Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-01-02 18:25:45 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-11-22 17:44:24
Posty: 46
Lokalizacja: Niepolomice
Płeć: Mężczyzna
Potrzebuję małej pomocy odnośnie uszczelnienia dekla od alternatora w Fz6 `05. Jak już szukałem na forum to wiadomo że alternator pracuje na mokro i dlatego moje pytanie czy wystarczy tylko nowa uszczelka czy trzeba tą uszczelkę wysmarować dodatkowo jakimś specyfikiem typu silikon tudzież hermetyk?

Korzystając również z okazji to może ktoś zna fachowca z małopolski a najlepiej z Krakowa lub okolic, który specjalizuje się w naprawie baków ewentualnie kogoś kto ma w tym doświadczenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-02 18:25:45 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-01-02 19:15:06 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-09-08 19:31:36
Posty: 51
Lokalizacja: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna
Myślę, że sama uszczelka powinna wystarczyć, ale dla pewności można zastosować silikon, który moim zdaniem jest lepszy od hermetyku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-02 19:59:47 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
dokładnie oczyść dekiel ze starej uszczelki jak też cześć do której dekiel przylega....następnie posmaruj obie te powierzchnie czymś typu: Dirko do uszczelnień właśnie...na to nowa uszczelka i będzie oki :)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-02 20:50:04 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-11-17 19:26:24
Posty: 76
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
Jeśli dokładnie oczyścisz z pozostałości starej uszczelki oba elementy to nie potrzeba smarować żadnym specyfikiem . Nowa uszczelka wystarczy . Silikon stosują Ci którzy chcą "oszczędzić " i skręcają elementy ze starą uszczelką lub bez niej . Pewnie, że można w ten sposób uszczelnić połączenia ale kiepsko to później wygląda i mi osobiście nie podoba się taka robota. Silikon tylko tam gdzie nie można w normalny sposób .
A co masz na myśli pisząc " naprawa baku " ?
---
Pozdrawiam
JacekFZ1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-02 20:54:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-11-22 17:44:24
Posty: 46
Lokalizacja: Niepolomice
Płeć: Mężczyzna
Na myśli miałem naprawę wgniotki powstałej na skutek szlifu a więc naprawy blacharsko lakiernicze. Szukałem już u pobliskich "lakierników" ale nikt nie chce się tego podjąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-02 21:48:38 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-11-17 19:26:24
Posty: 76
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
Bo lakiernicy samochodowi zdecydowanie wolą większe powierzchnie :) Jeśli zbiornik jest szczelny to nie widzę problemu aby położyć dobry szpachel i polakierować .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-02 22:19:17 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-11-22 17:44:24
Posty: 46
Lokalizacja: Niepolomice
Płeć: Mężczyzna
No właśnie nie chodzi tu o gabaryty ale raczej o konieczność wyciągnięcia wgniotki gdyż jest na tyle głęboka że grubość szpachli mogła by być nawet i 4cm. Z tego co czytałem wyciągnięcie takiej wgniotki nie jest proste. :cry: Dodam że zbiornik jest szczelny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-02 23:47:58 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Wgniota głęboka i na małej powierzchni niesie duże ryzyko pęknięcia przy próbie wyciągania. Wrzuć fotkę tom może ktoś coś doradzi.

Co do uszczelki to rób tak jak zaleca producent. Sylikon daje się wtedy jak uszczelki nie ma/chcesz wykorzystać starą/powierzchnie styku są zniszczone. Najważniejsze to dokręcić wszystko tak jak zaleca serwisówka (śruby z odpowiednim momentem) i robić to tylko raz (zgniecenie uszczelki ją niszczy).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-03 01:25:28 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-12-08 22:22:34
Posty: 118
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat 2000r.
Jak widzę silikon zamiast uszczelki to mi się płakać chce. To kosztuje około 40 zeta więc no... W aucie poprzedni właściciel mi zamiast uszczelki dolotu zawalił wszystko silikonem wlasnie. Koszt czterech uszczelek kosztował mnie 40 zeta... I wiem że mam szczelnie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-03 18:19:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-11-22 17:44:24
Posty: 46
Lokalizacja: Niepolomice
Płeć: Mężczyzna
Oto nieszczęsna wgniotka


Załączniki:
2014-01-03 17.14.13.jpg [687.67 KiB]
Pobrane 365 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-03 18:56:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tutaj masz jakiś filmik, to narzędzie nie wygląda na ciężkie do ogarnięcia samemu, zniwelujesz tym bez doświadczenia pewnie te głębsze wgniecenia tak, żeby całość móc potem "dopieścić" szpachlą (choć najlepiej by było uzyskać efekt podobny do tego z filmiku, ale pewnie trzeba do tego duuuużo praktyki.

http://www.youtube.com/watch?v=zfRya_ke8Ps


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-03 19:23:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-11-22 17:44:24
Posty: 46
Lokalizacja: Niepolomice
Płeć: Mężczyzna
misiakw napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=zfRya_ke8Ps


Faktycznie jeśli nie znajdę fachowca to sam będę kombinował coś w tym kierunku.

Przeglądając YT znalazłem jeszcze taką technikę http://www.youtube.com/watch?v=5Iuf2Qva2MQ

Myślę że w przypadku zbiornika motocyklowego miała by szanse się sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-05 02:57:33 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Takie małe nie jest (z opisu myślałem o czymś mniejszym). Lakiernikiem nie jestem, ale myślę że do wyciągnięcia właśnie taką zgrzewarką (po angielsku to się zwie car spotter - może znajdziesz coś mądrego na ten temat ;)
Nie wiem czemu, ale lakiernicy jak słyszą motocykl to myślą że to nie wiadomo co (przynajmniej takie są moje doświadczenia), a taką samą wgniotę na drzwiach to by pewnie od ręki zrobili :/

W ostateczności jak nie masz zamiaru sprzedawać, pryśnij na czarno, żeby się w oczy nie rzucało i jeździj dalej i tak nikt nie zauważy :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-05 14:25:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-11-22 17:44:24
Posty: 46
Lokalizacja: Niepolomice
Płeć: Mężczyzna
sasza7 napisał(a):
W ostateczności jak nie masz zamiaru sprzedawać, pryśnij na czarno, żeby się w oczy nie rzucało i jeździj dalej i tak nikt nie zauważy :P


Serce mnie boli jak na to patrzę :cry:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-05 17:49:28 
Wrócę lekko do tematu ... jak jest uszczelka to o jakim sylikonie mówicie ... Panowie.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org