Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-06-01 15:06:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3956
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
cóż, kranik padł, paliwo przelało sie do oleju, przy wymianie uleju ukręciłem korek więc znów (2 raz) odkręcałem i przykręcałerm miskę olejową (kupiłem nową) w miedzyczasie w końcy przymocowałem lampę do plastika zadupka i rozwaliłem gażniki, więc kupiłem nowe, ale tkaki rozbabrany bez oleju czeka aż ten zadupek złożę. rozłożyłem tez kanapę na częsci więc po zamocowani zadupka bede ją przrabiał zeby pasowała. Ale plan jest taki że jak poskładam ten tył tak żbey miec pełne oświetlenie to zalewam olejem i "odpalam" zobaczyć jak zadziała. zrobię kanapę to nowy gaźnik trafi na synchro. przynajmniej moto postoi troszke czasu zobacze czy znów wacha nie przeleci do oleju, jeśli tak to się wku...wię, założę elektrozawory i prądem będę odcinał wachę od motocykla, a nie kranikiem który nawet nie ma pozycji off bo niby działa na podciśnienie, ale jak widać - działa do dupy. w sumie to przelewanie wachy do oleju to problem tego modelu jak widzę na fejsie. Tak więc u mnie sporo się dzieje mechanicznie, prawie nic optycznie. ale ręce brudne, kasa wydana i łep uchachany. Ale na długi weekenc robię sobie odpoczynek i lecę solo trasę Gdańsk, Leszno (okolice), Kraków, okolice Lublina, Gdańsk. samej trasy nie mam zaplanowanej, na razie dwa kempingi pod namiot i hotel w Krakownie mam zaklepany, resztę ogarnę "w trasie"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-01 15:06:11 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-06-01 15:19:29 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 284
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
Bierny Ogar , o którym piszesz powyżej to mój pierwszy mechaniczny jednoślad . Wcześniej był komar z pedałami , ale ta bestia była dziadkowa , a ogar tylko mój . Gdy go kupilem , nagle stałem się niebywale atrakcyjny w oczach płci przeciwnej :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-01 21:40:13 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 507
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
strażak napisał(a):
... Gdy go kupilem , nagle stałem się niebywale atrakcyjny w oczach płci przeciwnej :lol:

:lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-06 20:48:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2458
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dziś musialem przebić się przez korki powracających urlopowiczów 75km poza Warszawę i żeby nie stać w sznurze aut wziąłem Ciapka na przelot, co prawda 10-kilowa przekładnia główna z GSa w plecaku dała mi w kość ale Virażka bardzo dzielnie zasuwała podmiejskimi przelótowkami. Spalanie średnie... ze 3 litry na setkę? :) 150km w relatywnym komforcie, tylko kość ogonowa trochę boli od zaliczenia dziury ;)

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-17 07:41:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2458
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Zamówiłem pierwszą garść gratów do ciapka z alledrogo...

-komplet opon heidenau k65
-zestaw naprawczy cylindra pompy przy klamce hamulca przedniego
-klocki przód
-uczelniacze olejowe i pyłowe lag
-łożyska główki ramy
-świece
-olej motul 5100 10W40
-filtr oleju hiflo z uszczelką pokrywy
-czujnik rozłożenia stopki bocznej
-łańcuch z kłódką na tarczę oxford
-preparat to zmiękczania skór (konserwacja skórzanych sakw bocznych)

Kusi mnie jeszcze wymienić przedni przewód hamulcowy, jest suchy ale zakładam że ma te 29 lat...

Jak będę w domu to czeka mnie wizyta w petrostarze po płyn hamulcowy, olej do lag, chemię do konserwacji i smarowania łańcucha, mycia gaźników itp.

Za około 120zł na aliexpresie jest akcesoryjny zacisk dwutloczkowy przedniego koła jako klon z nowszych modeli kiedy to już był to standard, ja mam jeszcze 1-tloczkowy z klockiem wielkości znaczka pocztowego. Zobaczę najpierw jak będzie hamował po konserwacji obecnego układu, ale rozważam jeszcze taki upgrade przez zmianę zacisku na większy.

Zacznę od wymiany oleju, konserwacji filtra gąbkowego powietrza oraz serwisu przedniego hamulca, jak moto będzie już docelowo w Bieszczadach to na spokojnie wymienimy z ojcem resztę gratów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-17 08:30:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3956
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
nie wiem czy przypadkiem "pojemność" dwutłoczkowego zacisku nie jest większa niż jednotłoczkowego, przez co bez zmiany pompy będziesz pchał w niego mniej płynu i ostatecznie nie będziesz miał pełnej siły hamowania. Ja się od dłuższego czasu zabieram za manewr w drugą stronę - zmianę w kawce pompy przedniego hebla z stockowej na taką z GSXR'a własnie po to żeby sprawdzić czy może w końcu będę mógł sensownie hamować bez dociskania klamki aż do manety


