Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-07-09 08:31:25 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2015-06-02 19:31:51
Posty: 92
Lokalizacja: Podbeskidzie
Płeć: Kobieta
Obecne moto: Fz6N
Przymierzyłam moto po zdjęciu kanapy. Fajnie się nóżkami sięga, kolana ugięte. Ciężar moto inaczej zdecydowanie się czuje. Ale to by było chyba za nisko z uwagi na jazdę, gdzie tu upchać kolana :]

J@ck nooo powiem szczerze nie zazdraszczam... muszę popracować nad owym "ogarnięciem", ale mając mniej siły fizycznej jest to trudniejsze
Ile Ci zeszło w dół na kanapie?

lepel dziękować piknie :]

Zapewne zostanę przy przeróbce kanapy, ale jak ktoś by chciał to mógłby się wypowiedzieć na wyżej post o kombinacji - dla mego lepszego zrozumienia budowy moto :]

Dzwoniłam i mój entuzjazm opadł, u PJII terminy to listopad.... fajne obszycia robi... idem się pociąć, powiesić i zakopać a potem poszukać wzoru...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Obniżenie moto
PostNapisane: 2015-07-09 08:31:25 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-07-09 12:00:50 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FJR 1300
Kanapa zeszła o około 1-1,5 cm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-07-09 19:58:43 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-07-26 10:28:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków + Bełchatów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Mam
Obecne moto: FZS 1000
Mówisz że brakuje Ci jakieś 2cm?
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-07-09 23:42:27 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-07-25 14:30:00
Posty: 71
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna
Telefon: FAJNY
Obecne moto: FZ 1 FAZER
pomysł z kanapą jest znakomity ale ten sezon i już opanujesz moto


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-07-10 09:46:12 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2015-06-02 19:31:51
Posty: 92
Lokalizacja: Podbeskidzie
Płeć: Kobieta
Obecne moto: Fz6N
fincher tiaaaa podobne buciki tylko gumiaczki sugerowali mi panowie na budowie ;] miałam problem z kupnem porządkuch gumiaków na swą stópkę

guli-86 właśnie też tak myślę, ale może i tak się zdecyduje, zastanawiałam się jak i gdzie dać do moto czerwony akcent i kanapa to dobry pomysł :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-07-10 10:36:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Grav, gadałem wczoraj z kumplem co przy 165 cm jeździ transalpem (nie tylko po asfaltach) i potwierdził moją opinię że zamiast przerabiać moto lepiej tę kasę przepalić w paliwie i zdobyć doświadczenie. dał mi też kilka "instrukcji" które przekazuję dalej:

1. hamując jeśli używasz jedynie przedniego hebla, tuż przed stanięciem daj tylnego. to powoduje że moto nieco "kuca" na zawieszeniu.
2. przy hamowaniu nie staraj się postawić obu nóg na glebie. postaw jedną i przechyl moto na stronę tej nogi, a drugą nogę postaw na podnóżku. naciskając na ten podnóżek spokojnie możesz przechylić moto w jego stronę odciążając nogę na której stoisz, więc nie będzie ciężko utrzymać. sam to stosuję jak mam mocno zapakowane moto (jak na focie poniżej, woziłem toboły 2 osób) i chcę podnieść je ze stópki bocznej. mniej siły w to wkładam :)
3. przy wsiadaniu na moto postaw lewą nogę na lewym secie, stań na tej nodze i dopiero wtedy przełóż prawą nad siedzeniem. będziesz wyżej więc łatwiej przełożyć nogi nad moto (sam to stosuję jak mam mocno załadowane moto).


Załączniki:
Komentarz: przed zamontowaniem kufra na erce, cały bagaż w trasie woziłem ja :)
IMAG0077.jpg [64.09 KiB]
Pobrane 385 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-07-10 11:11:49 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Wzrost to nie wymówka :D https://www.youtube.com/watch?v=kRFyw57o_Ic
Obniżenie zawieszenie może powodować dziwne zachowanie w zakrętach no i mniej się będzie można złożyć.
Możesz buty na grubszej podeszwie zakładać - choć takie najłatwiej dostępne turystyczne średnio się nadają na moto (usztywniają kostkę ale nie są wzmocnione - z doświadczenia wiem, że łatwo je przebić) to i tak będą lepsze niż adidasy (zakładam że zaczynasz wiec stroju nie masz).
Pomyśl lepiej o jakiś gmolach i uważaj jak stawiasz nogę przy zatrzymaniu. Kilka razy noga mi pojechała i prawie bym się wywalił, gdybym miał inne gabaryty pewnie było by nieciekawie.
To niby oczywiste, ale pojedź też sobie na jakiś plac bez piasku i poćwicz ósemki i awaryjne hamowanie - nawet kilka razy pozwoli Ci załapać o co chodzi. Pomijając prace hamulca (powoli przodem na początku aby, zdążyło dobić zawieszenie) przy Twoim wzroście ważny jest balans ciałem i lekki skręt na sam koniec, żeby motocykl pochylił się na lewą nogę przy zatrzymaniu.

