodzie 70kW lub mniej, to teoretycznie można go dostosować do A2.

Znacznie pewniejszym wyborem jeśli chodzi o dławienie pod A2 są FZ6 po 2007 roku, konkretniej wariant z +- 80km tzn "nie S2".


mathiu napisał(a):
Jeżeli nie to dlaczego ten FZ6 jest na A2 ... ?
http://otomoto.pl/yamaha-fz-6-2007-kate ... 90622.html

A tak a pro po to 125/50 też nie są legalne tak jak i skutery które wyciągają ponad 45 km/h albo odblokowane 125 które już maja np cagiva mito 40km i dlaczego ich nie łapią ? Trochę dziwne jak dla mnie.



W Niemczech/UK sporo osób dławiło swoje sprzęty na potrzeby ichnich praw A2, przy czym nie mieli oni ograniczeń jakie sprzęty można dławić. Stąd Hornety, Fazery etc ściągnięte zza granicy czasami mają wbite 25kW czy ile tam potrzeba. Zasadniczo diagności/urzednicy nie interesują się aż tak czy moc w papierach pokrywa się z stanem technicznym, zwłaszcza jeżeli podane wartości były już w zagranicznym dowodzie. Oczywiście, zawsze może się trafić służbista i amator motocykli, który odmówi rejestracji, ale to jest chyba skrajny przypadek.

Co nie zmienia faktu, że taki zdobyczny Hornet 25kW to już jest szara strefa, gdyż motocykl nominalnie nie mieści się w ramach A2 i może on wzbudzić zainteresowanie jak zdarzy się kolizja. A TU na pewno spróbują powalczyć o zwrot pieniędzy za ubezpieczenie.


BTW
http://shop.alphatechnik.de/shop/index. ... cts_id=734
Chętni na dławik 25kW do Hayabusy? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-22 14:23:34 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
mathiu napisał(a):
Miło mi, że nie znając mojego wieku tak mnie osądzasz ale ok ..
Słyszałem, że motocykliści bez względu czym jeździsz o jedna rodzina, ale widzę że chyba się pomyliłem..

po prostu jestem nowy i chce się dowiedzieć, nie moja wina że ty jesteś bardziej doświadczony..
A tak dla Twojej wiadomości to nie 10 ale nie całe 7..
Jestem młody, ale nie głupi..


No właśnie "BEZ WZGLĘDU CZYM JEŻDŻĄ" a my jako rodzina chcemy dla Ciebie dobrze, jasne? :)


A co do Aukcji które wstawiasz z motocyklami teoretycznie na A2 to .... sam się zastanów czy naprawdę myślisz że policja i diagności to idioci? Chcesz ciągle próbować dawać w łapę, albo płacić mandaty, mieć w razie czego odroczki.... pomyśl zanim odpowiesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-07 11:26:53 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-15 10:13:55
Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSF 1250
Myślę, że zabieg zdławienia Fazera się udał, choć pewny będę dopiero jak dostanę twardy dowód do ręki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-07 13:16:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Dla mnie rejestrowanie takich moto na A2 to głupota i tyle. nie będę nikogo moralizował, po prostu mam zdanie takie a nie inne.

a tak od siebie - z osobą która z A2 będzie jeździła na Fazerze owszem przywitam się, nie będę fochów odstawiał, ale raczej nie widzę opcji wspólnej jazdy gdzieś z taką osobą - tak samo jak nie jeżdżę nigdzie z ludźmi w tshirtach i adidaskach. moją "rodziną" nie jest każdy motocyklista, a ta sensownie myśląca większość. I tak, bywam chamem i zdrapkowiczom nie odmachuję. Naprawdę nie widzę powodu wpychania na siłę fazera w określone ramki w momencie gdy jest masa innych, naprawdę fajnych maszyn pasujących do wymagań.

edit:
w tym ch##### było: o d m a c h u j ę ale ciekawie wycięła to cenzura :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org