Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-09-27 21:26:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-09-20 22:22:28
Posty: 15
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
W sobotę przydarzyła mi się dziwna sytuacja.
Rano przed zaplanowaną trasą ( ok 300 km) zrobiłem przegląd moto
Olej ( sprawdzam co najmniej raz w tygodniu, taki nawyk) stan ok, po rozgrzaniu silnika gaszę moto, czekam około minuty, patrzę ponad połowa stanu. dla spokoju wlałem "setkę". Sprawdzam jeszcze ciśnienie, łańcuch itd. wszystko ok więc ruszamy.
Po dojechaniu na miejsce odstawiam moto na około 4 godziny. Wypoczęty pakujemy się na sprzęta i ruszamy. Po 100 m miga kontrolka oleju, gaśnie po koło 5 sec. Zatrzymuję się zestersowany bo trochę do domu zostało a cholera rano sprawdzałem olej ;/. Sprawdzam stan ....jest OK! Ruszam , droga powrotna kontrolka nie odezwała się ani razu a był ostre podjazdy itp. ( silnik w rożnym położeniu).
WIĘC WTF??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-27 21:26:59 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-09-27 21:53:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-09-20 22:22:28
Posty: 15
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
fazer1000dst napisał(a):
No a w fazerze tysiak ??
W manualu tez niby ma byc na centralnej stopce a tu powiem ze jest duza roznica w poziomie jak stoi na kolach czy na centralnej :?


CHECKING THE ENGINE OIL LEVEL
1. Stand the motorcycle on a level surface.
Place the motorcycle on a suitable stand.
Make sure that the motorcycle is upright.
2. Check:
engine oil level
The engine oil level should be between the
minimum level marks a and maximum level
marks b .

może mój angielski jest kiepski ale gdzie tutaj jest napisane żeby postawić moto na centralkę ?? Manual do FZS 1000


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-01 09:18:15 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-07-30 15:40:10
Posty: 54
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
Powiem Ci tak moje moto niedawno wrocilo z serwisu i tam chlopaki wlali mi tego oleju mimo wszystko troche ponad poziom tzn

jak stoi na kolach oczko szklane mam całkowicie zakryte

i nie przejmuje sie juz tym jezdze tak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-19 20:57:07 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Witam.
Jeśli chodzi o dziwne rzeczy,to u mnie chyba przybywa oleju :shock:
Wymieniłem i wlałem pomiędzy kropki 3/4 stanu....
Teraz mam pełne oczko :shock:
Co wy na to :?: :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-19 22:03:45 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-12-26 01:08:50
Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS1000
grzesiek_73 napisał(a):
Witam.
Jeśli chodzi o dziwne rzeczy,to u mnie chyba przybywa oleju :shock:
Wymieniłem i wlałem pomiędzy kropki 3/4 stanu....
Teraz mam pełne oczko :shock:
Co wy na to :?: :?:

Może nie stoi prosto...
może pachnie intensywnie benzyną...
może ubyło sporo płynu chłodzącego...
Może tylko Ci się wydawało ;) i to było by najlepsze poza pierwszym


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-19 23:25:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
No przybywanie oleju zawsze wiąże się z uciekającymi złotówkami z portfela i zwykle ucieka ich sporo. Może sprawdzałeś zaraz po jeździe i olej spływał po oczku robiąc wrażenie pełnego. Najlepiej postaw na centralce na noc i rano zobacz jak wygląda sytuacja, jak kolega wyżej pisał sprawdź płyn chłodniczy, paliwo, filtr powietrza czy nie jest mokry z benzyny...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-21 08:42:47 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-03-24 11:29:40
Posty: 67
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ef Zjet Adin
Zwróć jeszcze uwagę na pochylenie terenu. Ja w swoim starym litrze zawsze sprawdzałem poziom stawiając moto w tym samym miejscu na podwórku. Delikatne pochylenie terenu w jednym miejscu w stosunku do innego miejsca może w FZSie bardzo zmienic pomiar. Naukowo tego nie udowadniałem, znam to z własnego doświadczenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-21 20:29:49 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
krzall napisał(a):
grzesiek_73 napisał(a):
Witam.
Jeśli chodzi o dziwne rzeczy,to u mnie chyba przybywa oleju :shock:
Wymieniłem i wlałem pomiędzy kropki 3/4 stanu....
Teraz mam pełne oczko :shock:
Co wy na to :?: :?:

Może nie stoi prosto...
może pachnie intensywnie benzyną...
może ubyło sporo płynu chłodzącego...
Może tylko Ci się wydawało ;) i to było by najlepsze poza pierwszym


Po dwóch dniach stojąc na centralnej - jest max = górna kropka
Na kołach jest pełne oczko,więc trochę przybywa...
Coś mi się wydaje że tutaj kszall w odpowiedzi nr.2 ma racje :(
Po odkręceniu korka z oleju wyczuwalna jest delikatna nuta 95-tki :cry:

Jak to można przeliczyć na "złocisze" czy "PLN-y" +/- :?: :?: :?:

Aha,postaram się jeszcze filterek kuknąć,ale to dopiero w weekend.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-21 22:22:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Prawdopodobnie leje paliwem, sprawdź stan świec, jak są czarne okopcone to nie przepala mieszanki . Nowy olej i konkretne ustawienie gaźników.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-01 22:30:38 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Oglądali mi motorek Serwismeni z Zabrza.
Twierdzą że raczej jest wszystko ok, wymienili filterek powietrza,
upuścili jaką setkę oleju i stan jest teraz prawidłowy (na kołach)
mam obserwować co będzie dalej.

Hmm... jest taka opcja że może spanikowałem :roll:
bo faktycznie,minimalna nierówność podłoża daje sporą różnicę na wizjerze :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-02 14:02:02 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Wątpię czy serwisantom chciało się sprawdzać czy we wszystkich gaźnikach zaworki trzymają :) A to na 90% jest przyczyna, znam kilka takich przypadków, tylko że trzeba gaźniki wyciągać a w FZS 1000 jest z tym trochę roboty...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-02 20:57:44 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
kamin napisał(a):
Wątpię czy serwisantom chciało się sprawdzać czy we wszystkich gaźnikach zaworki trzymają :) A to na 90% jest przyczyna, znam kilka takich przypadków, tylko że trzeba gaźniki wyciągać a w FZS 1000 jest z tym trochę roboty...


A to w każdym gaźniku jest osobny zaworek?
Teraz zrobiłem (od wyrównania stanu oleju) ok.2 tys km. i wygląda że jest tyle samo oleju czyli raczej ok.
No chyba że bierze olej i podmienia na benzynkę a stan trzyma na jednym poziomie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-02 23:17:52 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
grzesiek_73 napisał(a):
A to w każdym gaźniku jest osobny zaworek?


A no w każdym :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org