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-17 09:01:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2458
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
To troszkę inaczej idzie, to jest kwestia powierzchni cylinderka/cylinderków w zacisku, to co wyciskasz z klamki rozkłada się na daną powierzchnię cylinderków, im większa powierzchnia tym większa siła ale mniejszy skok. Mniejszą pompką rowerową łatwiej pompować, ale trzeba dłużej machać. Ryzyko mogłoby być takie, że przy zbyt dużym zacisku nie starczyłoby zakresu ruchu klamki na podróż klocka do tarczy i jeszcze jego dociśnięcie. Ponieważ jest ten sam zestaw naprawczy cylindra klamki do chyba 50 modeli Yamahy w całym zakresie pojemności silników, myślę że różnice nie są aż tak drastyczne, wzrost powierzchni klamki i srednicy tarczy pewnie częściowo kompensuje te zmiany. Stary tłoczek przy zaciskaniu klamki chodzi skokowo jak zatarty, da się złapać pełną garścią klamkę blokując koło ale trzeba użyć do tego bardzo dużo siły. Jeśli wymiana tłoczka, konserwacja zacisku, nowe klocki i płyn sprawią że poprawi się modulacja układu to pojeździmy i zobaczymy. Stare opony jestem w stanie zablokować również przy dużych prędkościach przy 100kmh przód zaczyna piszczeć na granicy uślizgu, ciekaw jestem czy nowy gumy będą na tyle lepiej trzymały, że będzie można jeszcze skuteczniej hamować...?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-17 09:07:02 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1559
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany
Czekam na fotki jak robisz stopala na ciapku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-17 11:24:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2458
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Z sakwami czy bez? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-17 12:26:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3956
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
To troszkę inaczej idzie, to jest kwestia powierzchni cylinderka/cylinderków w zacisku, to co wyciskasz z klamki rozkłada się na daną powierzchnię cylinderków, im większa powierzchnia tym większa siła ale mniejszy skok.

no o to mi chodzi. zakładam że i tak klocki zazwyczaj leżą "na luźno" są na styk, więc skok do pełnego dociśnięcia mają ten sam, więc tak jak mówisz - większa powierzchnia spowoduje mniejszy, czyli niepełny skok. dla tego żeby zrobić większy, pełny skok trzeba wpompować więcej płynu czyli głębiej wcisnąć klamkę.
sfazowany napisał(a):
Ryzyko mogłoby być takie, że przy zbyt dużym zacisku nie starczyłoby zakresu ruchu klamki na podróż klocka do tarczy

ziemniak vs pyra - mówimy o tym samym. T tym momencie jeśli chcesz zmienić tylko zaciski, nie zmieniając pompy ani tarczy może ostatecznie wyjśc słabiej. stąd tak jak pisałem, idę w druga stronę - daje u siebie "większą" pompę po to, żeby nie musieć tak mocno wciskać klamki żeby uzyskać pełen skok. Tak czy inaczej, jak to rozwiązanie u mnie się sprawdzi będę miał zbędną pompę do 2 tłoczkowego zacisku od kawasaki więc będę mógł ci podrzucić na testy jak coś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-17 14:10:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2458
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Będę pamiętał, dzięki ;) na razie nie wiem czy chiński dwutłoczkowy zacisk może być w czyms lepszy od jednotloczkowego oem. Najpierw wypatrzylem ten zacisk na zagranicznych forach customowych, pozniej gdzies w odmetach internetu ktos napisal ze ten zacisk akcesoryjny jest z Chin i rzeczywiscie znalazlem identyczny na aliexpress. Cena zdumiewa... Nowe klocki kosztują tyle co tu caly zacisk. Klocki wizualnie wyglądają jak te z pozniejszych modeli virago, byc może pasują, wiec jest kolejna szansa w te zaciski wsadzic firmowe klocki, np EBC. Mimo wszystko jest spora szansza że po serwisie obecnego układu praca będzie na tyle satysfakcjonująca, że dam sobie spokój z apgrejdami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-17 14:18:59 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1559
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany
wolałbym użwkę brembo niż hińskie badziewie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-17 15:25:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2458
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
To brembo nie jest, jak to się mówi "chyba raczej na pewno" :)
Oryginał jednotloczkowy
Załącznik:
w2h-848840ab91b28c8d1adfb0fab27103f0.jpg [30.75 KiB]
Pobrane 168 razy


Akcesoryjny dwutloczkowy
Załącznik:
-646628391-1030934568.jpg [47.2 KiB]
Pobrane 171 razy


Jak widać, oem wielkością przypomina te w rowerze albo na tylnej tarczy w skuterach... Jest to zacisk uzywany w malych enduro, dt50, dt80...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-19 10:32:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2458
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Przyszly pierwsze paczki z gratami, są juz opony heidenau k65 2021, olej z filtrem i uszczelką, świece, klocki, zestaw naprawczy cylinderka, uszczelniacze lag i łożysko glówki ramy. Przyjdzie jeszcze czujnik stopki, zmiekczacz do skór (regeneracja skórzanych sakw) i lokalnie kupuję chemię do łańcucha, płyn hamulcowy i olej do lag. Ciapek dostał też blokadę na tarczę hamulcową, co by mi ta inwestycja tak łatwo nie odjechała :)

[ img ]
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-06-19 14:59:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2458
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Kosmetyki odmładzające...

Jedynie LHM jest do sprzęgła w Hilde, reszta dla ciapka.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org