Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-07-13 13:17:10 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-10-29 20:24:48
Posty: 447
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Hej!

Zrobiłem dziś ok. 120 km. Dojeżdżając do domu zauważyłem w ostatniej chwili znajomego więc na chwilę się zatrzymałem. Omyłkowo nie wrzuciłem "N" i moto zgasło po zatrzymaniu. Przed odpaleniem wrzuciłem luz, moto odpaliło. Natomiast po każdym wrzuceniu "1-ki" motocykl gasł... Po wrzuceniu "2-ki" było zresztą tak samo. Podjąłem ze 3-4 próby. W każdym przypadku motocykl gasł po zapięciu biegu.

Odczekałem z minutę na zapalonym silniku, wrzuciłem "1-kę" i... udało się. Motocykl nie zgasł i mogłem dojechać do domu.

W garażu postawiłem moją perełkę na centralnej stopie i kilka razy włączałem, zapinałem bieg, wyłączałem, włączałem i tak w kółko. Za każdym razem było ok. Z tym że zastanawiała mnie jedna rzecz... Po zapięciu biegu tylne koło zaczynało się samo kręcić mimo że nie dodawałem gazu. Na blacie pokazywało 8 km/h. Po naciśnięciu tylnego hamulca koło się zatrzymywało, po puszczeniu hamulca znów zaczynało się kręcić.

To mój pierwszy sezon i pierwsze moto, ale chyba tak nie powinno być...???

Możecie macie jakieś przypuszczenia co się stało??? Będę cholernie wdzięczny za wszelkie rady.

LWG!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-13 13:17:10 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-07-13 13:20:23 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-03-16 14:05:01
Posty: 146
Lokalizacja: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S
Tanatos napisał(a):
Hej!

Po zapięciu biegu tylne koło zaczynało się samo kręcić mimo że nie dodawałem gazu. Na blacie pokazywało 8 km/h. Po naciśnięciu tylnego hamulca koło się zatrzymywało, po puszczeniu hamulca znów zaczynało się kręcić.


LWG!


Nie dodawałeś gazu ale sprzęgło lekko puszczałeś czy cały czas na wciśniętym sprzęgle ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-13 13:22:41 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
nic się nie stało :)

u mnie też tak bywa, również jak dodasz gazu z uniesionym tylnym kołem na centralce :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-13 13:56:14 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-06-03 10:25:19
Posty: 62
Lokalizacja: Środa Wlkp
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 1999r.
Tanatos napisał(a):

...W każdym przypadku motocykl gasł po zapięciu biegu.



Obstawiam awarię czujnika bocznej stopki.
No chyba, że stopka była cały czas rozłożona :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-13 13:58:21 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-10-29 20:24:48
Posty: 447
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
No właśnie chodzi o to, że cały czas miałem wciśnięte sprzęgło... :(

Bardziej jednak mnie martwi to gaśnięcie przy zapinaniu biegi. Niby tylko raz się to dzisiaj zdarzyło i to 200 metrów od domu. Gorzej jakby zatrzymał się w jakimś kartoflisku np. siku i tak bym został w szczerym polu :P

Macie jakieś przypuszczenia? Kurcze... bo to chyba nie przez to, że zgasł mi na biegi. Już kilka razy mi się to zdarzyło (pierwsze moto) i nie było potem problemu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-13 14:43:13 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
może nie do końca nóżka ci się składa
ja miałem kiepską sprężynę i było podobnie

co do kręcenia się koła to jest to normalne nie wiem dlaczego tak się dzieje ale tak jest:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-13 14:47:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-07-25 22:10:17
Posty: 43
Lokalizacja: Leszno Wlkp.
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697379437
Obecne moto: FZS 600 99r
Moim zdaniem szwankuje czujnik otwartej bocznej stopki. Mimo ze masz ja złożona to czujnik nie działa prawidłowo . Może się obluzował, może gdzieś kostka łącząca nie styka. Czujnik ten znajduje się w okolicy punktu zaczepienia stopki do ramy motocykla .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-13 15:01:06 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-10-29 20:24:48
Posty: 447
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Wow... nawet nie wiedziałem, że jest taki czujnik... Myślałem po pierwszym tego typu wpisie, że sobie ze mnie jako nowicjusza jaja robicie :D:D
Na spokojnie wystawię moto, przeczyszczę co trzeba, psiknę jakiś preparatem wypierającym wilgoć i może nie będzie już w przyszłości problemu.

