Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-06-17 09:38:15 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Mam nadzieję, że nie dostane opierdolu od adminów za zakładanie nowego wątku, ale poprzedni spadł na dół strony i chyba nikt go nie czyta... Chodzi o ciężko zmieniające się biegi. Gdy uda mi sie idealnie zgrać obroty w trakcie zmiany to wchodzą lekko ale jak nie, to strasznie opornie to idzie i czasem zmiana biegu zajmuje mi kilka sek (jak w starym ikarusie :-\ ) ponadto na zimnym silniku biegi chodzą idealnie dopiero jak sie rozgrzeje problem się pojawia. Dzisiaj zrobiłem tez taki eksperyment: postawiłem uruchomione(rozgrzane) moto na centralnej stopce i włączyłem bieg nie puszczając sprzęgła, koło stało. Potem puściłem sprzęgło, koło ruszyło i znowu nacisnąłem sprzęgło a koło dalej się kręci, no więc spróbowałem zatrzymać je nogą a koło sie dalej kręci, dopiero jak bardzo mocno docisnąłem butem to się nagle zatrzymało i już się nie kręciło także po puszczeniu butem. Po puszczeniu sprzęgła i ponowieniu całej operacji znowu to samo. Wygląda na to jakby tarcze się sklejały, czy to normalne? Czy w wasze sprzęty się tak nie zachowują i czy może to być przyczyna ciężko zmieniających się biegów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-17 09:38:15 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-06-17 10:28:42 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Musisz odpowiedzieć na klika pytań:
1. jeździsz w twardym motocyklowym obuwiu czy w miękkich "cywilnych"?
2. kiedy zmieniałeś olej?
3. regulowałeś linkę sprzęgła?
4. sprawdziłeś czy wajcha od zmiany biegów przypadkiem nie jest luźna niedokręcona?
Na razie można stwierdzić jedno: poćwicz zmianę biegów.
Jak dojdziesz do perfekcji sprzęgło służyć ci będzie do ruszania, zatrzymywania i redukcji ;-)

ps. z tym kręcącym się kołem to tak już jest -nic złego się nie dzieje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-17 10:46:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
1. Jeżdżę w motocyklowym obuwiu
2. Olej zmieniałem miesiąc temu (motul 7100 synthetic)
3. Linki nie sprawdzałem, ale chyba jest ok, bo rozłącza napęd już na początku wciskania klamki i jednocześnie sprzęgło się nie ślizga w trakcie jazdy.
4. Wajcha biegów jest dobrze dokręcona.

Co do ćwiczenia zmiany biegów, to jakąś tam wprawę mam. Wcześniej jeździłem kawą zr-7 przez 5 lat i nie miałem takich problemów.

To jeśli ze sprzęgłem wszystko ok. to w takim razie to wina skrzyni... :( ile może kosztować remont skrzyni w tym sprzęcie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-17 11:11:23 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Spoko, spoko! Bez paniki kolego ;-)
W FZ1 też miałem takie uczucie że skrzynia chodzi jak w ikarusie. Gdy wsiadałem na np. Hondę cb 1000r to myślałem że biegi można by zmieniać bosą stopą i też by się nie poczuło ;-)
Skrzynia w yamasze jest "twarda" ale dość precyzyjna. Spróbuj płynnie ale zdecydowanie zmieniać biegi. Spróbuj też wrzucać je bez sprzęgła.
W FZ1 bezszelestnie zmieniałem biegi jak robiłem to bardzo szybko, dotykając cały czas butem wajchy ...kurde, trudno jest to wytłumaczyć. Sprzęgło praktycznie tylko muskałem, wciskając je do +/- połowy.
Ważne jest też dobre ustawienie wajchy od biegów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-17 12:11:32 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Próbowałem też robić to bez sprzęgła, mniej więcej tak https://www.youtube.com/watch?v=DIYEakIX5iA do 3 idzie ok ale potem nie za bardzo. Jakieś dziwne stuki słychać w skrzyni i czuć tak jak by bieg nie mógł się zdecydować - wskoczyć czy nie... :? Zobacze może jeszcze na zimnym silniku czy sprzęgło będzie sie tak mocno sklejać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-17 12:21:06 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
partyzant napisał(a):
Próbowałem też robić to bez sprzęgła,......czuć tak jak by bieg nie mógł się zdecydować - wskoczyć czy nie... :?

