Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-09-02 21:03:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-01-29 22:31:17
Posty: 50
Lokalizacja: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Motocykl: Fazer 600 2003r.
Od pewnego czasu borykam się z problemem dławienia przy jeździe pod silny wiatr.
Zaczęło się jakiś czas temu przy powrocie z niedługiej trasy. Problem wygląda następująco: rozpędzam się do powiedzmy 140 (wszystko normalnie bez najmniejszych braków mocy) następnie trochę odpuszczę gazu i następnie po odkręceniu manetki jest lekkie zduszenie po czym znowu jedzie normalnie. Występuje to przy różnych prędkościach i przy różnych obrotach, ogólnie bardzo się to nasila przy jeździe pod silny wiatr. Problemów z utrzymaniem stałej prędkości nie ma, ale nie raz np. przy redukcji i dodaniu gazu również potrafi się przydławić. Przy bezwietrznej pogodzie mogę jechać i jechać bez najmniejszych problemów.
Czyszczenie i synchronizację zrobiłem sam (specjalnych syfów w gaźniku nie było, jak również wskazania wakuometrów miały niewielkie różnice pomiędzy sobą, aczkolwiek skorygowałem je do równych wskazań), śrubkę mieszanki wykręciłem o 2,5 obrotu (była wykręcona o 2, 75 obrotu). Poziomy paliwa ok. 12,7 mm. Założony jest nowy filtr powietrza, nowe świece. Świece po wykręceniu mają raczej normalny, brązowy kolor. Założyłem również nowy filtr paliwa, co prawda nieoryginalny, ale bardzo zbliżony wymiarami do oryginału.
Przed serwisem gaźników niestety nie regulowałem zaworów, ponieważ nie robiłem tego nigdy i nie chciałem nic spaprać. Gaźniki robiłem również po raz pierwszy, ale nie pogorszyło się, a jest praktycznie tak samo jak przed czyszczeniem.
Mam pytanie, co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania? Czy zrobiłem może coś nie tak przy gaźnikach? Może synchro mi nie wyszło? Mieszanka źle ustawiona? Czy jeśli przestawiłbym mieszanke to od nowa muszę robić synchro?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-02 21:03:35 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-09-03 13:10:54 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Wartość podciśnienia podczas synchro?? Świece jaki rodzaj ?
Wydaje mi się że poziomy na pływakach za niskie - 12,7 w serwisówce jest?
Skład mieszanki pokazują świece - moto nie jest nowe więc i składy z czasem trzeba korygować pod stan...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-03 13:36:34 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-01-29 22:31:17
Posty: 50
Lokalizacja: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Świece NGK CR9E - takie jakie są zalecane na nasze warunki. Poziom 12,7 mm dla FZS 600 gdzieś tutaj znalazłem na forum. Wskazania wakuometrów dokłądnie takie same jak na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=hL1XhrI3x70 . Przed momentem udało mi się skorygować mieszankę bez wyciągania gaźników :P Obecnie śrubki powykręcane o 3,5 obrotu. Motocykl ma dużo równiejsze wolne obroty, za moment jadę sprawdzić w trasie. Tylko teraz pytanie czy muszę od nowa robić synchro?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-03 20:58:30 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-01-29 22:31:17
Posty: 50
Lokalizacja: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Zrobiłem synchro, jednak wszystko praktycznie bez zmian. Teraz śrubkę ustawiłem na 2 obroty. Niby jest poprawa, ale mam wrażenie jakby jeszcze coś się krztusiło nie raz. Dodatkowo zauważyłem, że 2 fajki i 2 przewody mają przebicie, bo iskry skaczą aż miło...Wszystko wymieniane w zeszłym roku. Czy może mieć to wpływ na takie zachowanie? Ogólnie jest tak, że jeśli wystartuję to mogę rozpędzać się do maksa bez żadnych problemów. Następnie odpuszczam gaz i po ponownym odkręceniu jest lekkie zmulenie i dalej idzie. Nie raz zamulenia nie ma, albo np. jak nie odpuszczę do końca, a potem lekko odkręcam znowu też jest ok. Odpala normalnie, tzn. z lekkim gazem jak zwykle. Przy jeździe miejskiej zjawisko nie występuje. Już nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny. Rozregulowane zawory raczej nie miałyby aż takiego wpływu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-04 16:03:13 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
piter3105 napisał(a):
Dodatkowo zauważyłem, że 2 fajki i 2 przewody mają przebicie, bo iskry skaczą aż miło...

