Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3619 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 242  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-02-05 10:12:52 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
strażak napisał(a):
Nikt jeszcze nie wymyslił jakiegoś myku na pominięcie serwisu ? Czy masz gwarancje ? I nie chcesz ryzykować .


Nie interesowałem się, czy jest jakaś możliwość obejścia tego. Chyba najprościej by było się wyposażyć w jakiś prosty "komputer". Chodzi mi o to że zajmuje to niepotrzebnie nasz czas. Trzeba jechać do serwisu, umawiać się itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-05 10:12:52 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-02-05 10:23:22 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Kolega wymieniał całe sprzęgło w R1150, nie pamiętam ile kosztowała wymiana ale części nie były jakoś szokująco drogie, coś chyba na poziomie 2tyś.
Generalnie to chyba do GS-ów części nie są drogie bo jest mnóstwo zamienników ze względu na popularność modelu. Gorsza sytuacja jest z GT, bo tu często są tylko oryginały np. filtr powietrza 200zł, uszczelka pod pokrywę zaworów 450zł ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-05 10:29:56 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
marcingda
Porównując to do japoni to masz 4x większą cenę za same sprzęgło, plus to że wymiana wiąże się rozpołowieniem motocykla na 2 części a to kosztuje.
Pozatym trzeba znać niuanse tego rozwiązania bo można nowe sprzęgło załatwić jak się nie wymieni np. kompletu uszczelniaczy - tak czytałem, sam nie miałem "przyjemności"
No ale sprzęgło tobi się pewnie raz na 100kkm więc ok.

Z tą uszczelką pod pokrywę to przyznaję że miałem z 10 motocykli i w żadnym jej nie wymieniłem a serwis robie zawsze co zima i pokrywka jest zdejmowana. Nigdy nie miałem wycieków. Dodam że kumpel ma VFR z 86 i tam też jest oryginalna i nie cieknie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-05 10:38:09 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
tuzmen napisał(a):
Z tą uszczelką pod pokrywę to przyznaję że miałem z 10 motocykli i w żadnym jej nie wymieniłem a serwis robie zawsze co zima i pokrywka jest zdejmowana.

kwestia podejścia, uważam że przy odkręcaniu pokrywy zaworów należy wymienić uszczelkę
na szczęście w GT nie trzeba tego robić zbyt często.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-05 10:55:55 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Idzie nowe:
[ img ]

Przy okazji znalałem kabel na ułamaniu w ogonie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-05 11:14:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2539
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Oo nowe kierunki :) elegancko!

