Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-10-08 13:37:16 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-10-08 08:39:04
Posty: 11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2 2008
Witam,
od niedawna moja FZ6 zaczęła mi sprawiać problemy.
Czytałem różne podobne tematy na tym forum, ale mój przypadek jest inny.
Moto z 2008 roku, przebieg 13730, ja zrobiłem nim około 6000.
Zaczęło się od tego, że pewnego dnia jadąc na wolnych obrotach zaczęło mną szarpać.
Pomyślałem, że za luźny łańcuch, wyregulowałem i nic.
Następnego dnia zauważyłem przerywanie silnika na wolnych obrotach podczas rozgrzewania się.
Wymieniłem świece i filtr powietrza, zrobiłem synchronizację (wiele nie trzeba było regulować) i nic.
Ważna informacja, problem nie występuje zawsze.
Faluje na obrotach czasami jak się rozgrzewa, czasami na rozgrzanym. Jak silnik przerywa i podkręcę manetkę powyżej 3-4 tysięcy obrotów problem znika, ale pojawia się jak silnik zejdzie poniżej.
Sprawdziłem pompkę paliwa i bak, brak syfu wszystko czyste. Paliwo z Shell-a V-Power.
Wlałem dodatek czyszczący układ paliwowy, wyjeździłem cały bak, zatankowałem (V-power) i nic.
Wczoraj zauważyłem nowy szczegół. Zapaliłem moto na rozgrzanym silniku i pracował równo bez gazu.
Podkręciłem manetkę do ok 2 tyś. obrotów i zaczęły falować. Pomyślałem, że potrzymam tak nieruchomo manetkę i zobaczę czy po jakimś czasie przestanie. I stało się coś dziwnego, jak włączył się wiatrak od chłodnicy to falowanie ustąpiło. Po schłodzeniu się płynu do 94 stopni wiatrak się wyłączył i falowanie wróciło.
Wcisnąłem pstryczek od długich świateł i znowu przestał, puściłem znowu wróciło.
Zgasiłem moto i zaraz odpaliłem, a po falowaniu ani śladu.
Zauważyłem, że jak obroty spadają to przygasa oświetlenie moto.
Dzisiaj rano zapalam zimny, na początku chodził normalnie. Na ssaniu silnik się rozgrzewał i powoli malały obroty silnika, jak doszło do 1500-1700 to zaczęło się falowanie. Poczekałem aż na liczniku pojawi się temperatura 55 stopni i zgasiłem. Zaraz po zgaszeniu odpaliłem ponownie i po dolegliwościach nie było śladu. Ruszyłem do pracy i po około 10 minutach pojawiło się szarpanie podczas wolnej jazdy pomiędzy zakorkowanymi autami. Ustąpiło tak po 5 min.

Liczę na waszą pomoc.

Pozdrawiam
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-10-08 13:37:16 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-10-08 15:10:37 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
Widzę że opisałeś problem bardzo rzetelnie i dość dokładnie. Nie jestem jakimś ekspertem, ale może to TPS?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-10-08 15:19:38 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Hej słuchaj bardzo dokładna relacja problem właśnie tak jak wyżej Robert napisał może tkwić w TPS ale również możliwe jest że siadły Ci kable od świec... Wiem że ja miałem dokładnie takie same obiawy dławienia się w zakresie 0-4 tysiące obrotów i właśnie były to przewody.

Ogólnie jest to niewygodna usterka bo naprawdę nie wiadomo od czego zacząć. Wiem coś o tym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-10-08 20:41:39 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-10-08 08:39:04
Posty: 11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2 2008
Robert_312 napisał(a):
Widzę że opisałeś problem bardzo rzetelnie i dość dokładnie. Nie jestem jakimś ekspertem, ale może to TPS?


bartek-keks napisał(a):
Hej słuchaj bardzo dokładna relacja problem właśnie tak jak wyżej Robert napisał może tkwić w TPS ale również możliwe jest że siadły Ci kable od świec... Wiem że ja miałem dokładnie takie same obiawy dławienia się w zakresie 0-4 tysiące obrotów i właśnie były to przewody.

