Dołączył(a): 2015-01-18 14:55:18 Posty: 6 Lokalizacja: Brzegi
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1S
|
Witam
W związku z tym że nastał czas na taką robotę w moim moto, a na forum nie znalazłem istotnych informacji na ten temat, postanowiłem że dla dobra ogółu i potomnych wrzucę trochę informacji, gdyby ktoś chciał sam to zrobić, a nie wie jak.
Potrzebujemy: 1. Komplet nowych uszczelniaczy, jeśli masz popękane pyłkowe to one również. 2. Olej do amortyzatorów w ilość 1,1L po 550ml na każdą lagę, ja użyłem 10W. 3. Benzyna ekstrakcyjna do mycia + zmywacz do hamulcy. 4. Podstawowy zestaw narzędzi : imbusy, klucze płasko-oczkowe, nasadki itd. 5. 2 piwa.
Czas operacyjny, w zależność od tępa pracy i stopnia wtajemniczenia w mechanikę od 2 do 4 godz. na dwie lagi.
1. Odkręcamy przewody hamulcowe od błotników klucz imbus, od środka błotnika jest nakrętka na klucz oczkowy 10. Dalej odkręcamy zaciski hamulcowe, wieszamy trytkami na chłodnicy (trytki przewlekamy przez pionowe szczeliny w plastikowych ozdóbkach na skraju). 2. Popuszczamy śruby trzymającą lagi dwie na dolnej półce (w wersji z owiewką są za owiewką, nie ma potrzeby jej demontowania, można bez problemu je odkręcić). Klucz imbus. 3. Popuszczamy śrubę na górnej półce. Klucz imbus. 4. Następnie popuszczamy dużą nakrętkę na ladze (chodzi o tą nakrętkę gdzie znajduje się regulacja zawieszenia) żeby nie porysować kluczem, można zabezpieczyć taśmą izolacyjną albo lakierniczą. Klucz oczkowy 24. 5. Luzujemy śrubę zabezpieczającą ośkę koła (prawa laga). Luzujemy ośkę koła przedniego. 6. Motocykl stoi na stopie centralnej, pod silnik podkładamy podnośnik typu żaba, między podnośnik, a silnik wkładamy drewniany klocek albo coś co powoli rozłożyć ciężar żeby nie zagiąć kolektorów, i podnośmy żeby wsparł się na tylnym kole. 7. Wyjmujemy ośkę koła, zdejmujemy koło. 8. Odkręcamy błotnik, po dwie śruby imbusowe po każdej stronie. 9. Luzujemy do końca śruby lag (dwie na dolnej półce, jedne przy górnej półce) i wyjmujemy lagę. 10. Odkręcamy dużą nakrętkę wylewamy stary olej, zakręcamy z powrotem. 11. Teraz rozbieramy lagę, do tego polecam klucz udarowy z nasadką trzpieniową imbus, i odkręcamy śrubkę oznaczoną jako numer 12 w czerwonym okręgu.
Załącznik:
śruba.jpg [113.06 KiB]
Pobrane 915 razy
Jeśli nie masz klucz udarowego spróbuj ręcznie, uderzając młotkiem w pokrętło (działa jak "udar").
Załącznik:
12. Gdy mamy odkręconą dolną śrubę, odkręcamy dużą nakrętkę od góry i możemy rozebrać lagi na części pierwsze. Na blacie proponuję rozłożyć stary ręcznik, albo duży kawał czystego materiału, bez paprochów i śmieci chodzi o to żeby syf nie dostał się do wnętrza lagi, oraz gdy wyleje się pozostały w środku olej. Materiał go wchłonie i nie będziemy na blacie „pływać” w oleju. 13. Zawartość lagi
Załącznik:
IMG_20190227_190250.jpg [1.51 MiB]
Pobrane 840 razy
14. Zdejmujemy uszczelniacz pyłowy, między lagę a uszczelniacz delikatnie wsuwamy tępy nóż i delikatnie pod wadzamy dookoła. 15. Następnie wyjmujemy sprężynkę zabezpieczającą.
Załącznik:
zabezpieczenie.jpg [96.12 KiB]
Pobrane 722 razy
16. Ukazuje się taki widok
Załącznik:
IMG_20190227_190757.jpg [1.28 MiB]
Pobrane 823 razy
17. Teraz wyciągamy uszczelniacz, brzeg rury zabezpieczamy przed zagnieceniem i podważamy wkrętakiem jak na zdjęciu.
Załącznik:
rada.jpg [58.2 KiB]
Pobrane 764 razy
Załącznik:
IMG_20190227_190320.jpg [1.15 MiB]
Pobrane 710 razy
18. Wszystko czyścimy i wycieramy do sucha i składamy. 19. W nowym uszczelniaczu smarujemy brzeg i otwór gdzie pracuje laga i wprasowujemy go, po przez wykorzystania starego uszczelniacza, stary kładziemy na nowym i młotkiem wbijamy go delikatnie i równomiernie na całym obwodzie. Znakiem że "siadł" do końca będzie to że ukażę się nam rowek do włożenia sprężynki zabezpieczającej.
Załącznik:
IMG_20190227_190539.jpg [1.23 MiB]
Pobrane 783 razy
20. Zakładamy sprężynkę zabezpieczającą, smarujemy rurę lagi nowym olejem bardzo cienko po to żeby nie na "sucho" złożyć, po drugie żeby był lepszy poślizg :D Wsuwamy rurę w lagę, nadmiar oleju który spłynie w momencie wsuwania wycieramy, wkładamy uszczelniacz pyłowy (wsunie się palcami). Wsuwamy sprężynę, wkręcamy śrubkę (tą z czerwonego okręgu) od dołu lekko dokręcając.
21. Wlewamy nowy olej, zakręcamy dużą nakrętkę od góry (tą od regulacji), dokręcamy śrubkę na dole lagi (tą z czerwonego okręgu). Lagę montujemy w półkach na motocyklu, poziomujemy, dokręcamy dwie śruby na dolnej półce. Następnie dokręcamy dużą nakrętkę (klucz 24), dokręcamy śrubę na górnej półce.
22. Gotowe !!!
Z drugą lagą postępujemy identycznie. Jeśli kogoś denerwuje moje łopatoligiczne tłumaczenie to z góry przepraszam, miałem na celu opisanie całego procesu w taki sposób, aby kompletny laik zrozumiał przebieg operacji.
Jeśli o czymś zapomniałem to będę tekst uzupełniał.
Mam nadzieję że ten post pomoże w naprawach kolejnym pokoleniom, miłej zabawy, nic nie popsujcie.
Ostatnio edytowano 2019-03-02 09:14:37 przez ziebariders, łącznie edytowano 2 razy
|
|