Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-05-09 23:10:34 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-05-09 22:59:45
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT-07
Hej!
Słuchajcie nie bijcie od strzała za brak wiedzy jeżeli wyjdzie, że to co napisałem to brak wiedzy niż problem. Dopiero zakupiłem pierwsze moto.

Opis problemu: Yamaha MT-07 2016 rocznik. Dodatkowo przed opisem dodam, że poprzedni właściciel twierdził, że moto ma wgraną mape na mocniejszy start od dołu.
Sprawa wygląda tak. Stawiam moto na stopce centralnej, aby tylne koło było w górze na luzie delikatnie kręci się koło i z tego co wyczytałem to normalna rzecz. Olej przekazuje troche momentu na zimnym silniku itd. No, ale dobra zapinam 1 bieg jest szarpniecie kołem do przodu i koło sie zatrzymuje jednak jak puszcze klamkę sprzegła i koło nabierze prędkości i wcisnę klamke sprzęgła to tak jakby jest totalny brak reakcji na to, że wciskam klamke sprzegła do końca i koło sie cały czas obraca, dodatkowo nie jestem w stanie go zatrzymać noga ręka bo pęd jest dość szybki. Jedynie wbicie na Neutral zatrzymuje koło. No i tak jest cały czas wbije 1 bieg na wcisnietym sprzegle jest szarpniecie ale koło stoi puszcze klamke koło sie napedzi wciskam brak reakcji :shock: Luz na klamce jest okej. Oczywiście jak moto stoi na kołach z moim ciężarem to po wbiciu 1 biegu też jest to szarpniecie jednak nawet jak wstane z motocykla i trzymam go jedna reka na wcisnietej klamce sprzęgła to nie jedzie do przodu. Problem wystepuje tylko jak koło jest w górze.
Z góry dzięki za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-09 23:10:34 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2024-05-10 07:23:26 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 306
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Ja bym nie szukał dziury w całym, jak luz na klamce jest i jedynka wchodzi bez większego oporu (to znaczy jest stuknięcie, ale bez szarpnięcia motocyklem), to bym się nie przejmował. Jeśli mogę doradzić, to unikaj napędzania koła silnikiem na stopce centralnej, wahacz jest odciążony, łańcuch luźny i niedociążony, przez co szoruje niepotrzebnie po ślizgu. Dodatkowym aspektem jest bezpieczeństwo, zawsze może coś ci wciągnąć w zębatkę, a wtedy nie będzie wesoło, podobnie, jak hamowanie nogą rozpędzonego koła również nie jest bezpieczne. Kiedyś smarując łańcuch kręciłem ręką powolutku koło i minimalnie mi palec w rękawice podszedł pod zęba, oczywiście natomiast koło zatrzymałem, ale bolało mocno :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-10 08:06:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2458
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Opisz szerzej ten "prawidłowy luz na klamce". Podczas ruszania ile musisz puścić klamkę żeby moto ruszyło? Do pewnego stopnia wszystkie sprzęgła mokre trochę kleją i lekko ciągną a subiektywne odczucie wpływa na tolerancję pomiędzy normalnym zachowaniem a faktycznym problemem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-10 10:19:15 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-05-09 22:59:45
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT-07
sfazowany napisał(a):
Opisz szerzej ten "prawidłowy luz na klamce". Podczas ruszania ile musisz puścić klamkę żeby moto ruszyło? Do pewnego stopnia wszystkie sprzęgła mokre trochę kleją i lekko ciągną a subiektywne odczucie wpływa na tolerancję pomiędzy normalnym zachowaniem a faktycznym problemem.


około połowę sprzęgla może delikatnie za połową.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-10 10:38:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Miałem tak ostqtnio w ktm że na stopce po wbiciu 1nki nie mogłem zatrzymać koła sprzęgłem ani ręką.
Pomogło płukanie silnika i wymiana oleju na 7100. I problem zniknął :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-10 11:08:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3956
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
to brzmi troszkę jak klejenie sprzęgła.


przepal moto mocno. zrób z 50-100km traskę, przegon na wszystkich biegach, rozgrzej oleń i wtedy sprawdź czy będzie podobnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-10 13:42:13 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1559
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Rhazzu dobrze mówi, skoro nowy używany nabytek, warto by zmienić olej, może ten jest stary i zużyty i za mocno klei sprzęgło, choć to dość normalna sytuacja, jeśli oczywiście reszta jest dobrze wyregulowana i nie ma opcji "ciągnięcia" na wciśniętym sprzęgle.

W TDMmie miałem też taki przypadek że jak moto długo stało bez jeżdżenia to wg mnie tarcze wysychały i stasznie kleiły do tego stopnia że skrzypiało przy poślizgu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-10 13:51:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2458
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Si, zwłaszcza po postoju mokre sprzęgło ciągnie, dlatego warto luz wrzucić bo samo wciśnięcie klamki sprzęgła może i tak nie wystarczać do całkowitego odłączenia napędu i bedziemy dodatkowo obciążać rozrusznik.

Jeśli normalnie przy ruszaniu zaczyna moto poruszać się przy połowie klamki to zdecydowanie olej klei tarcze. Też bym zmienił olej z płukanką.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-10 15:19:34 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-05-09 22:59:45
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT-07
sfazowany napisał(a):
Si, zwłaszcza po postoju mokre sprzęgło ciągnie, dlatego warto luz wrzucić bo samo wciśnięcie klamki sprzęgła może i tak nie wystarczać do całkowitego odłączenia napędu i bedziemy dodatkowo obciążać rozrusznik.