Ogólnie jest to niewygodna usterka bo naprawdę nie wiadomo od czego zacząć. Wiem coś o tym.


Dziękuję za podpowiedzi.
Czytałem tematy dotyczące TPS i tam objawy się różniły. Wszedłem dzisiaj w tryb diagnostyczny na liczniku i sprawdziłem wartości przepustnicy.
Wartości mieściły się w serwisowych widełkach i płynnie zmieniały się z ruchem manetki. Wydaje mi się, że jeśli z czujnikiem byłoby coś nie tak, to i te diagnostyczne parametry odbiegałyby od normy? No chyba że się mylę.
Może to te przewody. bartek-keks jak doszedłeś, że to przewody. Sprawdzałeś je jakoś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-10-08 23:41:37 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Słuchaj śmieszna teoria mówi że jak w całkowicie ciemnym pomieszczeniu na włączonym silniku zrosisz przewody z buteleczki takiej jak się szyby myje to będzie widać jak po kablach przeskakują iskry :D
Ogólnie ja w to nie wierze a ja osobiście to po prostu kupilem przewody i założyłem nowe nie jest to duży koszt a jak pomoże to bardzo dobrze! :)
Wiem że od przewodów w motocyklu bardzo dużo zależy znajomy np jak postawi moto na deszcz to potem ma takie objawy właśnie jak Ty natomiast kablem mogą się popierniczyć nie tylko od wody także proponuję kupić przewody :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-10-09 11:28:37 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-10-08 08:39:04
Posty: 11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2 2008
Rozbierał ktoś z was przewody zapłonowe na części pierwsze?
Chodzi o oddzielenie fajki od przewodu i przewodu od cewki.
Boję się to ruszać bez jakiejkolwiek wiedzy, żeby nie uszkodzić któregoś elementu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-10-09 17:31:59 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Nie wiem jak jest u Ciebie z cewkami ale fajki to się na bank normalnie wykręca z kabla jak śrubkę.
W cewce raczej nic się uszkodzić nie da. Pownieważ jest ona nie rozbieralna z tego co wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-10-09 22:41:26 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-27 14:29:44
Posty: 164
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr600 f4i
bartek-keks napisał(a):
Nie wiem jak jest u Ciebie z cewkami ale fajki to się na bank normalnie wykręca z kabla jak śrubkę.
W cewce raczej nic się uszkodzić nie da. Pownieważ jest ona nie rozbieralna z tego co wiem.


A właśnie wymieniłem u siebie cewki - opisałem z fotkami w innym wątku - łatwo znajdziesz... wymiana samych fajek bajecznie prosta... połączenia z cewkami na razie nie ruszałem - miałem przebicie na fajce więc poobserwuje po wymianie fajek co się będzie działo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-10-10 11:21:52 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-10-08 08:39:04
Posty: 11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2 2008
snowak1 napisał(a):
A właśnie wymieniłem u siebie cewki - opisałem z fotkami w innym wątku - łatwo znajdziesz... wymiana samych fajek bajecznie prosta... połączenia z cewkami na razie nie ruszałem - miałem przebicie na fajce więc poobserwuje po wymianie fajek co się będzie działo

Dziękuję za podpowiedź. Jak zauważyłeś, że to fajka przebija, a nie przewód?


Rozebrałem moto, wyjąłem przewody z cewkami zabrałem do mieszkania i pomierzyłem miernikiem.
Według danych w książce serwisowej fajki powinny mieć 10.0 kiloomów rezystancji.
Moje:
fajka 1 - 9.98 kilooma
fajka 2 - 10.05 kilooma
fajka 3 - 9.98 kilooma
fajka 4 - 10.06 kilooma
Czyli w normie.

