Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-04-22 23:43:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-10-31 02:08:31
Posty: 152
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1n
Witam, zacznę od tego ze w zimę w mojej FZ1 zmieniłem kompletne sprzęgło aramidowe(tarcze,przekładki,sprężyny) do tego nowa linka sprzęgła oraz olej Motul 7100. Tarcze przy wymianie moczone w nowym oleju Ok 12h. Na nowym sprzęgle zrobione około 1000km. Dziś po dłuższej jeździe i po „mocniejszym” rozgrzaniu silnika zauważyłem ze na 3 biegu powyżej 8-9tys obrotów sprzęgło zaczyna się ślizgać. Czy ktoś podpowie mi w czym leży problem? Z góry dziękuje

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-22 23:43:10 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-04-23 06:50:37 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1559
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
luz na lince jest?
czy do takiego sprzęgła potrzebne są dedykowane sprężyny?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-23 07:34:51 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-10-31 02:08:31
Posty: 152
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1n
Luz na lince jest. Sprężyny były w komplecie z tarczami wiec je założyłem były sporo krótsze od oryginalnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-23 09:33:39 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1559
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
ptrcichy napisał(a):
Luz na lince jest. Sprężyny były w komplecie z tarczami wiec je założyłem były sporo krótsze od oryginalnych.

uuuu ciekawe, nie znam się na sportowych sprzęgłach, ale może to być dobry trop.
Jak chcesz pokombinować to spróbuj założyć oryginały, może coś da, może nie. To raczej strzał na ślepo niż porada


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-23 10:09:25 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-01-26 15:56:37
Posty: 90
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 04
Jeśli nowe sprężyny są dużo krótsze niż oryg. a luz na lince taki sam to znaczy że masz zbyt duży luz na lince.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-23 11:01:55 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-10-31 02:08:31
Posty: 152
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1n
Ciężko powiedzieć czy taki sam luz jest na
Sprężynach oryginalnych i na nowych. Pokombinuje ze starymi sprężynami. Ktoś powie mi jak poprawnie ustawić wodził sprzęgła? Są jakieś znaki lecz nie wiem jak to dobrze ustawić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-23 11:37:23 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-01-26 15:56:37
Posty: 90
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 04
Jeśli sprężyny są krótsze, to ta różnica w długości automatycznie będzie na lince. Jeśli dałeś krótsze "racingowe" sprężyny to sprzęgło będzie też prawdopodobnie ciężej chodzić (wina twardszych/krótszych sprężyn) i będzie to bardziej odczuwalne jeśli masz krótkie klamki. Co do wodzika to chyba najlepszym wytłumaczeniem byłaby fotka poniżej, czyli montujesz tak, żeby obydwa znaki były w jednej linii gdy pokrywa przylega na płasko do reszty silnika i jest już gotowa do skręcenia. Ps. uważaj na uszczelkę, żeby jej gdzieś nie porwać, jak będziesz próbował dopasowywać dekiel i na te małe metalowe bolce, które są pomiędzy pokrywą i silnikiem (w Fz1 jeden jest chyba w prawym górnym rogu, a drugi na dole na środku dekla).


Załączniki:
pol18big.jpg [127.39 KiB]
Pobrane 503 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-23 12:03:17 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-10-31 02:08:31
Posty: 152
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ1n
denat napisał(a):
Jeśli sprężyny są krótsze, to ta różnica w długości automatycznie będzie na lince. Jeśli dałeś krótsze "racingowe" sprężyny to sprzęgło będzie też prawdopodobnie ciężej chodzić (wina twardszych/krótszych sprężyn) i będzie to bardziej odczuwalne jeśli masz krótkie klamki. Co do wodzika to chyba najlepszym wytłumaczeniem byłaby fotka poniżej, czyli montujesz tak, żeby obydwa znaki były w jednej linii gdy pokrywa przylega na płasko do reszty silnika i jest już gotowa do skręcenia. Ps. uważaj na uszczelkę, żeby jej gdzieś nie porwać, jak będziesz próbował dopasowywać dekiel i na te małe metalowe bolce, które są pomiędzy pokrywą i silnikiem (w Fz1 jeden jest chyba w prawym górnym rogu, a drugi na dole na środku dekla).


Jutro będę tam zaglądał. Z tego co mi się wydaje ze u mnie te znaki się nie pokrywają może to być winowajca. Sprawdzimy zobaczymy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org