GSik ma ok 70kkm, na ten model to jest nic. Dla tego modelu znane bolączki to awaryjny agregat pompy hamulcowej i abs, ponoć znany z usterek ale da sie go naprawiać, oraz rozbiórka mptocykla w przypadku wymiany sprzęgła suchego. GS w zasadzie nie ma normalnej ramy, do silnika zamocowane jest zawieszenie i ogon... Żeby dobrać się w tym olejaku do sprzęgła trzeba zdjąć caly tył motocykla z ogonem wahaczem i skrzynią, czyli kupa roboty. Aso ma specjalną ramę do podtrzymywania rozpołowionych cześci motocykla i robi to w 4h. Cześci nie są drogie tylko robocizna. Wiem co niektórzy pomyślą, ale myślę że sprzęgło mógłbym zrobić sam. Na co dzień mam okazję rozbierać duże systemy "na pół" i później je składać mozolnie do kupy. Dla mnie to tylko kwestia czasu i miejsca. Pompa abs jest podatna na awarie ale głównie wtedy, kiedy nie pracuje i ma stary płyn z wilgocią, to co w fazerach tylko sam blok jest piekielnie rozbudowany, ten GS ma wspomaganie hamulca! Jednym palcem można robić stoppie. Reszta to kwestie eksploatacyjne, czytałem że wał kardana wymaga prawidłowej konserwacji bo zaniedbany jest drogi w naprawie. Łatwa regulacja zaworów (śrubkami) i wymiana plynów... Lać paliwo, jezdzić i nie patrzeć na brzydala :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-05 12:09:23 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Przebieg nie duży. Ja pewnie pod koniec sezonu '21 też będę miał 70tyś :D Jeśli w ASO mają na to 4h to koszt wymiany nie będzie duży bo roboczogodzina jest chyba 400zł. Zresztą nie ma co zakładać że będzie trzeba wymieniać sprzęgło, jestem ciekaw ile wytrzymuje przy przeciętnym użytkowaniu. Nie miałem pojęcia, że motocykle mają wspomaganie hamulców. Może mój też ma? GT ma przeciętne hamulce. Przy prędkościach nazwijmy je dozwolonych jest OK ale powyżej 200 niestety trzeba uzbroić się w cierpliwość. Będziesz miał o jeden płyn mniej :lol: chociaż pewnie jest dodatkowo tak jak u mnie płyn do sprzęgła. Olej pewnie musi być odporny na temperaturę, więc 10w60? Ja do swojego nalałem YACCO ale zmienię chyba na oryginalny bmw i zobaczę co się będzie działo. Sprawdzam olej co 1000km (mam również pomiar automatyczny), po wymianie do jakiś 6tyś nie ubyło ani grama, natomiast później ilość oleju zaczęła zmniejszać się. Może olej traci swoje właściwości, więc trzeba go częściej wymieniać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-05 12:34:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
czytałem że wał kardana wymaga prawidłowej konserwacji bo zaniedbany jest drogi w naprawie.

ale nie jest to jaki problem. Ojciec w swoim VTX'ie ma, prawdę mówiąc cała jego obsługa jest podobna do oleju w silniku - pilnujesz przebiegi i wymieniasz olej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-05 12:43:57 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
misiakw napisał(a):
sfazowany napisał(a):
czytałem że wał kardana wymaga prawidłowej konserwacji bo zaniedbany jest drogi w naprawie.

ale nie jest to jaki problem. Ojciec w swoim VTX'ie ma, prawdę mówiąc cała jego obsługa jest podobna do oleju w silniku - pilnujesz przebiegi i wymieniasz olej.


No ale to GS a nie honda - tu trzeba poczytać doświadczeń innych userów bo niuanse mogą być kosztowne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-05 13:06:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2539
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Chodzi o przeguby na wałku a nie o przekladnię glówną, oslona wału moze wpuscic i zatrzymać wodę, wtedy krzyżaki i wielowpusty gniją, trzeba tam zaglądać pod manszety i sprawdzać czy jest sucho czysto i nasmarowane.
[ img ]
[ img ]
Sprzęgło jest suche ale sterowane hydraulicznie więc wypada to serwisowac ale nie jest to takie problematyczne bo tam nie ma takich zakresów temperatur. Byle nie bylo korozji i nieszczelności, czyli nowy płyn zgodnie z interwałami i będzie dobrze. Co do hamulców i wspomagania, pozniej bmw sie z tego wycofało, pompkę wspomagania słychać podczas pracy, jak się uruchomi stacyjkę i naciśnie dzwignie to słychać jak brzęczy i zmienia ton w zależności od dozowanej siły. Mozna tez sprawdzić jak hamuje przy odpychaniu się nogą na zgaszonej stacyjce i na wlączonej, jesli z prądem hamuje mocniej to mamy wspomaganie i co najwazniejsze sprawne :) niektorzy po awarii agregatu robią jego obejscie i jeżdżą bez wspomagania i bez abs, ponoć kwestia przywykniecia do twardej klamki. Czytałem, że wymiana płynu wymaga komputera. Właśnie powolując się na te agregaty bmw, mój mechanik polecił mi do fazera płyn hamulcowy ate sl.6 dedykowany do zaawansowanych układów hulcowych. W fazerze pompka abs od czasu wymiany 2 lata temu sprawuje się idealnie, ostatnio wymieniłem płyn rownież na sl.6 i wczoraj ją przymusiłem do pracy, działa wszystko jak złoto.