Taki objaw jest kiedy nie dopasujesz prędkości obrotowych. Daj jakiemuś "kierownikowi" co dużo lata, niech się przejedzie i porówna. Najlepiej by było gdybyś się z kimś umówił kto ma takiego sprzęta jak ty, zamienicie się i sprawa będzie jasna ;-)
Powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-17 12:25:06 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-04-02 22:16:27
Posty: 292
Lokalizacja: K-ce
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
Przed zmianą biegów napierasz lekko nogą na dźwignie, tak by czuć opór? Poszukaj w internecie zaczyna noga, kończy noga.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-17 21:39:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
No chyba muszę poćwiczyć to książkowe zmienianie biegów :? bo wcześniej w zr-7 nie zwracałem uwagi na to czy zaczyna i kończy noga, biegi i tak się zmieniały w miarę gładko. A jak nic to nie pomoże to może spróbuję rozkręcić sprzęgło, chyba oleju nie muszę spuszczać do tej operacji skoro poziom w okienku jest poniżej dekla???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-18 09:51:18 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
jeśli będzie stał na bocznej stópce to nie musisz...Również olej na jakim jeździsz może mieć wpływ na zmianę biegów, kulturę pracy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-18 18:19:29 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-17 15:07:36
Posty: 24
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yama fzs 600 03
Proponuję nasmarować dźwignię zmiany biegów. Osobiści mi w fzs 600 chodziła ciężko ostatnimi czasy a nawet zaczęła skrzypieć, po nasmarowaniu bieg wchodzi tak lekko, że aż jestem zadziwiony, szybko posmarowałem też dźwignie hamulca i linkę sprzęgła przy kierownicy. Może coś pomoże. Ja to zrobiłem smarem do łańcucha bo nie miałem pod ręką specjalistycznego sprzętu ale na forum gdzieś polecali konkretny specyfik.

Wiem też, że mi osobiście biegi zmieniały się ciężko gdy to 'coś' co przenosi zmianę biegu z wajchy dalej, było ustawione inaczej niż pod kątem prostym. Po rozkręceniu i dostosowaniu wysokości dźwigni ustawiłem równiutko i jakość się znacząco polepszyła.

(sorry za brak technicznej nomenklatury, w mechanice raczej zielony jestem)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-19 15:44:20 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
partyzant
z tym kręcącym się kołem tez tak mam....pytałem nawet swojego mechanika....próbowaliśmy stawiać diagnozę i wyszło, iż może to być specjalny antypoślizgowy rodzaj sprzęgła, ale tu pojawia się pytanie....czy naszych sprzętach takie cudo montowali :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-23 01:04:08 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-04-19 00:16:17
Posty: 51
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Witam,
nie wiem czy łańcuch ma aż tak duży wpływ na zmianę biegów (kiedyś ktoś mi o tym wspominał) ale może sprawdź naciąg (czy nie masz za luźno albo co gorsza za mocno naciągniętego) i czy jest nasmarowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-23 11:19:53 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
gdyby wcale nie było łańcucha to biegi i tak można zmieniać....także raczej będzie inna kwestia...przy mocno naciągniętym bieg wrzucisz, ale sposób pracy zestawu napędowego będzie bez szału :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-23 12:04:07 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-06-07 11:10:03
Posty: 14
Lokalizacja: GA
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1S
Kręcące się koło na podstawce centralnej, to normalne zjawisko (chociaż koło powinno zatrzymać się bez użycia dużej siły).

FZS nie ma antyhoppingu.

Cytuj:
Gdy uda mi sie idealnie zgrać obroty w trakcie zmiany to wchodzą lekko ale jak nie, to strasznie opornie to idzie i czasem zmiana biegu zajmuje mi kilka sek (jak w starym ikarusie :-\ ) ponadto na zimnym silniku biegi chodzą idealnie dopiero jak sie rozgrzeje problem się pojawia.


+

Cytuj:
Jakieś dziwne stuki słychać w skrzyni i czuć tak jak by bieg nie mógł się zdecydować - wskoczyć czy nie


Mechanikiem nie jestem, ale przy takich objawach to IMO ewidentnie usterka jakiegoś mechanizmu związanego ze sprzęgłem / skrzynią. Nie sądzę aby kombinacje ze stylem zmiany biegów, smarowanie i regulowanie czegokolwiek miały sens.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-23 12:35:36 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Dzięki za odpowiedzi;-) smarowanie wajchy biegow nis nie da bo sama wajcha chodzi lekko. Sprawe troche poprawilo zastosowanie poprawnej techniki zmany biegów ( zaczyna i kończy noga) ale mimo wszystko jak silnik sie mocno rozgrzeje ( jazda w korku przy 30C) to biegi wchodza bardzo twardo i tez trzeba uzyc sporej siły


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org