Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-07-06 19:56:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-01-23 13:04:54
Posty: 17
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 1999
Hejka, otóż postanowiłem zakończyć żywot tylnej opony w najbardziej właściwy sposób. moto nagrzane strzał ze sprzęgła i konsternacja klamka luźna jakby poszła linka ale silnik chodzi, oponka się smaży. Zgasiłem moto i patrzę, niby nic nie widać. po kilku minutach odpalam, normalnie chodzi, klamka pracuje. Co jest grane? Tarcze zmienione w tamtym sezonie, przekładki ładne, kosz jak na swoje lata też. Od jakiegoś czasu pojawiło się tylko coś takiego że na ciepłym silniku rośnie luz na klamce, po ostygnięciu normuje się. Co to jest, tarcze puchną, kosz blokuje, wysprzęglik szwankuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-07-06 19:56:53 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-07-07 10:43:40 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-07-06 13:46:01
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 1000
Cześć,
1. Jakiej firmy kupowałeś tarcze ?
2. Sam wymieniałeś ?
3. Tarcze były moczone w oleju przed założeniem / jak długo ?
4. Sprężyny nowe ? Jeśli nie to jaki miały wymiar ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-07-08 11:48:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-01-23 13:04:54
Posty: 17
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 1999
Tarcze EBC przynajmniej taki napis był na pudełku, moczyły się w oleju całą noc, tak sam zmieniałem a co to ma do?sprężyny stare ale wymiar zgodny z serwisówką. Sprzęgło nie ślizga się, kręci do odcięcia, zrobiłem na nich 3,5 kkm dopiero teraz zaczęły się czary. Olej w silniku zmieniony na początku sezonu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-07-10 22:39:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-01-23 13:04:54
Posty: 17
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 1999
Dzisiaj zrobiłem mała trasę, niecałe 150 km. Klamka sprzęgła bez zarzutu, delikatnie zwiększył się luz w miarę nagrzewania się silnika. Nic nie stuka, nie puka , nie ślizga. Czary normalnie. Mówiąc wprost HGW. Czy na pracę klamki ma wpływ regulacja śruby pod deklem? Bo delikatnie kiedyś tam na wiosnę próbowałem regulować z tej strony i może coś nie tak pokręciłem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-07-12 10:18:04 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Bartek.M napisał(a):
Dzisiaj zrobiłem mała trasę, niecałe 150 km. Klamka sprzęgła bez zarzutu, delikatnie zwiększył się luz w miarę nagrzewania się silnika. Nic nie stuka, nie puka , nie ślizga. Czary normalnie. Mówiąc wprost HGW. Czy na pracę klamki ma wpływ regulacja śruby pod deklem? Bo delikatnie kiedyś tam na wiosnę próbowałem regulować z tej strony i może coś nie tak pokręciłem...


Najbardziej prawdopodobna przyczyna


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-07-12 17:26:41 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Przyczyną takich objawów nie powinna być nieprawidłowa regulacja czy montaż sprzęgła :) po prostu tarcze ''puchną'' w miarę wzrostu temperatury. Dlaczego tak się dzieje skoro tarcze to nie podróby - tego nie wiem. Swego czasu jeździłem XJ 900 div. tam silnik chłodzony był powietrzem i kilka razy podczas jazdy w trudnym terenie przez lasy silnik tak mi się zagrzał że aż ''pachniał'' :wink: miałem te same objawy - tarcze ''spuchły'' i zwiększył się luz na klamce ale sprzęgło nie ślizgało się, po wystygnięciu silnika sprzęgło wracało do normy. Zalałem silnik bardziej gęstym olejem, ale nie zgrzałem już później nigdy tak silnika więc nie wiem czy to pomogło. Sprawdź czy benzyna nie przedostaje się do oleju i go nie rozrzedza. Budowa sprzęgła jest prosta, jeśli coś pomylisz to nie będzie działać, jeśli działa to przy takich objawach stawiał bym że to wina tarcz sprzęgłowych albo oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-07-12 20:30:58 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
kamin
Ech czlowiek uczy sie cale zycie. Bardzo rozsadna i prawdopodobna przyczyna. Zastanawiam sie czy np jesli przekladki byly by zwichrowane to pod wplywem temperatury nie krzywili by sie tak ze puchlo by sprzeglo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-07-13 13:15:52 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-07-06 13:46:01
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 1000
Przyczyna może być inna, np. u mnie w WR 450 ktoś założył dodatkową przekładkę 2x przekładka i było dobrze. Potem zmienialiśmy tarcze na "lepsze" i wywaliliśmy tę dodatkową przekładkę... efekt po wymianie był ten sam co u Ciebie, dopiero rozkręcenie i wstawienie tej dodatkowej przekładki załatwiło sprawę. Ja bym zmierzył wartość starych tarczy czy przypadkiem nie są grubsze od nowych + grubość przekładek.
Miałem identyczny efekt przyczyną były właśnie tarcze i przekładki o innej grubości niż org. Trzeba było kombinować żeby ogólna wysokość całego zestawu odp. jako tako oryginałowi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-07-15 21:49:26 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-01-23 13:04:54
Posty: 17
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 1999
No więc tak, olej motul 5100 15w50, nie ryzykuje rzadszego moto ma nakręcone 90 tys mil. Stare tarcze trzymały wymiary tylko były spalone i powyżej 7 tys się ślizgały. Przekładek było tyle ile trzeba, żadnych patentów nie było. Nie zwichrowane, nie przegrzane. Zrobiłem przegląd wysprzęglika, czyszczenie i smarowanie i regulacja , jest dobrze. Spieprzyłem sprawę kręcąc tą śrubką bez zastanowienia. Na ciepłym silniku luz delikatnie się powiększa ale srać na to i jeździć. Swoją drogą jak na taki przebieg moto ma się bardzo dobrze. widać zmęczenie ale solidna japońska robota daje radę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org