Wielkie dzięki Panowie. Jak zwykle można na Was liczyć. Jak będziecie na Kurpiach zapraszam na piwo :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-13 21:24:58 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-07-13 13:13:49
Posty: 7
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Jeśli chodzi o preparat wypierający wodę to polecam produkt firmy Motorex- BIKE SHINE zabezpiecza, konserwuje oraz wypiera wodę (efekt kropli).
Jest antystatycznym preparatem zabezpieczającym przed kurzem i pyłem.
W dobrym sklepie rowerowym go kupisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-13 22:06:39 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FJR 1300
ciekawe czy przez czysty przypadek miałeś stopkę nie złożoną, może być i tak, nie świadomie po prostu jej nie złożyłeś, natomiast jeśli była złożona lub złożona do końca to coś ze stykami na czujniku jak koledzy wyżej piszą


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-14 10:59:01 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Prawdopodobnie boczna "stopka" smarowana była smarem do łańcucha i się lekko zapiekła od piachu przez co nie zamyka się do końca co w efekcie nie wyłącza tego czujnika o którym była mowa. Przeczyść naftą zawias od stopki i nasmaruj smarem silikonowym (jak nasmarujesz go tym do łańcucha to za jakiś czas będziesz miał to samo)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-14 15:05:16 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
Tanatos napisał(a):
Z tym że zastanawiała mnie jedna rzecz... Po zapięciu biegu tylne koło zaczynało się samo kręcić mimo że nie dodawałem gazu. Na blacie pokazywało 8 km/h. Po naciśnięciu tylnego hamulca koło się zatrzymywało, po puszczeniu hamulca znów zaczynało się kręcić.


Sprzęgło do regulacji bo ciągnie tzn. nie wysprzęgla jak trzeba


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-15 09:49:45 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-04-10 10:08:54
Posty: 140
Lokalizacja: Warszawa / Płock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 05
Siojek napisał(a):
Tanatos napisał(a):
Z tym że zastanawiała mnie jedna rzecz... Po zapięciu biegu tylne koło zaczynało się samo kręcić mimo że nie dodawałem gazu. Na blacie pokazywało 8 km/h. Po naciśnięciu tylnego hamulca koło się zatrzymywało, po puszczeniu hamulca znów zaczynało się kręcić.


Sprzęgło do regulacji bo ciągnie tzn. nie wysprzęgla jak trzeba


Tego objawu raczej nie da się wyregulować. A przynajmniej nie śrubą przy klamce. Też tak mam. Chyba że mechanicznie tąregulację trzeba przeprowadzić? Z chęcią się dowiem bo mam tak samo przy swoim :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-15 09:55:29 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Siojek napisał(a):
Tanatos napisał(a):
Z tym że zastanawiała mnie jedna rzecz... Po zapięciu biegu tylne koło zaczynało się samo kręcić mimo że nie dodawałem gazu. Na blacie pokazywało 8 km/h. Po naciśnięciu tylnego hamulca koło się zatrzymywało, po puszczeniu hamulca znów zaczynało się kręcić.


Sprzęgło do regulacji bo ciągnie tzn. nie wysprzęgla jak trzeba


Kolego, może się nie znam bo zarobiony jestem ;-) ale nie w tym rzecz.
Im będzie olej zimniejszy/gęstszy tym szybciej koło będzie się obracało "na luzie" przy odpalonym silniku i nie ma to nic wspólnego z regulacją sprzęgła. Sprawdź u siebie czy też tak masz. To samo na biegu i wciśniętym sprzęgle.
W skrzyni biegów są koła przesuwne które są na łożyskach ślizgowych.
Na "luzie" nie są one sprzęgnięte poprzez tarcze sprzęgłowe tylko luźno kręcą się na wałkach.
Przy gęstym lepkim (zimnym) oleju jest tam przenoszony moment obrotowy.
W skrócie to przenoszenie momentu obrotowego przez gęsty olej pomiędzy wałkami a obracającymi się na nich kołami zębatymi powoduje kręcenie się koła.
Po dłuższej jeździe i porządnym rozgrzaniu silnika, objaw powinien ustać.
(wiedza zaczerpnięta z neta)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-15 10:16:01 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-05-28 00:53:19
Posty: 50
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6n
Piniu napisał(a):
Po dłuższej jeździe i porządnym rozgrzaniu silnika, objaw powinien ustać.
(wiedza zaczerpnięta z neta)


Zgadzam się (wiedza zaczerpnięta z praktyki :P )


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org