Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-01-17 18:08:02 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-11-17 22:09:03
Posty: 71
Lokalizacja: Rąbień AB k/Łodzi
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZ6 2006r
Dziś myłem moto w garażu, oczyszczałem łańcuch i naciągałem bo był już za luźny.
Po umyciu i prze smarowaniem i po naciągu na jednym, dosłownie na jednym ogniwie zauważyłem taki to objaw jak na załącznikach.
Naciąg łańcucha pozawala spokojnie na jeszcze naciągnięcie - 2-3 krotne.
Martwi mnie jednak ten obraz. Nie znam się zupełnie na tym, po czym stwierdzać stan łańcucha, kiedy należy go wymieniać, czy tylko jak już brakuje naciągu i jest za luźny, czy też taki objaw już daje do myślenia??

Pozdr


Załączniki:
lancuch2.jpg [193.85 KiB]
Pobrane 661 razy
lancuch1.jpg [161.41 KiB]
Pobrane 655 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-17 18:08:02 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-01-17 19:34:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
No wylazł o-ring ;]
Sprawdź co 10-15cm czy masz równo wyciągnięty łańcuch. Jak w jednym miejscu masz dużo dłuższy to powoli oznacza wymianę. Potem sprawdź wszystkie ogniwa czy pracują czy np niektóre nie stoją w miejscu - to również oznacza wymianę.
ogólnie łańcuch DID przy delikatnym traktowaniu powinien Ci 30tys wytrzymać lekką ręką. Ja w fzs 600 wymieniałem po 37tys km ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-18 13:12:50 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Mój stary DID był tak nie równo wyciągnięty że jak naciągałem go to w jednej pozycji było dobrze a przekręcałem koło o pół obrotu i stawał się napięty jak struna, towarzyszyło temu szarpanie podczas jazdy, strata mocy, niepewność i niestabilna jazda na gumie :roll:
Wymieniłem napęd na DID ZVM-X + zębatki Sunstar i różnica jest niesamowita

Dodam że stary łańcuch miał jeszcze dwie kreski do regulacji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-19 15:43:43 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-11-17 22:09:03
Posty: 71
Lokalizacja: Rąbień AB k/Łodzi
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZ6 2006r
rhazz napisał(a):
No wylazł o-ring ;]
Sprawdź co 10-15cm czy masz równo wyciągnięty łańcuch. Jak w jednym miejscu masz dużo dłuższy to powoli oznacza wymianę. Potem sprawdź wszystkie ogniwa czy pracują czy np niektóre nie stoją w miejscu - to również oznacza wymianę.
ogólnie łańcuch DID przy delikatnym traktowaniu powinien Ci 30tys wytrzymać lekką ręką. Ja w fzs 600 wymieniałem po 37tys km ;)



Co przy założeniu, że wszystkie powyższe czynności dadzą rezultat pozytywny, tzn że z łańcuchem wszystko jest ok. Czy w takim razie takim razie, to że "wylazł" mi O-Ring może mnie niepokoić, czy mam się tym nie przejmować??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-19 17:13:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Jak pozostałe czynności nic nie wykażą to możesz jeździć ;) raz na jakiś czas po prostu doglądaj czy inne nie wyłażą albo czy ogniwa się nie blokują ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-19 21:00:03 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
a czym potraktowałeś ten łańcuch, może zbyt agresywne czyściwo?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-20 01:09:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-04-27 23:01:42
Posty: 184
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Najgorsze dla łańcucha są różnego rodzaju benzyny które go wysuszają. Kolega raz wymoczył w benzynie to napęd kończył się w oczach.
Najlepiej czyścić czymś tłustym typu nafta świetlna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-20 19:06:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-11-17 22:09:03
Posty: 71
Lokalizacja: Rąbień AB k/Łodzi
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZ6 2006r
mores napisał(a):
a czym potraktowałeś ten łańcuch, może zbyt agresywne czyściwo?


może coś w tym być, choć czyściłem naftą, szczoteczką do mycia naczyń ( z jednej strony gąbka z drugiej, coś bardziej szorstkiego ;) - nie znam się za bardzo na tym) oraz szczoteczka, włosie nieco twardsze niż w typowych szczoteczkach do zębów, więc może w tym ustrojstwie tkwić przyczyna?!

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-20 20:13:20 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Dajcie sobie spokój panowie z przyczynami. Łańcuch nie jest nowy a o-ring jest gumowy miał prawo się zmęczyć i rozerwać. Na pewno jedno czyszczenie czymś agresywnym by go nie wykończyło.
Proponuję obserwować łańcuch i jeżeli nie będzie źle wpływał na komfort jazdy to zostawić.
A jeszcze lepszą propozycją będzie pooglądanie jakichś fotek z wypraw motocyklowych;)
Zima nam nie służy hehe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-21 02:03:41 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Nafta świetlna + pędzelek i nigdy nie było problemów, a jak ktoś ma za dużo $$$ to niech zakupi S100 Kettenreiniger Kraft-Gel (39zł/300ml) ale starczy na kilkanaście myć

https://www.youtube.com/watch?v=tXvuPg9LJ2c


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-21 20:35:06 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
yaro29
ja tez robię zawsze nafta i nie miałem nigdy problemu...nic innego tylko zmęczenie gumki nastąpiło i tyle :)

jeździć, obserwować...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org