Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-01-17 09:38:46 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Lidlowy kupiłem raz i awaryjnie może być ale strasznie syfi bo trzeba go dać sporo a potem leci wszędzie po całym moto. Co do smarów markowych białych, suchych etc. to zastanawia mnie zmywanie tego potem jak chce się raz w sezonie przeczyścić napęd. Skoro tak dobrze się trzymają "nawet na ręce" to jestem ciekaw jak będzie wyglądało mycie tego naftą świetlną. Osobiście dowiem się już na wiosnę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Smar do łańcucha
PostNapisane: 2015-01-17 09:38:46 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-01-17 10:44:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-10-20 19:55:44
Posty: 138
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000 VTX 1800
Iroszek napisał(a):
Lidlowy kupiłem raz i awaryjnie może być ale strasznie syfi bo trzeba go dać sporo a potem leci wszędzie po całym moto. Co do smarów markowych białych, suchych etc. to zastanawia mnie zmywanie tego potem jak chce się raz w sezonie przeczyścić napęd. Skoro tak dobrze się trzymają "nawet na ręce" to jestem ciekaw jak będzie wyglądało mycie tego naftą świetlną. Osobiście dowiem się już na wiosnę.


Dobre pytanie. Tez nad tym myślałem. Zrobię test.
Na pewno jest specjalny środek, tej samej firmy, ale po co przepłacać .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-17 11:05:46 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-08-14 23:59:33
Posty: 140
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS6 06
Najlepiej zmywa benzyna albo olej napędowy ze wskazaniem na olej bo nie wysusza tak, jak szybko parująca bezołowiowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-17 11:11:43 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-10-20 19:55:44
Posty: 138
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000 VTX 1800
Hudy napisał(a):
Najlepiej zmywa benzyna albo olej napędowy ze wskazaniem na olej bo nie wysusza tak, jak szybko parująca bezołowiowa.


Mówisz o smarze jako syntetyczny wosk - suchy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-17 11:33:09 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Tylko pamiętajmy o tym że łańcuchy maja o-ringi albo x-ringi i pytanie czy benzyna albo olej napędowy lub też inny rozpuszczalnik nie uszkodzi nam tych ringów. Na zmywaczach przeznaczonych do tego czyszczenia napędu jest napisane czy można stosować na ringi. Z tego forum dowiedziałem się że najlepszym zmywaczem (czyścidłem) do łańcucha jest nafta świetlna, która nie uszkodzi nam łańcucha czyt. ringów gumowych. Sam stosuje właśnie naftę świetlną i każdemu polecam - czyści super.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-17 12:02:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-10-20 19:55:44
Posty: 138
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000 VTX 1800
Iroszek napisał(a):
Tylko pamiętajmy o tym że łańcuchy maja o-ringi albo x-ringi i pytanie czy benzyna albo olej napędowy lub też inny rozpuszczalnik nie uszkodzi nam tych ringów. Na zmywaczach przeznaczonych do tego czyszczenia napędu jest napisane czy można stosować na ringi. Z tego forum dowiedziałem się że najlepszym zmywaczem (czyścidłem) do łańcucha jest nafta świetlna, która nie uszkodzi nam łańcucha czyt. ringów gumowych. Sam stosuje właśnie naftę świetlną i każdemu polecam - czyści super.



Benzyna, rozpuszczalnik NIE , ale ropa, nafta - ok . Nie jest tak agresywna co ww preparaty


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-17 17:56:31 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-11-17 22:09:03
Posty: 71
Lokalizacja: Rąbień AB k/Łodzi
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZ6 2006r
Panowie a ja mam,żeby nie zakładać nowego tematu z innej beczki ale w temacie smaru.
Jak macie puchę 400ml to na ile smarowań wa starcza? Bez względu na częstotliwość smarowania?
PS. łańcuch myję tylko naftą - IDEALNE rozwiązanie.