Szkoda, że nie masz centralki, bo po kilku ćwiczeniach mogłabyś sporo większych zawstydzić :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-07-10 11:16:44 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2015-06-02 19:31:51
Posty: 92
Lokalizacja: Podbeskidzie
Płeć: Kobieta
Obecne moto: Fz6N
misiakw dzięki wielkie, zapewne dziś będę testować :]

Najbardziej przyda mi się porada nr 1 i 2 :] bo generalnie nie wiele mi brakuje, ale na razie jeżdzę zbyt niepewnie i to mi najczęściej wychodzi przy zatrzymywaniu, czyli brak techniki i ciężar może przerazić :/

sasza7 jak oddychne po jeździe z czworonogiem to oglądnę :]
W kwestii stroju to zostały mi spodnie do kupienia i kask do wymiany, a resztę mam. Ale buty są takie, że dziś jadę dokupić sobie podpiętki korkowe i raz że będą bardziej dopasowane a dwa bliżej ziemi :]
Gmole są już zamontowane :] jedna z pierwszych myśli przy zakupie moto. Zbyt małe doświadczenie mam, co się ciutkę jeździło za nastolatka to nie warto wspominać, a jak się przyuczało na czoperze to inna ciutkę bajka, choć duuużo dało :]
8mki wykonywane i się mieszczę :] i na dragstarze jak i na moim :] się mogę pochwalić
hamowanie poćwiczyć muszę awaryjne, dzięki za przypomnienie =]


Mam nadzieję, że nie zostana ubita za to, ale wrzucam tu bo łatwiej będzie znaleźć:

"zacznij od tego żeby stojąc na jednej nodze "pomachać" motocyklem pod tyłkiem zwiekszająć i zmniejszajac nacisk nogą z grugiej strony na podnóżek. jak to wyczujesz to zrozumiesz o co chodzi"
"ważne tylko żeby wsiadając mieć wciśniety przedni hamulec, ale to niezależne od techniki wsiadania jest"
"swoja drogą kolejnym minusem obniżonego moto jest to, że jak stoi na stópce bocznej to ejst bardziej w pionie i łątwiej je wyłożyć. kumpel na obniżonym moto wymieniał chłodnicę po tym jak mu wiatr bujnął..."
"obracam moto na stópce, czyli przechylam moto na siebie tak że kołą są w powietrzu a cały ciężar na stópce jest i o 180st. obracam moto i stópka nie pęka"
"https://www.youtube.com/watch?v=Nrd7XXO49qM"
"umiejętność wycofania motocykla pod górkę, z użyciem biodra.: przechylasz moto na siebie, siebie w kierunku moto tak żebyście stali w pozycji /\, zapierasz się biodrem o siedzenie i popychasz moto do tyłu nogami, a kręgosłup i góra są nieobciążone, oczywiście przechylenia moto niewielkie, tak żeby stabilnie było"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-07-19 15:52:44 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-03-24 21:37:07
Posty: 66
Lokalizacja: Wroclove
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
ja też miałem problem po zakupie fz6 s2 :)
ogólnie w stosunku do innych golasów ma silnik dość wysoko i go bardzo ściąga na boki.
jechałem ostatnio mt-09 i zupełna rewelacja... mimo że wyższy to lekkość robi swoje :) niestety za duzo KG w fz6.

