Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-03-06 16:37:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-02-24 11:16:16
Posty: 16
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 naked 2005
Witam serdecznie, mam nadzieję, że podobnego wątka nie było, bo przeszukiwałem i nie znalazłem. Pytanie może niektórym wyda się głupie, jednak zadać je muszę. FZ6 to mój pierwszy motocykl z bagnetem ( do tej ory miałem okienka) dlatego chiałbym zapytać jak należy sprawdzać poziom oleju? Na podnóżku? na kołach, prosto jak do jazdy? wkłądać tylko bagnet na chwilę i wyjąć, czy wkręcić go do końca i dopiero zbadać stan?
Pytania może i banalne, wydaje mi się, że znam odpowiedzi, jednak chciałbym się upewnić, czy moja opinia jest zgodna z waszymi ;)
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-06 16:37:59 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2011-03-06 17:56:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Instrukcja wg. mechanika z serwisu:
1. Stawiasz moto na koła
2. Wykręcasz i wycierasz bagnet
3. Wkładasz - BEZ WKRĘCANIA (po prostu kładziesz na gwincie)
4. Kilka sekund czekasz i wyciągasz
5. Sprawdzasz jaki jest poziom
6. Dolewasz lub stwierdzasz, że jest git
7. Zakręcasz, wsiadasz i odjeżdżasz
Pozdrowienia :) Zawsze miałem bagnet, teraz mam to głupie okienko :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-06 18:09:09 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
cytat z serwisówki
Cytuj:
CHECKING THE ENGINE OIL LEVEL
1. Stand the motorcycle on a level surface.
 Place the motorcycle on a suitable stand.
 Make sure the motorcycle is upright.
2. Start the engine, warm it up for several minutes,
and then turn it off.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-06 19:55:34 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-02-24 11:16:16
Posty: 16
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 naked 2005
"Stawiasz moto na koła", czyli nie do bocznej podstawce tylko na wprost tak jak do jazdy? Dobrze zrozumiałem?
"Place the motorcycle on a suitable stand" - suitable stand to odpowiedni stojak, czyli podnuszka boczna, czy stojak serwisoy? :)

Dzięki za pomoc, ale szczerze mówiąc nadal nie jestem pewny jak powinno się to robić ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-06 20:33:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
moto na koła, czyli oba koła stoją na ziemi moto w pionie (nie na stopce), nie wiem czy tam masz centralkę, ale jeśli tak to może być centralka, a dla wyrównania poziomu jakaś deseczka pod przednie koło - ja tak robię w moim FZS.
A jeśli nie ma centralki to albo jakiś stojak i deseczka, albo pomocnik :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-07 09:45:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-02-24 11:16:16
Posty: 16
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 naked 2005
Ok, teraz wszystko jest dla mnie jasne. Tak jak sądziłem, moto na kołach jak do jazdy, a bagnetu nie wkręcamy, tylko przykładamy. Sami rozumiecie, wolałęm się upewnić, żeby nie zacierać suchego silnika myśląc że mam max oleju na przykład ;)
Dzięki za pomoc.
A swoją drogą nie wydaje się Wam, że producenci kiepsko to opracowali? Ciężko jest poradzić sobie samemu z kontrolą poziomu oleju, a nawet z pomocnikiem, zawsze istnieje ryzyko, że motocykl jest lekko przekręcony w jedną lub zdrugą stronę i wynik wyjdzie przekłamany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-07 21:39:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Pamiętam jak mi robili dolewkę w serwisie (Booster Katowice) :) Gość postawił moto na stopce bocznej, okręcił korek, wlał 0,5 oleju wsadził bagnet, złapał moto kierownice wyprostował, postawił znowu na bocznej, bagnet wyciągnął i sprawdzał :)) I było idealnie, także wszystko jest możliwe.
Podejrzewam, że przechylenie o kilka stopni w lewo lub prawo nie zmieni tak bardzo wyniku :) może to być różnica o 10ml?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-21 23:27:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-11-16 23:19:24
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
podłączę się do wątku.. co do punktu drugiego z serwisówki - przed sprawdzeniem poziomu oleju konieczne jest lekkie rozgrzanie silnika? Zawsze myślałem, że cały olej musi spłynąć do miski (tj jak w samochodzie). Zakładam, że jak sprawdzę olej i zrobię dolewkę to już nie trzeba uruchamiać silnika po raz kolejny.

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-18 01:40:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-10-31 21:55:04
Posty: 5
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6n
Wg instrukcji sprawdzenie oleju powinno się odbywać po uprzednim uruchomieniu silnika na kilka minut.Po wyłączeniu silnika odczekać kilka minut aż poziom oleju się ustabilizuje.Wyjąc bagnet i oczyścić go,włożyć z powrotem do otworu bez dokręcania.Wtedy kontrolujemy.Motocykl powinien stać idealnie prosto ponieważ nawet niewielki przechył spowoduje że odczyt będzie błędny..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-18 20:47:28 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FJR 1300
CzaroAro napisał(a):
Zawsze myślałem, że cały olej musi spłynąć do miski (tj jak w samochodzie).
pozdr

Bardzo poważny błąd którego popełni wiele ludzi, już o tym pisałem gdzieś wcześniej. Stara szkoła mówi, że na zimnym, ale poziom oleju ma być prawidłowy podczas jazdy, a jeżdżąc olej jest rozlany po przewodach pompie i całym układzie olejowym. Zawsze, ale to zawsze w każdym pojeździe którym jeździłem, od skutera po TIRa zwłaszcza, olej sprawdza się po rozgrzaniu silnika, nie na gorącym ale rozgrzanym aby właśnie ten nasz nieszczęsny olej rozlał się po układzie. Jak już na zimnym to pamiętaj aby poziom był trochę większy od "prawidłowego poziomu"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-21 17:25:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-06-28 23:23:43
Posty: 127
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz1n
jak postawi się moto na tylnym stojaku (na rolkach, wachaczu) to też poziom będzie prawidłowy. jeżeli wchodzi 3-4l oleju to 10ml, 20ml czy 30ml na + czy - nikomu głowy nie urwie a tym bardziej dla silnika :) to nie operacja na otwartym sercu! hehehe...
ps. czytałem gdzieś, że Rafał Sonik jadąc swoim quadem w rajdzie miał wlane więcej ponad stan 1l oleju ze względu na ukształtowanie terenu i jakoś obstał podczas jazdy :moto: a więc?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-25 18:32:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-04-23 13:45:51
Posty: 42
Płeć: Mężczyzna
Zawsze sprawdzałem na rozgrzanym silniku i nie na centralce, tylko znajomy przytrzymuje motor w miarę w pionie i wtedy patrzę w oczko


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org