Przewody razem z fajkami powinny mieć między 12.0 a 18.0 kiloomów.
Moje:
cewka z przewodem 1 i 4 (dłuższe kable) - 15.25 kilooma
cewka z przewodem 2 i 3 (krótsze kable) - 14.90 kilooma
Też w normie.

Oporność samych cewek (tam gdzie się podpina kable podające prąd do cewek)
powinna wynosić między 1.52 a 2.07 oma
cewka z przewodem 1 i 4 (dłuższe kable) - 2.00 oma
cewka z przewodem 2 i 3 (krótsze kable) - 2.00 oma
W tym przypadku też norma.

Obejrzałem przewody, fajki i cewki, nie zauważyłem żadnych uszkodzeń, nic podejrzanego.
Kupiłem przewód na metry i chciałem wymienić, ale nie mogłem wypiąć starych z cewek.
Przy wejściu przewodów do cewek jest plastikowa spinka (zdjęcie poniżej).
Ja nie mogłem jej wypiąć. Próbowałem ciągnąć za kabel, ale nawet nie drgnęło.

Zdjęcie przykładowe, to nie są moje cewki.
[ img ]

Zastanawia mnie jedna sprawa, widać biały sylikon przy wejściu kabli do cewki, tam gdzie spinka.
Na zdjęciach cewek w internecie nie widziałem, żeby był tam sylikon.
Czyżby już ktoś przy nich majstrował?

Wczoraj moto chodził bez zarzutu. W nocy wyjąłem cewki z przewodami, sprawdziłem tak jak opisałem wyżej, złożyłem. Dzisiaj podczas jazdy do pracy też chodził normalnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-10-10 12:49:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-27 14:29:44
Posty: 164
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr600 f4i
Ja u siebie miałem nierówno działający silnik, posprawdzałem wszystko, i wszystko było ok (luzy zaworowe, napinacz, TPS, gaźniki, czujnik położenia wału)... pomimo to silnik ciągle pracował nierówno - wiec pojechałem testować, i wyłączałem kolejne gary odłączając fajki ze świec... Wyciągałem, odpalałem jeździłem, wkładałem - i tak kombinowałem z różnymi garami, czasami na 2 gary go opalałem (jeździć się nie dało - ale na wolnych obrotach chodził)... Raz odłączyłem faje na 1szym cylindrze, i przejechałem sie troche, potem patrze, a między fajką opartą o pokrywe walków rozrządu a pokrywą przeskakują iskry - ot tak sobie przez fajke... Szczerze mówiąc, to nawet nie wiem czy to dobrze czy źle (może ktoś wie?), być może to normalny objaw, bo przecież fajka wetknięta na świece niczego nie dotyka... dodatkowo, dziwnym zbiegiem okoliczności, po wpięciu tej fajki na swoje miejsce, moto zaczęło pracować normalnie...

To trochę czarna magia, ale sobie wymyśliłem że to wina fajek i ewentualnie przewodów - a ze koszt nieduży to wymieniam..

Ja u siebie też rezystancje posprawdzałem, i było ok..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-10-16 14:02:32 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-10-08 08:39:04
Posty: 11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2 2008
To dziwne ale od czasu kiedy wymontowałem przewody + cewki i zaraz zamontowałem chodzi bez szarpania.
Dzień przed wymontowaniem też chodził bez.
Codziennie śmigam do pracy i jest ok. Jakby mu przeszło.

Czasami takie delikatne wahania obrotów widzę. Są takie małe i nie wiem czy to normalna praca czy nie.
Przed pojawieniem się problemu nie zwracałem większej uwagi na pracę silnika na wolnych obrotach i teraz nie mam jak porównać obecną pracę.
W Bydgoszczy nie znam nikogo z FZ6, a najlepiej byłoby porównać pracę dwóch motocykli.