po pierwsze musisz jeden sezon poćwiczyć i bardzo uważać, ja wywaliłem 3 razy swoją Yojantę :p
szybko się przyzwyczaisz. np. jazda po mieście na 3-4 litrach paliwa sprawia że moto jest bardzo lekkie.
ja jeżdzę jak mogę w butach miękkich na szerokiej i długiej podeszwie. wystarczy żę dotkniesz ziemi i już buty pracują, więc masz podparcie. buty sportowe , w których też jeżdzę to już niestety problem, są za sztywne. a nie wspomnę o skórzanych spodniach które wogóle uniemożliwiają jakiś luz... zobacz co się dzieje w jeansach. są miękkie i pozwalają przy zatrzymywaniu się , trochę przesunąć i bardziej wyciągnąć nogi w dół :D
pozostaje , do czego już się przyzwyczaiłem, balansowanie nogami, lekkie zsuwanie się tyłkiem w daną stronę, przez co dajesz drugiej nodze więcej centymetrów i lepsze podparcie (motocykl lekko przechylony).
ja już prawie po dwóch sezonach wszelkie odruchy mam w jednym palcu ale cały czas trzeba uważać, poza jazdą oczywiście, mam na mysli manewry, miasto, parkowanie.
dobra rada - PRZESTAWIANIE MOTO W KAŻDYCH WARUNKACH - bez względu co ci powiedzą, jak teren jest w miarę równy i uważasz, to nóżka otwarta, stajesz z prawej strony, moto lekko na siebie, prawa ręka na kierownicy , lewa na uchwycie pasażera, i w ten sposób przestawisz moto gdzie chcesz bez problemu, zamiast męczyć się i odpychać co i tak nie daje efektu, wygląda głupio i możesz się wywalić. moj sposób jest pewny bo zawsze możesz moto puścić przed siebie i staje na nóżce, z z drugiej strony podpierasz go swoim ciałem więc obrócenie go to tylko chwila :)

ja swój teraz przerabiam, więc będę go obniżał.
na pewno wycięcie kanapy jak niektórzy sugerują, jest najlepsze i najtańsze bez ingenrencji w zawieszenie, ale znam dziewuchę która ma obniżone moto i już na nim długo śmiga. nie każdy lata na tor lub jest w stanie wogóle cokolwiek rozróżnić , tzn. że mu zawiecha źle pracuje... nie każda kobieta ma taką zajawkę i jest specjalistką, niektóre poprostu jeżdzą i to wystarczy.

ja przód obniżyłem o 5 cm ale zobaczę bo mam wątpliwości czy nie przywalę - na pewno olej do wymiany na 15-stkę.
muszę popytać jaki wpływ ma obniżenie tyłu przez tę kość lub przez ten zestaw dwóch wyciętych kawałków metalu za 600 PLN :D

dam znać jaki będzie efekt.
kup kanapę za 80 pln, i ją przerób, a oryginał zostaw dla następnych użytkowników.

powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-07-20 10:48:30 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2015-06-02 19:31:51
Posty: 92
Lokalizacja: Podbeskidzie
Płeć: Kobieta
Obecne moto: Fz6N
jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć
powiem szczerze, że choć jeżdżę krótko to widzę wielką różnicę miedzy moimi początkami-początkami a np wczorajszą jazdą, np. coraz mniej mi przeszkadza, że nie sięgam na płasko obiema stopami :]

myślałam właśnie nad przeróbką kanapy ale drugiej :]
się na razie wstrzymuję bo chcę pojeździć aby móc stwierdzić czy coś jeszcze bym chciała zmienić a jeśli tak to co :]

daj znać, z chęcią się dowiem jak Ci wyszło :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-20 15:11:18 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-03-24 21:37:07
Posty: 66
Lokalizacja: Wroclove
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
No więc tak... już sobie jeżdżę, chociaż moto nieskończone.
ale w wyniku przeróbek zrobiło się lżejsze co jest dość odczuwalne... aż dziwne na początku :shock:
przód trochę obniżyłem więc to też miało wpływ. kierownica sportowa więc bardziej na nim leżę :D
tyłu nie obniżałem,ale siedzę na wysokości mniej więcej tak jak bez siedzenia ... zamontowałem cały plastikowy zadupek z tyłu prosto na stelaż więc linia siedzenia właśnie przebiega na tej wysokości. teraz robię sobie małe siedzonko z miękkiej pianki żeby lepiej to wyglądało i było bardziej komfortowe przy dalszej jeździe.
najważniejsza sprawa to, że w butach sportowych i kombiaku mam nogi całe na ziemi :) rewelacja i mega uczucie. mogę się odepchnąć czy spokojnie podpierać moto 8)

myślę że najtańszą opcją dla niskiej osoby, która chce utrzymać moto w oryginale jest po prostu wyprucie siedzenia do gołego plastiku w miejscu w którym uda ściskają siedzenie przy zatrzymywaniu się i postoju, bo potem i tak cofasz tyłek do tyłu więc tam już nie ma sensu cokolwiek zmieniać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-20 23:22:25 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FJR 1300
Może pokażesz co tam Stworzyłeś


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org