Jeśli normalnie przy ruszaniu zaczyna moto poruszać się przy połowie klamki to zdecydowanie olej klei tarcze. Też bym zmienił olej z płukanką.


Tak. Na kołach motocykl normalnie rusza nie ciągnie jak trzymam sprzęgło jestem w stanie go utrzymać jedna rękę i normalnie odpychając się nogami do tyłu i do przodu jedzie raczej bez większych oporów.

Luz na klamce mam dość mały więc nie ma mowy o tym żeby Moto startowało od razu po puszczeniu klamki. Bynajmniej na kolach Teraz jestem bardziej w granicach normy bądź podejścia pod ślizganie się sprzęgła jednak dałem mu na 5 biegu i startuje równo nie wariuje z obrotami.

Wymienię ten olej na 7100 syntetyka motula i dam płukankę jak mogę prosić tylko o polecenie jakiejś sensownej Moto ma zaledwie 20 tysięcy nalotu więc nie chciał bym czegoś rozpiepwzyc od razu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-11 08:19:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2458
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Używałem liquimoly, silnik przeżył:) jedna tylko uwaga, przy odkręcaniu korka spustowego rozgrzany i rozrzedzony olej wywala ze spustu jak sraczka po weselu. Dobre szerokie wysokie naczynie które wszystko złapie i ostrożność żeby się nie poparzyć. Najlepiej na rękawiczki robocze założyć lateksowe czy inne gumowe żeby chlapnięty olej nie przesiąkł do skóry. Olej inaczej parzy niż woda, przywiera, nie odparowuje więc nie stygnie odparowując tylko całą temperaturę oddaje w skórę. Można się paskudnie poparzyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-11 17:58:11 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-05-09 22:59:45
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT-07
sfazowany napisał(a):
Używałem liquimoly, silnik przeżył:) jedna tylko uwaga, przy odkręcaniu korka spustowego rozgrzany i rozrzedzony olej wywala ze spustu jak sraczka po weselu. Dobre szerokie wysokie naczynie które wszystko złapie i ostrożność żeby się nie poparzyć. Najlepiej na rękawiczki robocze założyć lateksowe czy inne gumowe żeby chlapnięty olej nie przesiąkł do skóry. Olej inaczej parzy niż woda, przywiera, nie odparowuje więc nie stygnie odparowując tylko całą temperaturę oddaje w skórę. Można się paskudnie poparzyć.


Jasne. Dzięki bardzo za rady zamówiłem filtr oleju i sam olej. Postaram się zdać relację jak po wymianie Wszystkim dziękuję za tak liczne odpowiedzi. LWG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-11 18:26:31 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-05-09 22:59:45
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT-07
sfazowany napisał(a):
Używałem liquimoly, silnik przeżył:) jedna tylko uwaga, przy odkręcaniu korka spustowego rozgrzany i rozrzedzony olej wywala ze spustu jak sraczka po weselu. Dobre szerokie wysokie naczynie które wszystko złapie i ostrożność żeby się nie poparzyć. Najlepiej na rękawiczki robocze założyć lateksowe czy inne gumowe żeby chlapnięty olej nie przesiąkł do skóry. Olej inaczej parzy niż woda, przywiera, nie odparowuje więc nie stygnie odparowując tylko całą temperaturę oddaje w skórę. Można się paskudnie poparzyć.


Co do zastosowania płukanki przy wymianie oleju nie jestem jakoś pozytywnie nastawiony. Myślisz że sama wymiana oleju może pomóc czy koniecznie zalewać ta płukankę na 15 minut i spuścić. Obawiam się że większe szanse że narobi ona szkód niż pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-11 20:38:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Reyu33 napisał(a):
koniecznie zalewać ta płukankę na 15 minut i spuścić. Obawiam się że większe szanse że narobi ona szkód niż pomoże.

KONIECZNIE :) Płukanka LM21717 z liqui - nie ma możliwości żeby coś się stało a wyczyścisz całą magistralę. Co do zdania "narobi szkód"...pozostawiam bez komentarza :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-11 22:09:24 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-05-09 22:59:45
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT-07
rhazz napisał(a):
Reyu33 napisał(a):
koniecznie zalewać ta płukankę na 15 minut i spuścić. Obawiam się że większe szanse że narobi ona szkód niż pomoże.

KONIECZNIE :) Płukanka LM21717 z liqui - nie ma możliwości żeby coś się stało a wyczyścisz całą magistralę. Co do zdania "narobi szkód"...pozostawiam bez komentarza :)


Płukanki jest 250 ml mogę jeszcze zapytać ile jej dolać do oleju biorąc pod uwagę że licząc filtr oleju wchodzi 2.6 litra.
I czy wlewać ja do rozgrzanego silnika już wcześniej czy z płukanka go dogrzewać. Szczerze mówiąc jestem trochę zielony w tych sprawach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-11 22:20:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Całą puszkę wlewasz na zimno i odpalasz na 15-20 - można parę razy podnieść obroty do 2-2,5tys obr ale nie wyżej. Po 20min gasisz i wylewasz olej, który w konsystencji będzie jak woda.
Wymieniasz filtr, wlewasz 7100 i ja liczę że sytuacja się naprawi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org