Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-01-28 20:30:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-11-06 09:54:15
Posty: 161
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer S2
I ze skrzynią i z ABS jesteś w błędzie.

Tak zablokowane kolo hamuje lepiej, tak manual zmienia biegi szybciej.

Znasz auto gdzie automat ma lepsze przyspieszenie do 100 niż wersja z manualem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-28 20:30:47 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2014-01-28 20:40:48 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
sebamilan napisał(a):
I ze skrzynią i z ABS jesteś w błędzie.


Znasz auto gdzie automat ma lepsze przyspieszenie do 100 niż wersja z manualem?


Myślę że najnowsze automaty robią to szybciej niż ludzkie ręce i nogi :wink: Spróbuj się przejechać jakimś "super" sportowym autem. Ze swojego doświadczenia: jeżdżąc DSG VW myślałem, że jest to cud techniki, ale po ostatniej jeździe C63 AMG uważam to za mistrzostwo świata (a jakie międzygazy sobie robi ulala - co nie niejeden motocyklista by zazdrościł :twisted: )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-28 20:58:23 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-10-10 11:10:03
Posty: 38
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Zablokowane koło nie hamuje lepiej - hamuje niestety gorzej, chyba że mówimy o hamowaniu na liściach, które zablokowane koło przeciera, stykając się z asfaltem. w innych przypadkach hamowanie z zablokowanymi kołami wydłuża znacząco drogę hamowania (porównując hamowania z zablokowanymi kołami vs ABS w prasie motoryzacyjnej dla nie mechaników dowodzą panowie redaktory, że ABS skraca drogę hamowania :))

Abs niestety wydłuża drogę hamowania (najczęściej), jedynie w warunkach idealnych (niestety najczęściej laboratoryjnych) może nieznacznie ją skrócić - odsyłam do literatury fachowej (naukowej), a nie do motoryzacyjnych przyjaciółek typu autoświat lub inna motogala.

co do automatycznej SB - szczególnie DSG VAG to owszem zmienia biegi szybciej, ale w górę, w dół jest dupa i będzie dupa - taka konstrukcja DSG.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-28 21:12:10 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
lukimaster napisał(a):

Myślę że najnowsze automaty robią to szybciej niż ludzkie ręce i nogi :wink: Spróbuj się przejechać jakimś "super" sportowym autem. Ze swojego doświadczenia: jeżdżąc DSG VW myślałem, że jest to cud techniki, ale po ostatniej jeździe C63 AMG uważam to za mistrzostwo świata (a jakie międzygazy sobie robi ulala - co nie niejeden motocyklista by zazdrościł :twisted: )


jasne że tak

manual w samochodzie sportowym wygląda i działa trochę inaczej :)
kurde panowie nie patrzcie na sportowców tylko przeanalizujcie troszeczkę to i tamto


sebamilan napisał(a):
I ze skrzynią i z ABS jesteś w błędzie.

Tak zablokowane kolo hamuje lepiej, tak manual zmienia biegi szybciej.

Znasz auto gdzie automat ma lepsze przyspieszenie do 100 niż wersja z manualem?



http://www.warszawa.mercedes-benz.pl/co ... odels.html

każdy mercedes tak ma :)
a już nie wnikałem jaki to rodzaj skrzyni


edit:
izdebo znajdź jakiś sensowny artykuł(testy) chętnie poczytam i być może zmienię pogląd na ten temat


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-28 22:05:17 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
izdebo napisał(a):
co do automatycznej SB - szczególnie DSG VAG to owszem zmienia biegi szybciej, ale w górę, w dół jest dupa i będzie dupa - taka konstrukcja DSG.


Chyba nie widziałeś jak pracują nowe DSG, to wyżej dotyczyło tych DSG z początków produkcji. Miałem okazję przejechać się Superbem 3.6 4x4 ze skrzynią DSG i chcąc wyprzedzić, redukując z 4 na 3 zrobił to szybciej, niż zdążył bym wcisnąć sprzęgło w manualu ;).
Propos, DSG to skrzynia sekwencyjna nie automatyczna :roll:

Co do ABS-u, w sporcie się ich nie stosuje, bo tam każdy gram ma znaczenie a na ABS trzeba te 4-5kg liczyć, skrzynie podobnie, skomplikowanie konstrukcji plus jej waga, do tego "automaty" nie są w stanie znieść takich przeciążeń jak skrzynie manualne, skrzynie sekwencyjne mają więcej wspólnego z manualami niż automatami i może dzięki temu zaczynają się powoli zadomawiać w sporcie.
ABS drogę hamowania wydłuża na pewno, ale zapewnia sterowność, jeszcze ma taką fajną zaletę, że w razie by motonita spanikował, to dociśnięcie klamki do manetki nie pozbawi go kontroli nad sprzętem i oszczędzi mu cennego zdrówka, co za tym idzie? Idzie za tym to, że mając ABS możemy pewniej korzystać z hamulca i jak porównywał to Code, kolejnego dolara możemy wydać na co innego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-29 00:21:48 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-01-20 11:57:10
Posty: 31
Lokalizacja: Wwa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Wow, nie spodziewałem się że tym tematem wywołam taką burzliwą dyskusję :D
Dzięki za wszystkie wypowiedzi. Zdecydowałem się że mimo wszystko będę szukał motocykla wyposażonego w ABS :)
Popytałem jeszcze jeżdżących znajomych i również podzielili ten pogląd :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-29 00:49:13 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
fajne rozwiązanie miał kolega w hornecie
nie dość że absy to jeszcze załącza się przód i tył od razu
z tego co wiem dużo(wśród moich znajomych też) osób nie używa w ogóle tylnego hamulca a to też jest błąd