Sprzęgła hydraulicznego jeszcze nie miałem ale wydaje mi się że nie będzie z tym żadnego problemu żeby serwis zrobić samodzielnie. Co do interfejsu do serwisu pompy abs i ew. kasowania "kluczyka", jest to w sumie kwestia ceny interfejsu i dostępu do info jak sie z tego bezpiecznie korzysta, jeszcze nie zgłębiałem tematu..


Znalazłem timelapse z wymiany sprzęgła w ASO bmw w r1200gs:
https://youtu.be/KpLuIz2v-1c


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-05 13:49:32 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany
Na tym filmie widać że stawka za roboczogodzinę nabiera realnej wartości :)
Ale marudząc dalej to z ile finalnie to sprzęgło będzie kosztować? ;P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-05 14:05:29 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Nie znam się za bardzo, trudno mi na podstawie schematu stwierdzić czy K1600 ma wspomaganie. Płyn hamulcowy na pewno wymienia się z "pomocą" komputera, chyba chodzi o płukanie pompy ABS. Kupiłem wszystkie płyny oryginalne BMW, płyn hamulcowy to DOT4LV (low viscosity) a do sprzęgła to olej/płyn o nazwie Hyspin V10. Z tego co pamiętam to płyn hamulcowy należy wymieniać raz w roku- mogę się mylić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-05 14:08:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2539
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Nie wiem, nie chcę wiedzieć :D zmieńmy temat... :D

Dziś jeszcze polerka kolektora już u kolegi w garażu, taki finiszprzed sezonem.

Tak tylko z innej beczki jeszcze, jeśli ktoś nagrywa dźwięk z gopro, wkurza go nagrywany świst wiatru podczas jazdy i zastanawiał się nad gąbką wyciszającą wiatr tzw wind slayer, to wczoraj przetestowałem i gorąco polecam. Nie wiem jak się spisze latem w walce z muchami wodą i gorącem, ale nagranie dźwięku z kamery na szczęce zrobiło się wreszcie użyteczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-05 14:15:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Kurcze im węcej czytam o dużym GS'ie tym bardziej dochodze do wniosku że jednak nie był bym zadowolonym właścicielem. Szczególnie że tez kupowąłbym cos z przebiegiem pod 70k i z jednej strony po moim fz6 widzę że to nie jest jakiś straszny przebieg, z drugiej tez widzę że częsci eksploatacyjne po porstu się zużywają. mam ten plus że z 84tys które mam na liczniku 60 jest moje więc wiem jak był serwisowany, bo jednak 70 tys to przebeig w którym można sporo w tej dziedzinie spier...ić. Ale tak, drogie i ciężkie serwisy, sroga masa, kardan który jednak nie jest taki bezobsługowy jak inne. Niby toto wygodne ale w wielu imejscach czytałem że jak chcesz zjechac na szutry to warto piszczele zabezpieczyć przed uderzeniami w cylindry... Jesienią rozważałem właśnie dużego gs'a, tigera 800 lub Z1000sx jako "motywację" do zmiany, ale widze że ta bejca nie jest jednak dla mnie (już wcześniej z racji ceny odpadła fujara, a XJR1300 mega mi się podoba ale cięzko mi go jakoś sensownie sobie uzasadnić)

ps: sfazowany, tak wiem że ty moto bierzesz ze sprawdzonego źródła i to jednak spory plus przy takim przebiegu. ja nie mam takiego, brał bym z rynku i mimo że wiem że to nie jest żaden problem dla niewyżyłowanych, dobrze serwisowanych motocykl, to jednak jesteśmy w polsce...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-05 14:18:47 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
kurde, a ja się zabieram od dwóch miesięcy za czyszczenie tłumików i pranie ciuchów :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3619 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 242  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org