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-17 18:15:18 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-16 19:48:23
Posty: 61
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fortepianino fzs 600
mi wspomniany wcześniej nigrin starczył na sezon (7,3kkm), smarowanie co ~500km i po jeździe w deszczu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-17 19:22:12 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1185
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1250RS
yaro29 mnie Bel Ray Super Clean 400ml wystarczył na prawie cały sezon, ok 12 kkm. Smarowalem mniej więcej po 400km jak widziałem, ze nie ma juz smaru i po jeździe w deszczu. Co ciekawe puszka Wk S100 poszła bardzo szybko bo bardzo się rozchlapywal, dość duza rozbieżność, to zależy od smaru.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-18 13:09:07 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Dwie puchy na sezon


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-22 18:00:48 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 502
Płeć: Mężczyzna
Większość smarów ma wiele podstawowych wad:
- wysoka cena;
- niska wydajność;
- tendencja do przylepiania kurzu i drobin piasku co tworzy warstwę ścierną niszczącą napęd;
- uniemożliwia łańcuchowi samooczyszczanie się, zalepia uszczelnienia i uniemożliwia dotarcie nowego smaru pod uszczelnienia, a częste mycie powoduje wypłukiwanie zaległego smaru spod uszczelnień co ma negatywny wpływ na żywotność całego zestawu.

Dlatego smarować powinno się olejem przekładniowym wysokiej jakości API, np. GL4. 1 litr za 10-12 zł wystarczy na kilka zestawów napędowych.

Tutaj też jest jedna wada - szybko wypłukuje się podczas jazdy w deszczu, dlatego w takich warunkach lepiej sprawdzi się "zalepiacz" czyli smar w sprayu, lub specjalnie na takie warunki mieszanka oleju przekładniowego ze smarem molibdenowym (do przegubów).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-24 12:19:37 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-01-18 14:55:18
Posty: 6
Lokalizacja: Brzegi
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1S
Ja używam MOTUL C2+ ROAD. Mnie wystarcza na sezon tj. 6kkm. Natomiast łańcuch myje ropą, później przecieram lekko benzyną ekstrakcyjną żeby odtłuścić po ropie. Następnie nakładam smar. Zostawiam na nockę żeby odparował i zastygł. Gotowe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-24 13:33:09 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-13 16:55:41
Posty: 279
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: WR 426 SM MX
Ropa to chyba nie jest za dobra - ona nie niszczy oringów?

Ja ropę stosuję to wahacza - brud schodzi miodzio, a ostatnio stosuję pastę różową do mycia rąk :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-24 13:40:34 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Co sezon ten sam temat - nafta!
ropa zjada gumę przy dłuższym spotkaniu - zapamiętajcie sobie niektórzy, świetnie myje, pozostawia tłustą powierzchnię ale ma też substancje czyszczące układ - i one żrą.
Nafta tego nie ma - więc jedynie nafta - lub dedykowane do czyszczenia oringów lub xringów preparaty.

Stosowałem HHS Dry z Wurtha - wszystko ok do momentu jazdy w deszcz, po deszczu - umyty i nasmarowany łańcuch zaczął wydawać dźwięki, powrót na mokry spray załatwił sprawę. Motula przezroczystego stosuję - ale trochę drogi jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-02 01:51:20 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-04-11 22:31:25
Posty: 23
Lokalizacja: Łuków / Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6n S2
Ja korzystam ze sprayu firmy IPONE (biały). Mają dużą bardzo wydajną puchę, bardzo dobrze się trzyma łańcucha i nie lata po feldze i gdzieś dalej. Ponadto mają w ofercie jeszcze dla bajeru smary w różnych kolorach 8) (czerwony, niebieski, zielony i biały).


Z góry chciałbym przestrzec przed castrolem Chain Spray O-R :evil: . Kiedyś kupiłem to gówno w biedrze z promocji to jedyne do czego się nadaje to do smarowania zasuwy w drzwiach i do zamków.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org