Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-04-01 21:55:22 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-09-30 21:18:50
Posty: 115
Lokalizacja: Piła (wielkopolskie)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r
Cześć!

Mam następujący problem: w lutym tego roku, gdy temperatura wzrosła do 5 stopni powyżej zera, postanowiłem pojeździć sobie po okolicy. Zrobiłem może 80-100km. Wcześniej motocykl był garażowany od października (garaż ocieplony). Później oddałem Fazera na wymianę oleju oraz filtrów, a po miesiącu (29.03) postanowiłem się nim przejechać - wcześniej nie byłem w stanie, bo nie odwiedzałem rodzinnego domu ;)
I tu pojawił się problem - nie chciała wskoczyć jedynka, ale następne biegi wchodziły bez problemu. Przy używaniu nacisku takiego, jak zawsze, z dwójki wskakiwał luz, a nie jedynka. Dopiero przy użyciu większej siły jedynka wskoczyła, ale dość głęboko, a wajcha nie odskoczyła. Po przegrzaniu silnika jedynka zaczęła wchodzić, ale podczas jej wbijania słychać zgrzyt, który w poprzednich latach "udawało mi się" wydobyć przy delikatnym naciśnięciu dźwigni w dół (czyli w pozycji między luzem, a jedynką). Obecnie do wbicia jedynki potrzeba więcej siły, niż poprzednio. W zeszłym roku zrobiłem 7000km, więc nie sądzę, aby olej aż tak się zasyfił, ponad to został pod koniec lutego wymieniony. W niedzielę zrobiłem trasę 300km i poprawiło się, chociaż niewiele - wciąż siła potrzebna do wrzucenia pierwszego biegu jest wyższa niż zawsze. Przejmować się tym, czy sobie odpuścić? Możliwe, że dzieje się coś ze sprzęgłem, albo - co gorsza - skrzynią biegów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-01 21:55:22 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-04-01 23:41:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Wlałeś ten sam olej? Inny? Może linka ze sprzęgła niedokładnie wysprzęgla. Wiadomo że między 1 a 2 jest najtrudniej wbić się w obie strony bo po drodze jest jeszcze luz. Wbijanie ma być mocne i zdecydowane. A poza tym wbijanie jedynki w fazerze to dźwięk jakbyś walił młotkiem w bok silnika ;) Ten typ tak ma ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-02 01:15:32 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-09-30 21:18:50
Posty: 115
Lokalizacja: Piła (wielkopolskie)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r
No tak, ale mam ten motocykl czwarty sezon i wcześniej było zdecydowanie lżej ;)

Olej został wlany ten sam..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-02 10:22:14 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Postaw motocykl na stopce centralnej i odpal silnik --> wciśnij sprzęgło --> wrzuć jedynkę = tylnie koło ma stać w miejscu jeśli się kręci to znaczy że ciągnie sprzęgło i dlatego masz problem z wbiciem jedynki. Jeśli tak będzie trzeba podregulować sprzęgło i powinno wszystko grać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-02 17:53:05 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-04-10 10:08:54
Posty: 140
Lokalizacja: Warszawa / Płock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 05
Iroszek napisał(a):
Postaw motocykl na stopce centralnej i odpal silnik --> wciśnij sprzęgło --> wrzuć jedynkę = tylnie koło ma stać w miejscu jeśli się kręci to znaczy że ciągnie sprzęgło i dlatego masz problem z wbiciem jedynki. Jeśli tak będzie trzeba podregulować sprzęgło i powinno wszystko grać.


Sprawdziłem to w mojej fazerce. I co się okazało? A no że się kręci.. Regulowałem w obie strony a i tak się kręci... Czy na pewno nie powinno się kręcić? Co zrobić z tym fantem? Kręciłem linką od sprzęgła praktycznie do momentu że na końcu dopiero puszczało a i tak się kręciło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-02 19:22:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
U mnie koło kręci się nawet na luzie :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-02 19:34:34 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-12-08 22:22:34
Posty: 118
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat 2000r.
rhazz napisał(a):
U mnie koło kręci się nawet na luzie :P


Samo rwie się do jazdy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-02 20:10:15 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
A u mnie się nie kręci, Rhazz ty masz litra to się nie liczy :D .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-02 20:36:51 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Iroszek napisał(a):
Postaw motocykl na stopce centralnej i odpal silnik --> wciśnij sprzęgło --> wrzuć jedynkę = tylnie koło ma stać w miejscu jeśli się kręci to znaczy że ciągnie sprzęgło i dlatego masz problem z wbiciem jedynki. Jeśli tak będzie trzeba podregulować sprzęgło i powinno wszystko grać.



Ma sens ale przy rozgrzanym silniku - przy zimnym, jak olej jest gęsty, to weź pod uwagę fakt, że sam olej coś tam przenosi i rusza kołem - ja tak łańcuch smaruję - odpalam moto, na centralkę i łańcuch mi się lekko i powoli kręci :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-02 20:44:17 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-04-10 10:08:54
Posty: 140
Lokalizacja: Warszawa / Płock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 05
no to się dowiedziałem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-02 20:45:26 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-13 16:55:41
Posty: 279
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: WR 426 SM MX
No ale, że się kręci to chyba nie tragedia - jeżeli dotkniesz butem koła i przestanie się kręcić to jest OK, jak buta wciągnie w łańcuch to nie jest OK :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-02 20:48:03 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-04-10 10:08:54
Posty: 140
Lokalizacja: Warszawa / Płock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 05
uff, poczułem ulgę :D na szczęście buta mi nie wciąga hehe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-03 09:26:50 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Sprzęgło do regulacji w deklu małej zębatki - minimalnie nie wysprzęgla.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-03 13:04:58 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-09-30 21:18:50
Posty: 115
Lokalizacja: Piła (wielkopolskie)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r
Można na razie z tym jeździć? Do mechanika będę miał możliwość podjechania dopiero za ~2 tygodnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-03 22:10:25 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Można tylko po pierwsze sprzęgło się bardziej niszczy, a po drugie to żadna przyjemność z jazdy jak trzeba ze sprzęgłem walczyć.
Dla kogoś kto wie co robić jest to robota na 5 minut, jak robisz pierwszy raz to zajmie Ci to maksymalnie pół godziny - dosłownie jedna śrubka do regulacji.
Znajduje się po lewej stronie w deklu osłaniającym zębatkę zdawczą. Zasłania ją gumowa zaślepka. Zanim się za to weźmiesz to sprawdź czy przy klamce sprzęgła nie masz jeszcze możliwości regulacji i tam podciągnij trochę linkę. Działa to jak hamulce/przerzutki w rowerze, więc dość prosto :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org