Zanim zaczniesz grzebać dalej, najpierw popraw to. I sprawdź dokładnie instalację elektryczną, bo najczęściej kłopoty z silnikiem biorą się od zapłonu.

Zawory nawet rozregulowane nie powodują rożnego zachowania w czasie.

Ciekawy temat, ale szczerze mówiąc nie widzę związku pomiędzy wiatrem, a silnikiem. W końcu jak się jedzie to też wieje :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-04 21:29:52 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-01-29 22:31:17
Posty: 50
Lokalizacja: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Trochę pobawiłem się tymi przewodami, sprawdziłem oporność fajek, przedmuchałem dla pewności filtr powietrza, wyczyściłem świece (śrubka od mieszanki wykrecona 2 obroty, a świece jakieś białe, wcześniej 2,75 i brązowe) zrobiłem testy: 190 km/h odpuszczenie gazu, potem do oporu i idzie bez zająknięcia. Tylko cholera wiatru nie ma..:P Dzisiaj pod wiatr znowu lekko mi się zdławiał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-04 21:37:59 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-08-24 13:21:08
Posty: 73
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 2005r
To sprobuj wykrecic 2,5 obrotu, zrob test, pozniej 3 obr, test, ewentualnie 1,5 obrotu. Moze otwor mieszanki jest juz rozkalibrowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-04 22:13:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-01-29 22:31:17
Posty: 50
Lokalizacja: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
2,5 obrotu już było - bez większych różnic. Ogólnie to rozumiem, że jeśli WYKRĘCAMY śrubę mieszanki to dodajemy powietrza, a ujmujemy paliwa? Tak na mój chłopski rozum jest, chociaż już się naczytałem tyle, że zgłupiałem w tej kwestii..Ogólnie te świece są nowe i może się nie wypaliły jeszcze dobrze. Ten biały nalot (bardzo cienka warstewka, nie jak nie raz oglądałem zdjęcia, że jest cała elektroda obrośnięta, po prostu wypalona na jasno) z elektrody lekko przecieram rękawiczką i już go nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-05 09:40:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-15 19:47:33
Posty: 17
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Dla kotów i faz śruba jest od składu mieszanki, im bardziej wkręcona tym ubożej, mniej paliwa, im bardziej wykręcona tym więcej, więc bardziej bogato.
Co do samych ustawień to Wojt@s zaleca:
dla fazera:
POZIOM MIERZONY NA PŁYWAKU 12.5-12.7mm
POWIETRZE 2 - 2.5
IGLICA ŚRODKOWE POŁOŻENIE CZYLI 3CIE

lub kolega tm fazer
GAŹNIKI:(ustawienia przy nowym filtrze HF lub MIW-ważne!)
śruba składu mieszanki:od 2 do 2-1/10 obrotu!
iglica:3-ci rowek(przy K&N-nie pewnie 2-gi)
poziom na pływaku:12,45mm do 12,60mm(niżej za bogato,minimalnie ale jednak,powyżej zdecydowanie za ubogo problemy z rozruchem na zimno i na ciepło!)
Oczywiście wszystkie króćce szczelne i wszystko czyste.
Przy tych ustawieniach mamy super dół,środek i niezłą górę(dysze oryginalne !).
PRZY TROCHĘ INNYCH USTAWIENIACH I ORYGINALNYM TŁUMIKU FAZER I TAK MA WIĘKSZY MOMENT I MOC!!!

Obczaj sobie FAQ

viewtopic.php?f=30&t=3481&start=45


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-05 21:08:23 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-01-29 22:31:17
Posty: 50
Lokalizacja: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Myślę, że problem zażegnany. Śruba wykręcona ok. 2 i 1/4, z przewodami WN zrobiony porządek i jak na razie żaden wiatr i obciążenie mi nie straszne. Kolor świec - kawa z mlekiem. Myślę, że problem zażegnany. Dzięki wszystkim za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org