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-29 08:41:27 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
taz1612 napisał(a):
Zdecydowałem się że mimo wszystko będę szukał motocykla wyposażonego w ABS

I słusznie, jeżeli będziesz miał możliwość nabycia sprzętu z ABS-em, to się nie zastanawiaj. Pamiętaj, że nikt nie wsadza do pojazdu urządzeń, które miały by zagrozić Twojemu bezpieczeństwu, wszystkie te "wspomagacze" są po to, żebyś w trudnej sytuacji nie musiał obciążać pewnymi elementami swojej uwagi, mogąc skupić się na milionie innych rzeczy.

taz1612 napisał(a):
nie dość że absy to jeszcze załącza się przód i tył od razu

Zintegrowany układ hamulcowy, świetna sprawa, a Honda chyba właśnie zapoczątkowała to rozwiązanie :). C-ABS to się nazywa bodajże :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-29 09:29:23 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-11-06 09:54:15
Posty: 161
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer S2
Ja tu chciałbym zwrócić uwagę na firmę BMW która to jest prekursorem ABSu i w swoich najnowszych motocyklach stosuje najbardziej zaawansowane i najlepiej działające systemy wspomagania hamowania. BMW jest aktualnie liderem na rynku jeśli chodzi o te ukłdy.

Oczywiście jeśli ktoś ma przed sobą moto z ABS i bez i to jest jedyna różnica to zdecydowanie brać z ABSem!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-29 09:56:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-01-20 11:57:10
Posty: 31
Lokalizacja: Wwa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Półka cenowa pojazdów ze stajni BMW jest daleko poza moim zasięgiem :P
Ale skoro temat był zakładany w związku z prośbą o ocenę, prosiłbym o jakąś refleksję na temat tego egzemplarza:
http://allegro.pl/yamaha-fz6s-s2-2008-r ... 48114.html
Wygląda super, dodatków tyle że głowa mała..
Co o nim sądzicie? Warto się wybrać na oględziny?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-29 10:14:52 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Nie zauważyłem nic niepokojacego i moze to byc dobry strzal poniewaz znam takich ludzi z warszawy ze motocykle u nich sobie w ciepełku stoja w parkingach podziemnych a wlasciciel mieszka na osiedlu strzezonym a obok stoi bmw x6 np. Jedz zobacz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-29 13:24:37 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
cena jak na te wszystkie rzeczy jest naprawdę dobra
nie chciałbym jeździć w czyimś kasku ale jako dodatkowy czemu nie

wygląda też nieźle więc leć go oglądać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-29 13:33:56 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-11-06 09:54:15
Posty: 161
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer S2
Ładne moto. Ja bym brał!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-29 14:31:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-03-18 14:30:56
Posty: 38
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
izdebo napisał(a):
dam1en napisał(a):
@izdebo: co?! wziąłeś to z opracowań macierewicza?


Nie lubie tego typu wycieczek, z jednej strony starasz sie byc "fajny", z drugiej polemizowac z tym co napisalem.
Nie wyszlo Ci ani jedno, ani drugie.

Zobacz na jakiej zasadzie dziala abs, pozniej obejrzyj pare testow porównawczych, i mozemy popisac na temat absu.

Wiem na jakiej zasadzie działa abs i takich bzdur nigdy nie słyszałem. Abs znacznie wydłuża drogę hamowania? niby jakim cudem? zanim zaczeli montować abs, to najskuteczniejszym sposobem hamowania było hamowanie pulsacyjne. Abs robi dokładnie to samo tylko duuuuużo efektywniej.
A jeśli twierdzisz, że zablokowanie kół jest najskuteczniejszym sposobem hamowania to współczuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-29 15:29:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-01-20 11:57:10
Posty: 31
Lokalizacja: Wwa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Już się umówiłem na "pomacanie" :D
Sprzedawca wydaje się być bardzo w porządku. Motocykl kupiony w Wawie u dealera Yamahy więc i przeszłość ma świetlaną :P
Sam sobie go wypucuje i wypoleruje kolektory :P
Mówicie że jak za tą cenę to brać i się nie zastanawiać?
W czyimś kasku nie, tym bardziej że Caberg nie należy do liderów w tym temacie. Ale zapas warto mieć, czy dla siebie czy ewentualnego pasażera :)
Jeszcze mam pytanie co do kufrów.
Czy z tym centralnym da się przeciskać w korkach czy skutecznie to utrudnia? Na zdjęciach jest spory...
Jak jest z tymi szmaciakami bocznymi? Daje to rade w lekkim deszczu?

Jeszcze jedna rzecz, na tym zdjęciu http://www.use.com/showoriginal.pl?set= ... e36906&p=9 na wysokości panelu od manetek widać taką kreskę na owiewce, jakby pęknięcie. Czy jest to jakaś wada czy fazery już tak mają?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org