Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-06-15 10:50:02 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FJR 1300
przestraszyłem się


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-15 10:50:02 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-06-15 11:14:57 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-13 16:55:41
Posty: 279
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: WR 426 SM MX
Ciekaw jestem skąd się wzięło tyle rdzy??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-15 15:24:29 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-05-28 00:53:19
Posty: 50
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6n
Jacek_L napisał(a):
Ciekaw jestem skąd się wzięło tyle rdzy??

Jak będę miał nową pompę wody to zrobię zdjęcia starej w środku. Wydaje mi się że nic innego nie mogło się rozpuścić oprócz wirnika pompy :) A to co w zbiorniczku wyrównawczym to już resztki są. Najwięcej było podczas pierwszych płukań :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-18 14:01:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-05-28 00:53:19
Posty: 50
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6n
Podpowiedzcie mi co jeszcze oprócz pompy muszę wymienić, jakieś uszczelniacze itp?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-21 23:55:53 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-05-28 00:53:19
Posty: 50
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6n
Nadszedł czas na pogrzebanie przy aorcie chłodzącej :)

Szczerze mówiąc to spodziewałem się większej tragedii.
[ img ]

Teraz już bez wątpienia muszę wyciągnąć termostat bo nadal to co tu widać nie tłumaczy ilości rdzy... Rury oczywiście są wewnątrz nadal rude, więc też będzie demontaż i chochlowanie wyciorem :)
[ img ]

Miałem taki plan żeby pokrywę nowej pompy (jest czarna) zastąpić moją (bo silnik srebrny), ale teraz już wiem że muszę tą czarną prysnąć na srebro.. Chłodnica ściągnięta do płukania i oczywiście od razu kilka nowych rzeczy mi się nasunęło :P
Teraz mam cudny dostęp do kolektorów więc pewnie je wypucuje. Poza tym zastanawiam się czy teraz nie zmienić świec skoro i tak już tyle wytargałem :)

Aha i jeszcze jedno.. Tak jak myślałem, łożysko pompy wody jest smarowane olejem silnikowym, bo napędza je w końcu pompa oleju :)
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-23 08:38:30 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
No to tak, oddaje honora bo o takim smarowaniu nie wiedziałem - ciekawe patent...
Faktycznie wszytko zawalone nalotem z rudej, obawiam się że tak cały układ chłodzenia wygląda i nie będzie łatwo się tego pozbyć :/

Teraz pytanie skąd się to wzięło?!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-24 23:40:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-05-28 00:53:19
Posty: 50
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6n
Toperz napisał(a):
obawiam się że tak cały układ chłodzenia wygląda

Zgadza się, dobrałem się do termostatu:
[ img ]
[ img ]
A teraz sam termostat:
[ img ]
Dobrze że się do niego dobrałem. Termostat ledwo działa, czuć jak trze o ten osad, a elementy gumowe są w opłakanym stanie...

Podsumowując:
Wytargałem chłodnicę i dokładnie wypłukałem (na szczęście jest drożna), wszystkie przewody wyczyszczone. Silnik wypłukany z każdej strony. No i finalnie wymieniony termostat, pompa wody i korek chłodnicy (guma też była zniszczona). Jak widać na zdjęciach, w bloku silnika jest od cholery rudej w kanałach wodnych. Ale już się z tym nic nie zrobi.

Najważniejsze że ruda już się nie pojawiła w płynie. I silnik jest znacznie lepiej chłodzony :) Na wskaźniku temperatury widać różnice.

Pozostaje zagadką skąd tyle tego było... Jedynym elementem który oddał trochę Fe była śruba spustowa pompy wody.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-25 01:04:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-06-19 15:03:53
Posty: 21
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 N
Rdza w układzie chłodzenia (niezależnie czy 2oo czy 4oo) to zwykle przyczyna pojawienia się znacznej ilości wody, bądź wymieszania dwóch rodzajów płynów (z różnymi inhibitorami przeciw rdzewieniu układu).

W tym drugim przypadku to trzeba zawsze pilnować co się dolewa (albo wymieniać płyn w całości).

W tym pierwszym, albo ktoś z braku laku podczas majsterkowania dolał wody "bo przecież jest lato", albo gdzieś coś jest nieszczelne i moto (podróżujące w deszczu) dorobiło się roztworu wody z płynem (który swoją drogą jest zwykle bardzo higroskopijny).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-25 08:34:30 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
tiraeth troszkę racji ma, ja bym obstawiał że ktoś kiedyś kranówką zalał, albo co lepsze butelkowaną i wszystko co było zdarzyła się osadzić bo to w większości kamień z tego co widzę. Co do mieszania inhibitorów to najwyżej by się ścięły ale i w to wątpię, ciekawe co do układu wepchnęło tyle tlenku żelaza?! może z woda się dostał - jakaś wysoko mineralizowana ect...
Zostawiasz tak czy będziesz to od kamieniał/odrdzewiał?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-25 08:54:29 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-05-28 00:53:19
Posty: 50
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6n
Zostawiam, trzeba jeździć :) wszystkiego i tak się nie wyczyści. Wszystko co luźne już jest wyczyszczone. Myślę że przed następną wymianą dodam coś do czyszczenia i tyle. Na ta chwilę (po 10km :P jazdy testowej) płyn jest czyściutki, wiec praca nie poszła na marne..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-25 10:22:14 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FJR 1300
bardzo uważnie śledzę ten temat i powiem Ci jedno jak mi w omedze pojawiła się ruda po poprzednim mocarzu który w lato zalał wody to roztworem z octem czyściłem wszystko i pomogło do takiego stopnia, że omka przestała się przegrzewać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-28 08:53:46 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
a potem waliło grzybkami z układu chłodzenia :)
Każdy sposób jest ok który prowadzi do celu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org