Nagram filmik jak się rozgrzewa i pracuje po rozgrzaniu. Wrzucę na YouTube i morze ktoś z was porówna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-10-16 16:30:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Jak już tak sprawdzasz wszystko sprawdź mu ładowanie bez obciążenie i na wszystkich odbiornikach: długie/stop/awaryjne na raz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-10-17 01:15:29 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-10-08 08:39:04
Posty: 11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2 2008
Wojt@s napisał(a):
Jak już tak sprawdzasz wszystko sprawdź mu ładowanie bez obciążenie i na wszystkich odbiornikach: długie/stop/awaryjne na raz.

Dziękuję za radę. Wydaje się ok, zobacz sam na filmiku.

Praca motorka (jak płyn chłodzący osiągnął 70 stopni, to zacząłem bawić się manetką)
http://www.youtube.com/watch?v=367CAJAJ_64

Ładowanie
http://www.youtube.com/watch?v=UwrEP-rqeyE

Edit:
Filmik wszystkiego nie pokazuje dlatego ta lista poniżej:
(sprawdzone dzisiaj rano po dojechaniu do pracy)

12.98-13.00v - wyłączony silnik (wolty skaczą przez diodę imobilajzera)
14.19-14.25v - wolne obroty około 1300
13.00-13.07v - wolne obroty około 1300 + wentylator chłodnicy
12.80-12.84v - wolne obroty około 1300 + długie + stop
14.19-14.21v - 4500 obrotów
14.19-14.20v - 4500 obrotów + długie + stop
14.17-14.18v - 4500 obrotów + długie + stop + wentylator chłodnicy

W serwisówce podają, że przy 5000 obrotów powinno być 14v.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-16 22:12:20 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-06-11 16:57:56
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Witam.
Odgrzeję trochę ten temat bo niestety mam podobny problem.
Może to zbieg okoliczności, ale nastąpiło to po wymianie oleju w silniku i odpięciu aku.
Wygląda to tak, że na wolnych obrotach jest lekkie falowanie, które potęguje się przy wyższych obrotach. Wygląda to tak jakby chodził na 3,75 a nie 4 cylindry
Podczas jazdy występuje lekkie pływanie (w zakresie tego falowania)
Wymieniłem świece na nowe, problem wciąż występuje. TPS z pozycji wyświetlacza na puszczonej manetce wskazuje 17, odkręcona do końca 103.
Nie zauważyłem żadnego spadku mocy. Nie ma zchodzenia obrotów poniżej biegu jałowego ani przygasania (dlatego tps'a wykluczyłem).
Czy to może być synchronizacja? Dodam że moto mam 2 tygodnie, przebieg (w miarę sprawdzony) - 23 tys. Przed wymianą nie zaobserwowałem aby objawy występowały.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-09-15 12:30:43 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-10-08 08:39:04
Posty: 11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2 2008
Przepraszam, że tak późno piszę.
Nie lubię jak czytam jakiś opis o problemach, on się ucina i nie wiadomo jak został rozwiązany.
Lepiej późno niż wcale... hłe... minęło już parę latek, ale jakoś mi się dopiero teraz przypomniało :)

Wymienione wyżej problemy powodował "flak od parówki" (plastikowa folia), którą zatankowałem.
Gdzie to zatankowałem do dziś nie wiem.
Flak osadził się na filtrze przy pompie paliwa i tam pod wpływem benzyny powoli się rozpuszczał.
Nie zauważyłem tego jak sprawdzałem za pierwszym razem, bo nie rozbierałem obudowy od pompy paliwa.
Rozpuszczone drobinki, przedostawały się aż do wtrysków.
To tłumaczy dlaczego raz było gorzej, raz lepiej, a czasami nic się nie działo.
Parówka była z Sokołowa... he...

Zrobiłem czyszczenie całego układu paliwowego i przepłukałem wtryski preparatem do czyszczenia gaźników.
Od tamtej pory Fz-6 służy bez problemów, cały czas przybywa jej kilometrów i raz kiedyś prezentuję jej jakiś gadżet :)

Pozdrawiam
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org