Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-04-26 07:39:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-10 11:51:16
Posty: 34
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
Witam. Mam problem z moim Fazerem (FZ6 S2 2007). Przed sezonem zostało zrobione:
- wymiana łożysk główki ramy (stożkowe),
- wymiana uszczelniaczy i oleju w przednim zawieszeniu,
- wymiana klocków hamulcowych (przód i tył) na Lucasa
- wymiana gumek w przednich zaciskach,
- nasmarowanie tłoczków.
Problem pojawia się przy hamowaniu (przedni hebel) z raczej niewielkiej prędkości. Tył jest ok. Zaczyna nieprzyjemnie drgać kierownica. W wibracje od razu zaczyna wchodzić cała owiewka, szyba, lusterka. Przed serwisem nie było tego objawu, więc raczej od razu odrzucam kwestię krzywych tarcz. Wczoraj przy okazji odbioru moto kumpla z serwisu poprosiłem o opinie mechanika. Obejrzał tarcze i stwierdził ze tarcze powinny mieć minimalnie wyczuwalny luz, którego u mnie nie ma. Powiedział ze po nagrzaniu tarcz (po jeździe) tarcze się rozszerzają i jeszcze bardziej "zacieśniają" się tulejki przy tarczach co powoduje ze wszystko jest naprężone i dlatego ten efekt (przy docisku klocka tarcza się odkształca), lecz zaznaczam WCZEŚNIEJ tego NIE było. Dziś rano wyjechałem do pracy i też delikatnie poczułem drgania (mniejsze ale zawsze). w tym sezonie przelatałem już koło 900 km więc teoretycznie klocki powinny już ułożyć się i dopasować do tarcz (może nie - proszę o sprostowanie). Klamka jest twarda, hamuje dobrze, ale te wibracje.... Macie jakieś pomysły koledzy? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 07:39:41 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-04-26 08:49:59 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
W sumie to może być wszystko.
Drgania mogą występować z powodu nierównego (niesymetrycznego) obciążenia.
Czyli do sprawdzenia są zaciski (czy oba pracują - sprawdź temperaturę tarcz po hamowaniu) i zawieszenie (czy jest odpowiednia ilość oleju i jeszcze jakiego).
Skoro przejechałeś 900km to może łożysko główki ramy ma luzy (trzeba dociągnąć po montażu). Przód był pewnie rozbierany - zobacz czy jest równo złożony.
Może też to kwestia opon.
Wypadało by się spytać mechanika gdzie mógł najbardziej schrzanić robotę :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 08:54:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-10 11:51:16
Posty: 34
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
Tarcze równomiernie się nagrzewają. Olej wlany był w takiej samej ilości (Motul Fork Oli 10W - oryginalny, nie podróba), łożysko sprawdzałem i luzów nie ma. Oponę też bym wykluczył bo jak pisałem - wcześniej nie było takich objawów.
Jakieś inne pomysły?

Edit:
Zapomniałem o ważnej sprawie. Nie dzieje się tak przy każdym heblowaniu tylko czasami. Nie wiem czy to coś zmienia w temacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 11:20:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-09-19 01:34:42
Posty: 76
Lokalizacja: Poznań/Gniezno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: kot
to tym bardziej sprawa ułożenia klocków - czytaj winne zaciski. raz powrócą dobrze do swojej pozycji, a raz nie. potestuj przy jakich prędkościach czujesz te drgania, kiedy są najmocniejsze itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 11:29:58 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Jakub napisał(a):
Zapomniałem o ważnej sprawie. Nie dzieje się tak przy każdym heblowaniu tylko czasami. Nie wiem czy to coś zmienia w temacie.

zmienia bo to znaczy, że to usterka nie zawsze się objawia - czyli ciężej będzie ją znaleźć

Ja też bym stawiał na te hamulce, hamuj silnikiem i/lub tyłem i zobacz czy też to wystąpi.
Jak nie to zostaje tylko przyjrzenie się hamulcom.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 11:57:50 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-10 11:51:16
Posty: 34
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
Zarówno hamowanie silnikiem i/lub tyłem nie wywołuje tego efektu. Przyjrzę się tym przednim zaciskom. Serdeczne dzięki za podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 12:55:28 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
Sprawdź czy tarcze nie mają luzów na nitach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 13:01:12 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-10 11:51:16
Posty: 34
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
Pisałem wcześniej. Nie mają nawet w minimalnym stopniu
Jakub napisał(a):
Obejrzał tarcze i stwierdził ze tarcze powinny mieć minimalnie wyczuwalny luz, którego u mnie nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 13:13:40 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
Jakub napisał(a):
Pisałem wcześniej. Nie mają nawet w minimalnym stopniu
Jakub napisał(a):
Obejrzał tarcze i stwierdził ze tarcze powinny mieć minimalnie wyczuwalny luz, którego u mnie nie ma.



Aj przepraszam nie doszytałem uważnie, tarcze nie powinny mieć luzu chyba że są pływające.
PS. ja miałem po jedenym nicie luźnym w zeszłym sezonie wymieniłem tarcze i problem ustał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 15:31:08 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
wymieniałeś łożysko główki....przejechałeś już troszkę od wymiany, zobacz jeszcze raz jak wygląda, może trzeba dokręcić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 15:39:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Problem będzie z klockami w zaciskach, może coś się podwinęło przy tłoczkach przy wymianie gumek, lub blaszki zabezpieczające są krzywo włożone. Efekt może być taki że po najechaniu na dziurę, coś się delikatnie przesuwa i zaczyna drgać, potem znowu wraca na swoje miejsce itd. Poza tym skoro klocki są nówki, a tarcze grube i bez kanta to nie ma tam za mało miejsca i każde minimalne drgnięcie będzie od razu wyczuwalne.
Jak dla mnie zaciski - do rozłożenia i złożenia na nowo ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-30 08:26:52 
A jak wszystkie koncepcje padna to sprawdz regulacje tlumienia w przednim teleskopie - tak tez mogloby byc, gdyby 1 teleskop byl ustawiony sztywniej od drugiego ... chyba.


Góra
  
 
PostNapisane: 2013-12-09 13:22:03 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-10 11:51:16
Posty: 34
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
Trochę odkopię temat. Okazało się, że trzeba dokręcić łożysko w główce ramy pomimo 2 krotnego wcześniejszego dociągania. Objawy jak ręką odjął :) Dziękuję wszystkim za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-09 15:22:03 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
miło...miło :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org